Filmpjes op RTL-gemist spelen niet meer af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
De filmpjes van RTL-gemist op een computer met Windows XP spelen niet meer af. Als ik op een filmpje klik krijg ik een wit vlak te zien en als ik daar met rechts in klik verschijnt een klein blokje met Silverlight. Als ik er op klik kan ik een aantal opties wijzigen, maar ik krijg het filmpje niet aan de praat.

Silverlight is gewoon op de computer geinstalleerd, evenals Flashplayer en Windows Media Player. Het probleem is van de één op de andere dag gekomen zonder dat er iets gewijzigd is in de configuratie of iets dergelijks. Wat kan dit probleem zijn? Andere sites zoals de NOS, SBS en Uitzending Gemist werken wel gewoon. Het probleem doet zich overigens voor in zowel FireFox als Internet Explorer.

[ Voor 5% gewijzigd door jwkempeneers op 19-05-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Probleem is inmiddels opgelost door de deïnstallatie van Silverlight. De RTL site pakt nu automatisch Windows Mediaplayer als player.

Gek is echter wel dat de Windows Mediaplayer op Uitzending Gemist ook gewoon werkt maar dat op de website van SBS de Windows Mediaplayer niet werkt. Die blijft in IE hangen op In buffer opslaan. In FF krijg ik gewoon een zwart vlak met de playknop in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
niemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Check de Proxy instelling bij Windows Media Player.

Die moet op Automatisch staan.

Bovenste bolletje.
Zet ook bij internet explorer Proxy op Automatisch overnemen.

Dit is de oplossing als Media Player niet werkt op het web (voor Vista althans)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Dat zal ik eens gaan proberen. Ik blijf het toch vreemd vinden dat Windows Media Player wel werkt bij RTL en Uitzending Gemist, maar niet bij SBS.

Maar ik ga het vanavond even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

SBS werkt bij mij soms ook niet goed. Zal denk ik aan hun servers liggen, sommige programma's moet ik echt een aantal keren laten bufferen in WMP voordat het eindelijk eens begint. RTLgemist werkt met Silverlight en werkt veelal wel correct.
Pagina: 1