Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Wat is "geen activiteit" in stand-by beslissing?

Pagina: 1
Acties:

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
Je kunt Vista naar stand-by laten gaan na x minuten in-activiteit. Wat is in-activiteit eigenlijk? Geen gebruikersinput na x minuten?

Maar stel ik laat mijn pc aanstaan in de nacht voor een download en mijn systeem gaat na 2 uur in-activiteit in stand-by of hibernation modus. Ziet Windows dit downloaden als activiteit en blijft de pc dus minstens de hele download dan aanstaan? Of gaat hij na 2 uur gewoon uit?

Als hij aan blijft staan wat is dan in-activiteit? Er draaien namelijk continu processen.

Of moet je, als je je pc in de nacht aanlaat staan, bewust even de energiebespaarfuncties uitzetten?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:19
Met die vraag loop ik ook al 2 jaar rond. Maar ik denk dat je download netjes mag pauzeren van vista. Ik heb het idee dat vooral voorgrond-grafische applicaties vista tegenhouden.
denk dus vooral aan games.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• SAICRJMPM
Barleone schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:26:
Met die vraag loop ik ook al 2 jaar rond. Maar ik denk dat je download netjes mag pauzeren van vista. Ik heb het idee dat vooral voorgrond-grafische applicaties vista tegenhouden.
denk dus vooral aan games.
Wat ik dus niet begrijp (jij loopt er ook al 2 jaar mee rond, ik ben dus niet alleen) dat iemand die de help files van Windows schrijft, of de energiebesparingsfuncties van Windows in een computer tijdschrijft uitlegt, niet op het idee komt dat "in-activiteit" wel een beetje vaag gedefinieerd is en nadere uitleg nodig heeft.

Ik vraag me echt af hoe Windows bepaald "nu is er al 30 minuten inactiviteit". Als dit echt puur en alleen op gebruikersinput werkt dan wordt je als gebruiker dus gedwongen de energiebesparingsfuncties uit te zetten want wie laat niet eens zijn pc een nacht aanstaan voor een download?

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
lol, nr 3 check'n in :)

Voor zover ik weet valt onder in-activiteit harde user input, zelfde zoals bij je schermbeveiliging

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
SAICRJMPM schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:01:

Ik vraag me echt af hoe Windows bepaald "nu is er al 30 minuten inactiviteit". Als dit echt puur en alleen op gebruikersinput werkt dan wordt je als gebruiker dus gedwongen de energiebesparingsfuncties uit te zetten want wie laat niet eens zijn pc een nacht aanstaan voor een download?
Volgens mij is het niet zo moeilijk. Inactiviteit is volgens mij gewoon als de computer geen opdrachten te verwerken heeft.

• SAICRJMPM
Sjengcity schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:06:
lol, nr 3 check'n in :)

Voor zover ik weet valt onder in-activiteit harde user input, zelfde zoals bij je schermbeveiliging
Dan heeft het dus geen enkele zin van die energiebespaarfuncties gebruik te maken. Want als jij - al is het maar 1 keer per maand - de pc een nacht aanlaat voor een download, dan wil je niet het risico lopen dat je de energiebespaarfuncties vergeet uit te zetten vlak voor je naar bed gaat. Dit dwingt mensen dus die functies uit te zetten. Ook al laat je het niet een nacht aan, maar download je overdag en in de tussentijd kijk je tv dan wil je toch dat je download doorgaat en niet de pc in stand-by gaat. Je wilt niet steeds gedwongen worden even die stand-by modus uit te zetten. Als het dus echt op gebruikersinput gaat, dan moet je die stand-by optie wel continu uitzetten in de praktijk. En dat is slecht voor het milieu.

• SAICRJMPM
shadowman12 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:09:
[...]

Volgens mij is het niet zo moeilijk. Inactiviteit is volgens mij gewoon als de computer geen opdrachten te verwerken heeft
Een omputer heeft altijd opdrachten te verwerken. Continu. Je virus scanner draait continu enz enz. De CPU staat nooit te niksen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
SAICRJMPM schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:11:
[...]

Dan heeft het dus geen enkele zin van die energiebespaarfuncties gebruik te maken. Want als jij - al is het maar 1 keer per maand - de pc een nacht aanlaat voor een download, dan wil je niet het risico lopen dat je de energiebespaarfuncties vergeet uit te zetten vlak voor je naar bed gaat.
Daarom kun je de energiebesparingfuncties ook tunen, zodat bijvoorbeeld alleen je beeldscherm uit gaat.Zodat je download nog wel gewoon doorloopt ;).Bij sommige usenet downloadprogramma kun je zelfs aangeven dat ze automatisch moeten afsluiten, als hun wachtrij bijvoorbeeld leeg is (stop je die even vol voordat je naar bed gaat).

Edit:

SAICRJMPM schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:12:
[...]

Een omputer heeft altijd opdrachten te verwerken. Continu. Je virus scanner draait continu enz enz. De CPU staat nooit te niksen.
Wat is een omputer ;) :D. Dat zijn achtergrondprocessen, ik doelde eigenlijk op voorgrond processen.

Btw:Over dit soort dingen moet je eigenlijk helemaal niet nadenken, gewoon accepteren zoals het is.Niks doen= Niks doen, dus geen input van de user, of input gepland door de user.

[ Voor 43% gewijzigd door Turdie op 19-05-2009 21:19 ]

• SAICRJMPM
shadowman12 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:12:
[...]

Wat is een omputer ;) :D. Dat zijn achtergrondprocessen, ik doelde eigenlijk op voorgrond processen.
Ik bedoelde "computer" vriend. :-)

Hoe weet Windows of een process een voorgrondproces is of niet? utorrent is een voorgrondproces als je het minimaliseert en het op de "achtergrond" draait of wordt het dan ineens een achtergrondproces?

Ik vraag me af hoeveel downloaders in Nederland hun pc naar x-minuten inactiviteit stand-by laten gaan. Volgens mij dus 0, als het waar is wat je zegt.

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:44
Dit knowledgebase artikel geeft wel wat meer informatie (weliswaar voor XP).
Het suggereert dat 'geen activiteit' betekent dat de CPU en disk-activiteit onder de 10% blijven.

Zo heeft Vista vast ook nog wel wat andere ad-hoc regeltjes zoals toetsaanslagen, muisbewegingen etcetera.
Pagina: 1