Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC valt steeds zomaar uit..

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het volgende probleem teistert mij sinds kort.
Mijn PC loopt steeds zomaar ineens vast of herstart zich. Dit gebeurd in windows of als ik aan het gamen ben. Speedfan geeft in windows rond 40/45 graden aan en bij het gamen rond de 50.

Kan het liggen aan dat mijn videokaart 500 watt nodig heeft en mijn voeding 550 watt is? Dat er te weinig overblijft voor de rest van mijn systeem?
Of ligt het aan het moederbord/processor?

Het geheugen heb ik al getest met memtest en memory diagnostic tool van windows en daar was niets mee aan de hand.

Specs:

Athlon64 X2 dualcore 4200
4gb ram
250 gb hd
MSI moederbord
HIS 4870 IceQ 1024
Dualboot met windows vista 64 en windows xp

Bij voorbaat dank!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 14:04

Releases

Ja maar!

Is die 4870 niet erg overkill voor jou processor?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hey Ekkie85, Zoals je wellicht vaker bent tegen gekomen op GoT; neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door :)

En bij dat herstarten, zie je dan een blauw scherm voorbij springen?

Check je windows Event logs even: start->uitvoeren->eventvwr

offtopic:
@^^^ lol, hoezo off-topic ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 19-05-2009 23:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je het probleem zowel in Windows XP als in Vista x64?

Verder gebruikt je videokaart geen 500 Watt, ze raden waarschijnlijk een 500Watt voeding aan voor die videokaart maar dat is heel wat anders ;) Je systeem verbruikt denk ik ongeveer 250 Watt. Ik weet niet welk merk voeding je hebt maar mits het een A merk is moet 550 Watt dus ruim genoeg zijn voor dat systeem.

Hoe warm wordt je videokaart, speedfan waar je het over hebt is waarschijnlijk de CPU temperatuur en daar is niets mis mee.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:51

the mod man

iets van beeldmaker

Wat voor voeding heb je? 550 watt zegt niet zoveel als het een b(c/d) merk voeding is.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
Foutje van me van die Processor maar dat heb ik inmiddels verbeterd.

Het is een Huntkey voeding.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Uitvallen kan werkelijk overal aan liggen. Belangrijk is het te testen en te kijken welk onderdeel het probleem veroorzaakt. Als het geheugen goed is moet je dus verder kijken.

Dit topic gaat dicht omdat de troubleshooter iets is waarvan we verwachten dat je daar eerst naar kijkt voordat je een topic opent. Dit topic gaat dicht. Mocht je na het doorlopen van de troubleshooter nog steeds tegen problemen aanlopen kun je natuurlijk een nieuw topic openen, mar geef dan wel precies aan wat je hebt gedaan en waar je tegenaanloopt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.