Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
hallo,

ik ben van plan om het Gigabyte GA-EX58-UD5 moederbord te kopen met een twee tal cpu fans voor een push/pull koeling. nu heb ik gezien dat het bord over 2 4-pins fan headers beschikt waarvan er eentje maar +5V is. de overige aansluitingen zijn 3 pins en zijn daardoor dus niet temperatuur gestuurd. dit wil ik wel voor mijn cpu koelers. ik wil 2 pwm fans kopen. maar kan ik die aansluiten op de 12V 4-pins aansluiting en de 5V 4-pins aansluiting? en draaien de fans dan bij max allebij op dezelfde snelheid? lijkt mij niet gezien het verschil in Voltage tussen de twee headers.

Hoe hebben jullie de regeling van de fans bij een push/pull systeem? ik wil deze fans dus geheel temperatuur gestuurd hebben.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:25

the mod man

iets van beeldmaker

Nee ze lopen niet even hard op max. het kan zelfs zo zijn dat degene op 5 volt niet eens draait (hangt van de fan af) Wat je kan doen is de draaden doorverbinden en zo beide op 1 aansluiting zetten. Dan draaien ze beide even hard en zijn ze temperatuur gestuurd.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
okee en dat kan je zomaar doen. zonder dat dit problemen oplevert? en hoe verbind ik die draaden dan? ergens een tut. die ik kan volgen? ben niet zo technish...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17
Niet technische oplossing:

http://www.akasa.co.uk/ak...ssories/spec_ak_cb002.htm

[ Voor 19% gewijzigd door FireAge op 20-05-2009 07:25 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
ah kijk, dat is nog eens een oplossing. dank je wel. hier heb ik echt wat aan. super!!