Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een SB900 flitser.
Zodra ik vaak flits geeft hij al heel snel aan dat hij oververhit is. Ik heb in de winkel begrepen dat deze beveiliging niet echt noodzakelijk is zodra je het zelf goed in de gate houdt.
Ik het het boekje doorgelopen om te vinden hoe ik deze beveliging af moest zetten. Nou begreep ik dat ik het menu moest openen op mijn flitser, maar helaas lukt me dat niet.
Ik weet niet of hem bijvoorbeeld in de verkeerde stand heb staan ofzo?
kan iemand mij helpen?

bedankt, sandra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 07:27
Geloof dat dat een beveiliging is op de temperatuur van de batterijen die erin zitten.
Het gebruik van een extern accu pack zou dat moeten oplossen.
De SB800 had dat niet en darom ook veele maalen op reparatie geweest bij verschillende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:02:
Hallo,

Ik heb een SB900 flitser.
Zodra ik vaak flits geeft hij al heel snel aan dat hij oververhit is. Ik heb in de winkel begrepen dat deze beveiliging niet echt noodzakelijk is zodra je het zelf goed in de gate houdt.
Ik het het boekje doorgelopen om te vinden hoe ik deze beveliging af moest zetten. Nou begreep ik dat ik het menu moest openen op mijn flitser, maar helaas lukt me dat niet.
Ik weet niet of hem bijvoorbeeld in de verkeerde stand heb staan ofzo?
kan iemand mij helpen?

bedankt, sandra
Als je de knop OK eventjes vast houdt kom je in het menu terecht, hier kun je het inderdaad uitschakelen.
(navigeren door het menu kan door de draaiknop)

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal kan je vanuit elke stand ge menu ingaan, bij de SB-600 is het kwestie van zoom en "-" tegelijk in te houden voor enkele seconden. Daar zal je ergens de beveiliging kunnen afzetten.
Bij de SB-900 is het net iets moeilijker blijkbaar:

"The SB-900 has an extensive menu system which on the surface isn't all too clear on how to access it. To get into it you have to press and hold the OK button which is signified by the blink and you'll miss it icon in between the mode button and selector wheel. The dot means tap it for confirming actions and the dash means hold it down for the menu."

Van : http://www.ephotozine.com...on-Speedlight-SB900-10092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:20:
normaal kan je vanuit elke stand ge menu ingaan, bij de SB-600 is het kwestie van zoom en "-" tegelijk in te houden voor enkele seconden. Daar zal je ergens de beveiliging kunnen afzetten.
Bij de SB-900 is het net iets moeilijker blijkbaar:

"The SB-900 has an extensive menu system which on the surface isn't all too clear on how to access it. To get into it you have to press and hold the OK button which is signified by the blink and you'll miss it icon in between the mode button and selector wheel. The dot means tap it for confirming actions and the dash means hold it down for the menu."

Van : http://www.ephotozine.com...on-Speedlight-SB900-10092
Ik vind het navigeren door de SB900 vrij gemakkelijk, je komt in het menu door de OK knop even vast te houden, dan draai je naar het gewenste menu-item, drukt weer op OK, draait om de value aan te passen en drukt weer op OK en je bent klaar :)
Klinkt ingewikkelder dan het is.

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Pas hier alleen wel een beetje mee op, dat ding heeft niet voor niets die beveiliging. Hij wordt snel (als je vol open schiet) echt warm. Ik heb hem snel echt heel warm zien worden bij verschillende klanten van ons. (Werk in een fotozaak). Nikon waarschuwde hier ook voor. Garantie heb je op dit onderdeel ook niet meer als je die beveiliging uitschakeld. (Lamp en nog iets...)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dank je voor de info. Het is gelukt om de beveliging uit te schakelen.
wat is een extern accu pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn batterijen die je aan je camera hangt, en die de flits voeden, ze gaan langer mee dan de AA's die er normaal in gaat.
Pagina: 1