VPN werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Alvast excuses voor de nikszeggende titel, probleem is dat een klant van mij sinds kort het geweldige (not) Glasnet van KPN heeft (glasvezel dus).
KPN heeft weer moeilijk moeten doen, en hebben dus hiervoor weer een aparte Thomson TG787v voor genomen, in tegenstelling tot wat ik thuis heb (ook glasvezel), hier kan ik gewoon mijn eigen router aan hangen, en nergens problemen mee.

Probleem is dus dat de Speedtouch weer eens moeite heeft met VPN, dit heb ik al eerder mee gemaakt dat sommige (de meeste) modellen geen VPN aan kunnen.

VPN komt nog wel zo ver dat de server in het bedrijf een signaal krijgt dat er iemand in wil loggen, maar blijft dus hangen tijdens de authenticatie.

Voorheen heeft het wel gewoon gewerkt (UPC internet), ook ergens anders werkt het gewoon prima, dus probleem ligt dus bij de KPN.

Nou heb ik hier al contact over gehad, maar KPN is verre van behulpzaam, en daar heb je dus niks aan.

Is er een mogelijkheid om toch door dat modem/router heen te komen met je VPN verbinding?
De server is een Windows 2003 SBS server, met gewoon alles standaard ingesteld via RAS, verder niks speciaals.

Zijn hier nog "tweak" mogelijkheden in?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-03 17:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat voor VPN :?
PPTP/IPSec/L2TP over IPsec/IPSec over L2TP

En hoe kom je bij die VPN server.. Is dat via poortmappen, of anders.. Wat werkt er niet, welke meldingen krijg je, wat zegt een packet sniffer die je er tussen zet..

Met ander woorden: More input stefanie ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 10:46
Internet wordt over een apart vlan geleverd. Als je een slimme switch tussen je CPE en Thomson hangt kun je het internet vlan weer scheiden. Ik geloof dat er met PPPoE een verbinding opgezet wordt, dus als je het internet vlan untagged op een poortje zet, kun je zelf daar gewoon een router (oid) achterhangen en zo alle (firewall)ellende van je EB negeren.

Lees anders eens topic over glas-in-almere, daar staat een hoop info in. (al weet ik niet in hoeverre de vlan ids enz ook buiten almere gelden)

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft kpn VPN uitgeschakeld, heb dit probleem ook al bij iemand gehad. Gebeld en KPN heeft toen VPN toegestaan en opgelost.