Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdadevil
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-01-2020

djdadevil

sid: 133620

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een heel irritant probleem sinds gisteren, en aangezien ik fulltime werk had ik er vandaag pas de tijd voor om er eens naar te kijken.

Het zit als volgt, zodra ik mijn computer opstart doorloopt hij de POST en begint hij Windows Vista x64 Ultimate netjes te laden met het welbekende balkje... dan is het normaal zo dat daarna het login-scherm van Windows tevoorschijnkomt waar je je wachtwoord in kunt vullen. Echter, dit is mijn probleem sinds gisteren, zodra het laadbalkje van windows laden weg is zie ik een hele snelle kleine bijna niet opvallende flikkering van het beeld en dan blijft die zwart, de computer pruttelt nog wel wat door met laden, maar dat is niet meer dan zo af en toe een flikkerend lampje wat niks voorstelt, maar het beeld blijft zwart. M.a.w. ik kan niet in Windows komen!

Nu heb ik al het een en ander proberen uit te sluiten;
- Aan de hardware zal het hoogstwaarschijnlijk niet liggen, mijn computer heeft een ASUS P5KC moederbord, met daarop een Intel Pentium Quad Core Q9450 @ 2,66Ghz met 4GB DDR2 geheugen, een Sapphire Radeon HD 4850 met 512MB videokaart en een Samsung Spinpoint F1 750GB HD erin, dit is nog allemaal vrij nieuw en aangezien er niks misgaat voordat windows begint te laden lijkt me dat dus uitgesloten. (correct me if i'm wrong!).
- Als het de hardware niet is blijft de software over, nou heb ik al meerdere zaken gedaan met behulp van de windows installatie dvd. Ik heb eerst geprobeerd in veilige modus te geraken (nog zonder dvd!), maar daar doet die precies hetzelfde (na de tekst wat bij normaal starten door een balkje vervangen is, kleine snelle lichte flikkering en dan zwart!). Tevens heb ik met wat andere opties van het F8 opstartmenu geprobeerd (zoals kernel debugger aan, lijst met programma en services maken, laatste goede configuratie, etc) te starten, maar daar doet die precies hetzelfde, kom niet verder dan het laadbalkje. Vervolgens ben ik in startup & repair vanaf de installatie-dvd geraakt en daar windows laten zoeken, die vind niks en zegt dat alle tests succesvol zijn verlopen en er geen fouten gevonden zijn. Toen heb ik geprobeerd om een herstelpunt van 3 dagen terug (dus zeg maar de dag voordat dit me gebeurde!) terug te plaatsen, echter na weer opnieuw opstarten bleef het probleem bestaan.
Toen heb ik eens via wederom de dvd via de command prompt een chkdsk /f actie uitgevoerd, die gaf ook aan dat alles oke was en er niks beschadigd was.

Maar goed, niks beschadigds wil niet zeggen dat het per definitie niet kapot is. Nu denk ik dus ook dat misschien het login-gedeelte van Windows Vista x64 iets niet goed zit (dit omdat de avond voordat ik dit probleem kreeg windows afsloot en ik een melding kreeg dat de windows logon service ofzoiets niet reageerde ik die dus handmatig af moest sluiten, kwam ik terug in het inlogscherm waar ik nogmaals moest aangeven dat ik wou afsluiten wat die dan deed (heb ik verder niet echt bij stilgestaan, was laat avond en het gebeurt wel vaker dat een windows programma niet reageerd!)), nu heb ik alleen de know-how niet zo goed van de command prompt die ik dus vanaf de dvd in kan komen, en nu vroeg ik me af of misschien iemand hier een snelle oplossing heeft, want ik heb hier gezocht en niks gevonden, toen gegoogled en daar wel het een en ander gevonden maar niet specifiek een oplossing naast formatteren en opnieuw beginnen, dat wil ik graag vermijden, dat kost namelijk veel tijd! Dus misschien dat hier iemand suggesties heeft wat ik eens kan proberen, en wie weet! Als uiteindelijk blijkt dat toch opnieuw moet dan is dat qua data niet erg (heb geleerd vanuit het verleden om data te backuppen!) maar ik vind dat zonde van de tijd, ben toch wel 2 dagen bezig met alle software (en updates!) erop te zetten opnieuw.

Nu hoop ik dat iemand me hiermee kan helpen, ik denk dat ik wel duidelijk ben, heb je verder alsnog vragen, stel ze dan gerust, dan zal ik ze z.s.m. voor je beantwoorden hopende dit tot een snelle oplossing kan leiden (formatteren is de lange oplossing die ik liever vermijd!).

Alvast bedankt allemaal!

ps: ik typ dit vanaf mijn laptop, de betreffende pc is mijn desktop, en ik reageer niet meteen aangezien ik dit topic niet 24/7 monitor! Maar ik kijk wel regelmatig, vanavond zo rond 18:30, 22:00 en 23:30 uur, morgen de hele middag vanaf 13:00 zo om het uur! Het is maar om een indicatie te geven van wanneer je antwoord kunt verwachten.

Don't Stop That Body Rock, Don't Stop That Party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Boot nog eens met de Vista installatie DVD en op commandprompt en start vanaf daar:

cd \Sources
(x:\Sources>)sfc /scannow

Dit is 'System File Checker', denk dat je Winlogon.exe corrupt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
TCP_IP schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:52:
Boot nog eens met de Vista installatie DVD en op commandprompt en start vanaf daar:

cd \Sources

Alvast dank, ik zal dat morgen meteen eens proberen, krijg je meteen respons terug in de middag, ik ga nu slapen, morgenochtend vroeg op helaas om weer te werken... En ik dacht al dat het misschien iets met de winlogon te maken zou kunnen hebben, maar dat bleek denk ik wel al uit mijn bericht!

Je hoort van me of het werkt! Alvast dank,

in de tussentijd, andere mogelijke oplossingen zijn ook zeer welkom mocht dit niet lukken.... ik probeer ze allemaal! Zodra natuurlijk opgelost is meld ik dat uiteraard en zeg ik ook met welke manier! TCP_IP alvast dank, je hoort van me via hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
TCP_IP schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:52:

cd \Sources

Ben ik weer,

Ik krijg zodra ik dit uitvoer eerst de melding dat bij begint met scannen en dat dat even kan duren, maar paar seconden later krijg ik dan de melding dat de Windows Resource Protectie de gevraagde procedure niet kan uitvoeren?

Heeft dit te maken met het feit dat dit als administrator uitgevoerd moet worden zoals ik her en der lees in combinatie met dit programma? Zo ja, hoe run ik dan de command prompt in administrator mode via de Windows-Installatie-DVD? Still googling! --> EDIT 2 14:50, niks wijzer van geworden, praten allemaal over elevated command prompt, IN windows! niets van over recovery console. Misschien kan ik het bestand handmatig vervangen, ik weet dat windows ergens een map heeft staan vanwaaruit hij die bestanden met dat programma sfc terug kan zetten mochten de werkende bestanden zoals het in dit geval is corrupt zijn, maar nu die folder nog vinden... still going on! --> EDIT 3 15:36 Nog niet gevonden, maar stop er nu even mee, kan even geen command venster meer zien. back around 18:00, hopelijk staan er dan al wat reacties/suggesties zoniet check ik later vanavond nog eens!

Of is er iets anders wat niet klopt?

EDIT 1 13:37. NB: Als ik in de command prompt winlogon.exe start doet de pc met het activiteitenlampje precies wat die ook doet zodra het balkje bij normaal opstarten verdwijnt, dat blijft een seconde of 4 branden en valt dan weg.. vervolgens krijg ik in de command prompt de opdrachtregel terug.... ik heb dus het idee dat je gelijk hebt dat mijn winlogon corrupt is geraakt!

[ Voor 39% gewijzigd door djdadevil op 20-05-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
1 dag verder, en nog geen steek verder, maar ik ben nu bezig met een chkdsk /f, daarbij unlocked hij de hd, als ik misschien daarna sfc /scannow uitvoer doet die het misschien wel, even afwachten... EDIT 1 11:51: Nee dus... blijft melden dat Windows Reource Protection de gevraagde operatie niet kan uitcvoeren, kan iemand me nog helpen indien die er iets van afweet?

EDIT 2 13:39: Het is niet te geloven maar ik heb het welliswaar voor elkaar gekregen, het is werkelijk te stom voor woorden, het bleek inderdaad zoals TCP_IP al zei om de winlogon.exe te gaan (Wat ik al vermoedde zoals in mijn eerste post wel blijkt!). Wat heb ik gedaan, ik zit nu op de laptop, daar staat ook windows vista ultimate op (welliswaar 32bit en niet zoals op mijn desktop 64bit), dus nu dacht ik kopieer eens de winlogon.exe van de laptop naar de pc aangezien ik zag dat de datum van beide bestanden gelijk was... Ik start daarna opnieuw op en ja hoor hij start weer gewoon door.. alleen nu loopt windows niet zoals het hoort omdat ik dus een 32bit bestand heb vervangen voor het 64bit bestand... ik denk nu dus dat als ik van dit bestand dus de Windows Ultimate NL 64bit variant krijg alles weer normaal zou moeten zijn, maar daar heb ik jullie bij nodig, ik kan nergens een winlogon.exe 64bit bestand vinden... zou een van jullie me dat misschien kunnen geven/mailen? Ik denk dat dat de overige problemen oplost. Ik weet niet of het uitmaakt dat het perse windows ultimate moet zijn, aangezien ik denk dat dit voor alle vista versies hetzelfde is! Maar als een van jullie me hiermee kan helpen ben ik weer geholpen.

[ Voor 91% gewijzigd door djdadevil op 21-05-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdadevil

djdadevil

Topicstarter
Het probleem is helemaal opgelost. Heb winlogon.exe weten te bemachtigen en over het beschadigde bestand weten te krijgen, alles werkt weer als vanouds... thanks TCP_IP!

Dit topic is nu klaar!

Pagina: 1