Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Input jack instellen voor geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Iedereen.

Ik heb speciaal voor deze vraag een account aangemaakt en ik heb hierbij echt hulp nodig!

Hopelijk vind ik die hier!

Het is het volgende;

Op mijn Acer Extensa 5210 zit;
-Koptelefoon uitgang
-Microfoon ingang
-Lijn ingang.

Nu is het probleem dat mijn komtelefoon ingang is afgebroken, mijn vader heeft het ooit voor elkaar gekregen om het geluid over te zetten naar de lijn ingang, zodat als ik mijn stekker in de lijn ingang deed, daar het geluid uit kwam. Nu is mijn laptop gereset en ben ik dit weer kwijt.

Ik zou niet weten hoe het moet, a.u.b. help mij want ik ben producer (15 jaar oud) en heb echt die uitgang nodig!!

Bij voorbaat dank!!

Verwijderd

Zo te zien heb je bij het aanmaken van je account niet de FAQ/algemen richtlijnen doorgelezen.

Je moet even de standaard driver installeren en daar kan je dat instellen als het goed is (5.1 out) Vervolgens kan je in windows geluids eigenschappen een quadrofonische setup instellen.

Voila.

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:41:
Beste Iedereen.

Ik heb speciaal voor deze vraag een account aangemaakt en ik heb hierbij echt hulp nodig!

Hopelijk vind ik die hier!

Het is het volgende;

Op mijn Acer Extensa 5210 zit;
-Koptelefoon uitgang
-Microfoon ingang
-Lijn ingang.

Nu is het probleem dat mijn komtelefoon ingang is afgebroken, mijn vader heeft het ooit voor elkaar gekregen om het geluid over te zetten naar de lijn ingang, zodat als ik mijn stekker in de lijn ingang deed, daar het geluid uit kwam. Nu is mijn laptop gereset en ben ik dit weer kwijt.

Ik zou niet weten hoe het moet, a.u.b. help mij want ik ben producer (15 jaar oud) en heb echt die uitgang nodig!!

Bij voorbaat dank!!
Omdat het je eerste keer is, zal ik je welkom heten.
Hoe bedoel je "mijn laptop gereset" heb je er zelf windows op gezet?
Het zou ander via de software van je audiochip gaan. Mogelijk is die bij het resetten verloren gegaan

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Als je de microfoon in de Lijn ingang plugt, komt er dan niet een pop-up met wat je erin gestopt hebt? Dan ben je al klaar namelijk ;). Anders moet je even kijken in je audio instellingen, misschien dat daar ergens staat hoe of wat elke poort gebruikt moet worden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke geluidschip gebruik je? Heb je al eens gekeken naar de drivers en software die daar bijzit? Er is vaak in deze utils genoeg in te stellen, dus zoek daar zelf even naar (zonder te melden welke chip, welke driverversie en welke software je hebt geinstalleerd kunnen we daar niets over zeggen)

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:07
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/ex_5210.html probeer eens...

Ik zou je titel ook even aanpassen als ik jou was ;)

@ hieronder : jij was eerder :P

[ Voor 62% gewijzigd door jaspara op 19-05-2009 20:50 ]

• Faust
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/ex_5210.html

Er lijkt een realtek audio in te zitten, er zit een driver bij althans.

Verwijderd

Topicstarter
lekker die reacties al!! bedankt in iedergeval..

ik denk dat ik het niet snap of andersom :p

Mijn probleem is gewoon dat de uitgang van mijn geluid (groene stekker) kapot is, en nu wil ik een ander ingang zo maken dat daar het geluid uitkomt.

heel makkelijk gezegt, je hebt 2 vittingen voor lampen en je hebt ook 2 lampen. nu gaat er een vitting kappot maar bij de andere de lamp.. maar de ene lamp past niet in de andere vitting dus moet ik die andere vitting zo maken dat die lamp er wel in past.. :P

stom voorbeeld maarja:P

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ten eerste: Van harte welkom :w

Ten tweede, lees eens de Het algemeen beleid door. Daarin zal ongetwijfeld staan dat een passende titel gewenst is. Zorg dus voor een titel die de lading denkt, al zit je wel met een probleem, er zijn duizenden problemen die ik kan verzinnen en iedereen wil uiteraard zo snel mogelijk worden geholpen ;)

En verder, met de rest: Geef eens aan wat je hebt gedaan (Windows opnieuw en dan ook welke versie) en welke chip je laptop bevat. Doorgaans kun je het gewoon in een configuratiescherm instellen. Zorg ervoor dat je de laatste driver installeert voor je geluidskaart, ook al heb je nu geluid.

Verder is dit een driver iets, dus dat hoort niet in hardware fora, maar bij de software. CSL -> WC

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:07
Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/support/faq/20070116-02.jpg

Je driver (bij mij althans) werkt heel makkelijk: gewoon hierop klikken en dan instellen...

• Faust
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:50:
lekker die reacties al!! bedankt in iedergeval..

ik denk dat ik het niet snap of andersom :p

Mijn probleem is gewoon dat de uitgang van mijn geluid (groene stekker) kapot is, en nu wil ik een ander ingang zo maken dat daar het geluid uitkomt.

heel makkelijk gezegt, je hebt 2 vittingen voor lampen en je hebt ook 2 lampen. nu gaat er een vitting kappot maar bij de andere de lamp.. maar de ene lamp past niet in de andere vitting dus moet ik die andere vitting zo maken dat die lamp er wel in past.. :P

stom voorbeeld maarja:P
kan je "heb ik mijn pc gereset" defineren? Heb je zelf met behulp van een "windows cd" iets geprobeerd?
Edit: de link voor de driver staat in de link die ik eerder postte

[ Voor 4% gewijzigd door Faust op 19-05-2009 20:54 ]

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:20
En dat kan je realiseren d.m.v. de drivers te installeren. Op het moment dat je er dan een stekkertje in steekt zal er een popup komen met de vraag wat voor apparaat je hebt geplugd :)

Verwijderd

Topicstarter
@ jaspara;

waar kan ik die realtek van jouw downloaden?

ik heb namelijk een andere versie..

@ Faust;

Ik heb gewoon een systeem herstel gedaan.
Ik heb windows vista en verder weet ik niks van drivers etc.

Het enige wat ik wil is dat mijn hoofdtelefoon ingang mijn lijn ingang word, en mijn lijn ingang, mijn hoofdtelefooningang.
die hoofdtelefooningang is bij mij groen en lijningang blauw. dus groen moet blauw worden en blauw moet groen worden :P

Verwijderd

Ja dat weten we nu onderhand,
Het staat al 4x uitgelegd. Zelf wat inzicht tonen is toch niet te veel gevraagd?

Zet in je windows audio properties je geluid eens op 4 kanaals. (dubbelstereo/quadrofonisch)

Verwijderd

Topicstarter
kan alleen maar op 2 kanaals, dat is juist het rottige...

Verwijderd

Topicstarter
help niemand meer?

Ik kom er namelijk zelf echt niet uit..

Ik heb geprobeerd een andere versie van Realtec te installeren maar dat lukte niet, hij gaf een soort foutmelding dat de computer het nieuwe systeem de oudere niet kan vervangen.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 08:37

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Een beetje basis kennis en je verdiepen in oplossingen die mensen geven zou geen kwaad kunnen. Als je dus niet weet wat een driver is, ga je even naar wikipedia en lees je wat nou precies een driver doet.

Maar ik ben de kwaadste niet dus hieronder de te ondernemen stappen:
Je gaat naar www.acer.com, selecteer je land, klik je op Service & Support, download driver, selecteer je notebook type, download de audio drivers. Nu krijg je een ingepakt bestand, deze pak je uit install je en laat de uitkomst hier weten.

Ook is het niet de bedoeling om je topic omhoog te schoppen, dit doe je door in je eigen topic te reageren zonder dat iemand anders er een post tussen heeft. Je mag je eigen topic kicken na 24 uur geloof ik en niet zoals nu met een uur ertussen omdat je het niet snel genoeg vind gaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het lijkt me sowieso verstandig om je eventjes in te leven in je publiek.
Wat kunnen die met de info die je geeft?
Niet zo heel veel, het enige wat je vertelt is dat je 'het ooit eens hebt laten veranderen' , je hebt 'iets' gedaan en nu is het stuk.

Begin eens bij het begin: Welk besturingssysteem gebruik je? Je zegt er niks over, maar voor hetzelfde is het één of andere vage unix variant of iets anders als OSX.
Dat bepaalt namelijk ook wat er aan mogelijkheden zijn met drivers.

Ik wijzig nu de topictitel voor je, maar let daar wel op. Tenslotte is een goed gekozen topictitel het uithangbord voor je topic (of de flyer voor je producties zo je wilt).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
oke, sorry, ik wil te veel tegelijk denk ik..

Ik heb het volgende:

Acer Extensa 5210 Laptop,
Sturing: Vista Basic,
Geluidsdriver: Realtek HD Audio Manager 6.0.1.5391

Het iets dat ik heb gedaan weet ik niet meer maar de input voor de headphone is afgebroken waardoo mijn laptop dus niet meer aangeeft dat er een stekker is aan gesloten. Dit doet m'n laptop wel als je een stekker bij de microfoon input en de line input doet.

Onderhand snapt iedereen wel wat ik wil maar voor de gene die het nog niet snappen:

Het enige wat ik wil is dat mijn hoofdtelefoon ingang mijn lijn ingang word, en mijn lijn ingang, mijn hoofdtelefooningang.
die hoofdtelefooningang is bij mij groen en lijningang blauw. dus groen moet blauw worden en blauw moet groen worden

Ik hoop nu wel voldoende informatie gegeven te hebben, anders roept u maar :)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Download deze drivers eens: http://download2us.softpe...vers/sound/Vista_R224.exe
Vervolgens kun je in het realtek programma instellen wat jij wilt.

[ Voor 32% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-05-2009 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee :D

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 08:37

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ongelooflijk je vertelt gewoon 4x hetzelfde verhaal en reageert totaal niet op oplossingen die mensen je bieden. Iedereen probeert je uit te leggen dat het probleem hem zit in de aansturing van je poorten en je blijft het maar negeren en jezelf dom houden. Lees je eerst maar is een beetje in en als je wat zinnigs zegt zal ik misschien reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dis die driver geinstalleerd enzo, maar nu blijkt dat mijn oude (waar ik het dus niet mee kan regelen wat wat is) nog steeds mijn vaste driver is, en die andere die ik heb geinstalleerd wil het dus niet doen.

Ik heb ook op wikipedia het een en ander gezocht over wat wat is en wat een driver is enz. maar ik snap het nog niet echt :$ ook snap ik neit go goed wat er bedoeld word met aansturing van de poorten, is dat dan de realtek audio manager?

Ik denk zelf dat ik een andere Realtek Audio Manager nodig heb omdat ik dus bijna niets kan instellenbij die die ik nu heb (Realtek HD Audio Manager 6.0.1.5391).

Die heb ik er opgezet;
http://drivers.softpedia....Vista-Download-78977.html

Maar ik ding dat ik de versie van Jaspara nidig heb.. (zie foto in topic)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2009 12:56 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Het spijt me ontzettend, maar het is vrij lastig je zo te helpen, omdat je je ook niet echt laat helpen. Je hebt zo te lezen ook niet echt verstand van zaken (je hebt het over meerkanaals audio over één 3.5mm jack, terwijl dat hooguit 2 kanalen oplevert). Iets fundamenteels als software verwijderen en nieuwe drivers installeren is je al vreemd.

Hoewel er veel valt op te steken uit de FAQ's, waarvanuit gegaan wordt dat je die hebt doorgelezen, is het duidelijk dat een dergelijk niveau informatica mogelijk (nog) iets te hoog voor je gegrepen is. Iets wat niet erg is, om een computer te gebruiken, heb je tegenwoordig niet veel kennis nodig. Drivers daarentegen, en iets out-of-the-box als een speciale feature van een audio driver om de line-in/out te manipuleren valt echter niet onder alledaags gebruik.

Ik raad je dan ook sterk aan om assistentie in je omgeving te zoeken, zei het een buurman die handig is met informatica, of een locale computerzaak. Ga er echter wel van uit dat je deze mensen moet betalen voor hun geleverde diensten.

Verder zijn de tips die in dit topic aangedragen zijn allemaal van hoge kwaliteit; verwijder oude audio driver van je laptop, desnoods onder safe mode > installeer nieuwe audio driver van je laptop > pas instellingen aan.

Overigens raad ik je ook sterk aan om eens te laten kijken naar die afgebroken stekker in je stereo Line Out.

Als je niet zeker weet wat voor geluidschip je hebt, een tool als Everest of HWInfo32 kan veel info geven, of je kunt zelf de P&P ID's gaan uitlezen bij eventuele unknown devices in de device manager.

[ Voor 6% gewijzigd door Umbrah op 20-05-2009 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:04:
Het spijt me ontzettend, maar het is vrij lastig je zo te helpen, omdat je je ook niet echt laat helpen. Je hebt zo te lezen ook niet echt verstand van zaken (je hebt het over meerkanaals audio over één 3.5mm jack, terwijl dat hooguit 2 kanalen oplevert). Iets fundamenteels als software verwijderen en nieuwe drivers installeren is je al vreemd.

Hoewel er veel valt op te steken uit de FAQ's, waarvanuit gegaan wordt dat je die hebt doorgelezen, is het duidelijk dat een dergelijk niveau informatica mogelijk (nog) iets te hoog voor je gegrepen is. Iets wat niet erg is, om een computer te gebruiken, heb je tegenwoordig niet veel kennis nodig. Drivers daarentegen, en iets out-of-the-box als een speciale feature van een audio driver om de line-in/out te manipuleren valt echter niet onder alledaags gebruik.

Ik raad je dan ook sterk aan om assistentie in je omgeving te zoeken, zei het een buurman die handig is met informatica, of een locale computerzaak. Ga er echter wel van uit dat je deze mensen moet betalen voor hun geleverde diensten.

Verder zijn de tips die in dit topic aangedragen zijn allemaal van hoge kwaliteit; verwijder oude audio driver van je laptop, desnoods onder safe mode > installeer nieuwe audio driver van je laptop > pas instellingen aan.

Overigens raad ik je ook sterk aan om eens te laten kijken naar die afgebroken stekker in je stereo Line Out.

Als je niet zeker weet wat voor geluidschip je hebt, een tool als Everest of HWInfo32 kan veel info geven, of je kunt zelf de P&P ID's gaan uitlezen bij eventuele unknown devices in de device manager.
Thnx, Dit helpt mij er wel uit :)
Pagina: 1