Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wekker programmeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ik heb een wekker geprogrammeerd, maar de klok telt over 1 min 2 minuten...

dit zou opgelost moeten zijn door mijn clock out aan te passen, maar waar verander ik die ?

Ik gebruik een at89s8253

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:46
Zou je aub even wat moeite willen doen om wat meer in detail te beschrijven waar je het over hebt, wat je al hebt geprobeerd en hoe je het timer verhaal nu gebruikt ?

-

Verwijderd

Je software fixen? 8)7

RTFM enzo...

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

*pakt de glazen bol erbij* Ah, ik zie het al. Op regel 312 van main.c heb je een bug zitten: inplaats van >1 moet het >=1 zijn. Daardoor heb je een off-by-one-error waardoor je timer twee keer zo snel gaat als 'ie zou moeten gaan.

Nja, je snapt het misschien wel: we hebben veeeeeel meer info nodig dan 'ik heb een at89s8253 die 2x te snel loopt'. Post relevante code, schema's, leg uit wat je aan het doen bent en wat je geprobeerd hebt om het op te lossen, en we kunnen je misschien verder helpen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Pak niet het bitje n maar n+1?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31

Ibex

^^ met stom.

De clock-out lijkt op port 1, pin 0 te zitten.
A 50% duty cycle clock can be programmed to come out on P1.0, as shown in Figure 12-1. This
pin, besides being a regular I/O pin, has two alternate functions. It can be programmed to input
the external clock for Timer/Counter 2 or to output a 50% duty cycle clock ranging from 61 Hz to
4 MHz (for a 16 MHz operating frequency).
To configure the Timer/Counter 2 as a clock generator, bit C/T2 (T2CON.1) must be cleared and
bit T2OE (T2MOD.1) must be set. Bit TR2 (T2CON.2) starts and stops the timer.
The clock-out frequency depends on the oscillator frequency and the reload value of Timer 2
capture registers (RCAP2H, RCAP2L), as shown in the following equation.
code:
1
2
3
                              Oscillator Frequency
Clock Out Frequency = ---------------------------------------
                          4 ×[65536 - (RCAP2H,RCAP2L)]
In the clock-out mode, Timer 2 rollovers will not generate an interrupt. This behavior is similar to
when Timer 2 is used as a baud-rate generator. It is possible to use Timer 2 as a baud-rate generator
and a clock generator simultaneously. Note, however, that the baud-rate and clock-out
frequencies cannot be determined independently from one another since they both use
RCAP2H and RCAP2L

Dusss, om je clock-out te verdubbelen moet je de oscilator frequentie verdubbelen, ofwel zorgen dat de 4 ×[65536 - (RCAP2H,RCAP2L) half zo veel teruggeeft door (RCAP2H,RCAP2L) aan te passen.

Maargoed, meer informatie over jouw specifieke projectje is wel gewenst indien je meer hulp zou wensen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ibex op 20-05-2009 22:13 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Pagina: 1