Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Caiway FUP Problemen/Wat zijn mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Onlangs overgestapt naar Caiway, dit i.v.m. het "makkelijker" was een provider via de kabel.

Nu heb ik deze 2 weken 300GB gedownload.

Krijg ik een telefoontje dat de FUP van Caiway niet meer toelaat dan 80GB per maand. Ik mag volgens hun FUP maar 80gb per maand downloaden. Nu heeft mijn vader dit telefoontje ontvangen, en moet ik voor 5uur even terugbellen.

Nu ben ik zeker wel van plan elke maand 500gb+ te downloaden.

Wat zijn mijn rechten hierin? 80GB per maand is tegenwoordig niks meer.
Ik wil indien mogelijk ook dan z.s.m. overstappen naar XS4ALL, indien mogelijk.

Thnx 4 help :)

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Je rechten in deze zijn nihil daar er in het contract staat dat zij met een FUP werken maar niet aangeven hoeveel bandbreedte je mag verstoken binnen die FUP.

Het enige dat je kunt doen is overstappen naar een sneller abonnement. Ik heb zelf jaren het premium abonnement gehad en kreeg ook ineens telefoontjes van je zit te hard te slobberen aan die lijn. Dus heb ik gezegt prima gooi mij maar door naar het zwaarste abonnement dat jullie hebben, maar dan wil ik ook nooit meer iets horen en zodra jullie zwaardere abonnementen aanbieden zet mij daar maar naar over. Ik heb ze daarna ook nooit meer gehoord.

@hieronder:

Ik heb het Ultra abbonement en doe maandelijks tussen de 300-500GB en ik hoor ook nooit wat.

[ Voor 8% gewijzigd door Xorsist op 20-05-2009 11:28 ]

Verwijderd

Ik heb het super-abbo, download zeker weten 100+GB per maand, en heb nooit een klacht gehad. Mijn 'record' was 400GB trouwens. Ook niets over gehoord.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:24:
Ik heb het super-abbo, download zeker weten 100+GB per maand, en heb nooit een klacht gehad. Mijn 'record' was 400GB trouwens. Ook niets over gehoord.
De topicstarter heeft de eerste 2 weken al 300GB verstookt.. ik kan me voorstellen dat ze dan aan de bel trekken :)

Verwijderd

denan schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:51:
[...]

De topicstarter heeft de eerste 2 weken al 300GB verstookt.. ik kan me voorstellen dat ze dan aan de bel trekken :)
Nouja, de eerste maand had ik niks gedownload omdat ik daar geen PC voor had. Nu zit ik in de tweede maand en nu is mijn mediacenter aan het downloaden :).. 24/7 dus

Ik hoor deze problemen nooit bij (bijvoorbeeld) XS4ALL, hoe zit dat dan?

Tips hoor ik graag :) Thnx

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Welk abonnement heb je bij caiway?

Gezien de lage limiet die ze aanhouden vermoed ik standaard of hooguit premium. Hier word inderdaad vrij snel gemekkert over wat je doet dus overstappen naar een sneller abonnement lijkt mij de gemakkelijkste oplossing in deze.

Caiway heeft een heeeeele lange geschiedenis van limieten en is pas sinds een jaar of 3 aan de FUP. ADSL providers zoals XS4ALL hebben nooit met limieten gewerkt en de FUP daar is eigenlijk geen FUP maar een onbeperkte download mogelijkheid.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn reactie is een beetje offtopic. Maar als ik er vanuit ga dat het zo'n 200GB aan films betreft, dan zit je aan zo'n 50 dvd's. Hoe kun je dat ooit kijken in 2 weken tijd? Waarom moet je uberhaupt zoveel downloaden? Ter vergelijking. Ik heb net even m'n eigen statistieken bekeken. Ik download gemiddeld zo'n 50GB per maand, waaronder redelijk wat films en series. En dat kan ik niet eens allemaal kijken. Ik wil geen kritiek leveren, maar ik ben gewoon benieuwd wat je dan precies doet..

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:38
Of 8 Blu Ray images :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mmh ja, dan kom je er idd snel aan.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:59:
[...]

Mmh ja, dan kom je er idd snel aan.
Inderdaad, met Blu-Ray gaat het wat sneller, en dat dl ik ook.

Straks even bellen en kga gewoon proberen op te zeggen, dan xs4all abbonoment nemen.

Thnx 4 all help :)
Pagina: 1