Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL] klikken op celrand, niet springen naar laatste cel

Pagina: 1
Acties:

• zerox123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:58
Iemand bij microsoft heeft ooit bedacht dat als je op de rand van een cel dubbelklikt, je automatisch naar de laatste cel met data springt.
Dit kan ooit makkelijk zijn, maar ik moet ooit lijsten aanpassen met duizenden rijen. Bij elke rij moet ik dan de tekst aanpassen. Het is dan vrij storend dat hij bij verkeerd klikken helemaal naar boven of naar onder springt. Ik moet vervolgens weer in het document zoeken waar ik gebleven was.
Weet iemand een optie om dit uit te kunnen zetten?

Alvast heel erg bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik vind via google:
This disables that feature, but it also breaks something nice.
Tools --> options --> Edit tab --> uncheck Allow cell drag and drop.
(I like dragging and dropping, so I've learned to be more careful where I click.)
en dat lijkt te werken

Desktop | Server | Laptop

• zerox123
Bedankt Rupie. Dat werkt inderdaad.
Het is alleen wel jammer dat het drag and drop nu ook niet meer werkt.

ps Waar heb je eigenlijk op gezocht bij google? Ik kon het niet vinden.

• Rupie
ik heb gezocht naar excel Double-click on border disable en het 4e resultaat gaf antwoord ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor als iemand anders hier ooit op zoekt haal ik het nog veen over naar Officesuites en -software ipv CSA :) Overigens, je kunt ook overwegen met het toetsenbord te gaan werken ipv de muis.

Welkom trouwens!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zerox123
Excuses voor het verkeerd plaatsen. Ik had het subforum niet gezien.
Ik werk overigens liever met het toetsenbord dan met de muis, maar ik wist niet dat ik een cel kon wijzigen met het toetsenbord.
Ik heb nu gevonden dat dat met F2 kan.
Bedankt allemaal!

ps. ben niet helemaal nieuw hier. Enkele jaren gelden heb ik een account gehad, ik kon echter niet achterhalen welke naam, wachtwoord of e-mail adres ik destijds gebruikt had.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)
offtopic:
Overigens kunnen we je misschien helpen aan je oude accountnaam en een nieuw password, als je een mailtje stuurt aan gathering@tweakers.net met mogelijke mailadressen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rupie
Deze toevallig of is dat iemand met dezelfde naam?

[Verwijderde gebruiker]

Pagina: 1