Overzetten mbp naar imac - migration assistant

Pagina: 1
Acties:

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 18:48
Ik verwacht morgen mijn iMac en zou graag alle files en apps van mijn macbook pro overzetten naar de imac, en na wat zoekwerk lijkt me dat ik dit beter kan doen middels de migration assistant op de imac in plaats van een time machine backup (welke ik heb op externe schijf) op de imac te zetten.

Nu schijnt de migration assistant via firewire en over LAN te gaan, maar ik vraag me af of het een beetje vooruit zou gaan als ik het via de gigabit ethernetpoort overzet (ca 140 GB is in gebruik op mijn mbp)? Want ik kan niet tijdig aan een firewire 800 kabel raken. Iemand ervaringen met de snelheid hiervan? :) Alvast bedankt.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
De laatste keer dat ik dat gedaan heb, heb ik het gewoon voor het slapen gaan aan gezet (wel even eventuele sluimer standen en zo voor de zekerheid uitzetten), en was het de volgende ochtend klaar. Het varieert een beetje tussen de grote van de bestanden. Veel kleine bestanden gaan langzamer dan een aantal grote.

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50
Division schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:14:
Ik verwacht morgen mijn iMac en zou graag alle files en apps van mijn macbook pro overzetten naar de imac, en na wat zoekwerk lijkt me dat ik dit beter kan doen middels de migration assistant op de imac in plaats van een time machine backup (welke ik heb op externe schijf) op de imac te zetten.

Nu schijnt de migration assistant via firewire en over LAN te gaan, maar ik vraag me af of het een beetje vooruit zou gaan als ik het via de gigabit ethernetpoort overzet (ca 140 GB is in gebruik op mijn mbp)? Want ik kan niet tijdig aan een firewire 800 kabel raken. Iemand ervaringen met de snelheid hiervan? :) Alvast bedankt.
Heb zelf meerder malen migratieassistent gebruikt. Zowel via FW400, FW800 en via Gigabitethernet.

Vooral via een ethernet kabel gaat het echt heel snel. Zo heb ik ooit 120GB binnen 1-1,5u gemigreerd naar ene andere Mac zonder problemen. ;)

• Division
Bedankt voor de replies. Als het een kwestie van enkele uren is dan is het overdreven om nog van iemand een FW800 kabel te moeten lenen (theoretisch is GB ethernet zelfs sneller, maarja.. theorie ;)). Extra vraagje: zet de migration assistant alles over? Daarmee bedoel ik: gaat hij zelfs tot in details zoals bijvoorbeeld je desktop wallpaper en finder preferences?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48

BCC

Stap 1) Maak Timemachine backup oude machine
Stap 2) Draai migratie wizard.

Die migratie wizard zet alles over. Ook zaken als keychain en preferences. Firewire of Gbit Lan maakt niet zoveel uit, want je HD is toch de bottleneck. WLan zou ik wel afraden :)

[ Voor 39% gewijzigd door BCC op 19-05-2009 22:33 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50
Division schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:31:
Bedankt voor de replies. Als het een kwestie van enkele uren is dan is het overdreven om nog van iemand een FW800 kabel te moeten lenen (theoretisch is GB ethernet zelfs sneller, maarja.. theorie ;)). Extra vraagje: zet de migration assistant alles over? Daarmee bedoel ik: gaat hij zelfs tot in details zoals bijvoorbeeld je desktop wallpaper en finder preferences?
Yup! ALLES! Tenminste als je dat zelf wilt. Je kan nl. kiezen of je de volledige Gebruikersmap overneemt (dus incl. alle voorkeuren, wallpapers etc.), de Programma's, Voorkeuren etc.

Als je alles aanvinkt dan heb je gewoon een 1 op 1 kopie op je nieuwe Mac. :D _/-\o_

• Division
BCC schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:32:
Stap 1) Maak Timemachine backup oude machine
Stap 2) Draai migratie wizard.

Die migratie wizard zet alles over. Ook zaken als keychain en preferences.
De TM backup eerst maken voor alle zekerheid, als ik het goed begrijp. Want via de USB2 van mijn TM disk zou een step down zijn ivm het rechtstreeks koppelen van iMac en MBP va gigabit ethernet? :)

Edit: oh sorry, ik zie net je edit pas. Duidelijk. :) Dankjulliewel!

[ Voor 7% gewijzigd door Division op 19-05-2009 22:36 ]

• Division
Flatwhite schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:33:
[...]

Yup! ALLES! Tenminste als je dat zelf wilt. Je kan nl. kiezen of je de volledige Gebruikersmap overneemt (dus incl. alle voorkeuren, wallpapers etc.), de Programma's, Voorkeuren etc.

Als je alles aanvinkt dan heb je gewoon een 1 op 1 kopie op je nieuwe Mac. :D _/-\o_
Kijk daar betaal ik nou voor he :D heerlijk.
Pagina: 1