Toon posts:

Advies

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views

Verwijderd

Topicstarter
Bekijk myReact van donny-tBekijk de gallery van donny-tBerichten: 1
Reg. datum: 19 mei 2009
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo lezers

Na al wat topics gelezen te hebben ben ik er nog niet uit wat het beste is voor mijn settings.
Ik heb een CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E8400 op een Gigabyte GA-P35C-DS3R.
Met OCZ 4GB gold xtc ocz3 g1600. 8.8.8.24 12800
De DRAM:FSB verhouding is nu 16:10.
Geheugenbus op 768 mhz en fsb op 480 mhz.
Kan in nu het beste alles op 400 zetten of fsb op 480 en de geheugenbus ook op 480.
Of zijn er nog opties die ik niet weet?.
En wie weet hoe ver je zonder al teveel ingrepen kan gaan.
De snelheid van de cpu vind ik nu nog even niet zo heel belangrijk ,maar ik wil wel weten wat de invloed op dit alles is.

Om een lang verhaal kort te maken wat zijn de beste settings voor het snelste resultaat met deze configuratie.

mvg Donny

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 14:26
Vooraleer je iets doet qua oc of instellingen wijzigen, zou je naar mijn mening best nóg meer informatie opzoeken. Zo kan je best je PCI en je PCI-E op de huidige waarden locken. Denk er ook aan dat je geheugensnelheid gekoppeld is aan je FSB. Als je dus je FSB verhoogt, verhoogt ook je mem-snelheid.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:46:

De DRAM:FSB verhouding is nu 16:10.
Geheugenbus op 768 mhz en fsb op 480 mhz.
Kan in nu het beste alles op 400 zetten of fsb op 480 en de geheugenbus ook op 480.
Idealiter is de MEM-FSB verhouding 1:1. Je kan je snelheid van je geheugen wat vertragen in je bios zodat je op 1:1 komt. Alhoewel een afwijking (als in geheugen is sneller dan FSB) geen ramp an sich is. Je moederbord zou zo'n hoge FSB misschien niet aanvaarden.

De snelheid van de cpu vind ik nu nog even niet zo heel belangrijk ,maar ik wil wel weten wat de invloed op dit alles is.
Daarom kan je jezelf best nog wat beter inlichten.

Om een lang verhaal kort te maken wat zijn de beste settings voor het snelste resultaat met deze configuratie.
Dat hangt af van geval tot geval. Niet alle hardware kan even hoog geraken. Je zal zelf moeten experimenteren.

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Heb je uberhaupt wel een goeie koeler. Ga nou niet rotzooien met dat stock ding aub :o)

Voor de rest zou ik eerst even wat meer informatie gaan zoeken over e8400 overclocken door gewoon te googlen op dit onderwerp;

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1281866
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=11931632

enzovoorts

| system specs |

Verwijderd

Dat valt ook wel mee. Ik heb voor iemand een E8400 met standaard lage stock koeler van 3.0 naar 3.6 getild door de FSB op te krikken. Geen probleem hoor. Op default voltage. Er zit meer in maar dat is de hitte en herrie niet waard imo. Zo toch een leuke boost.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:08

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In je vorige topic is verwezen naar een ander topic hier, speciaal over het overklokken van jouw CPU. Wat kan je daar niet vinden, wat je met dit topic wél denkt te vinden?

Rail Away!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:50:
Dat valt ook wel mee. Ik heb voor iemand een E8400 met standaard lage stock koeler van 3.0 naar 3.6 getild door de FSB op te krikken. Geen probleem hoor. Op default voltage. Er zit meer in maar dat is de hitte en herrie niet waard imo. Zo toch een leuke boost.
Over het algemeen wordt er bij het overclocken iets gerommeld aan de Vcore (voltage). Dat het niet altijd nodig is lijkt duidelijk, maar dat geluk moet je maar net hebben met je CPU, goeie batch of whatever :+

OP nog een keer gelezen..

Shit, het lijkt me niet slim dat jij aan overclocken begint, je kan je zinnen niet eens normaal formuleren :X

Ik zou echt nog maar je even gaan verdiepen in de overclock materie, wat zo te zien snap je er de ballen van. Overclocken is iets dat je zelf moet doen en moet snappen, en niet iets waarbij je maar vraagt aan iemand anders wat jij het beste kan doen. Dat moet je zelf uitvinden.

@hlpdsk
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:08:
Ik heb al meerdere Core 2 Duo's overklokt en allemaal zonder aan de VCore te komen. En allemaal een gezonde boost. 25 % - 50 % overklok.
Wat je dus zegt is dat je 3,75-4,5GHz haalt zonder verhoging van de vcore? Sorry, die 3,6 geloof ik nog en heb ik ook anderen zien doen, maar zo gauw je naar de 4GHz gaat moet er echt wat meer voltage bij.

[ Voor 45% gewijzigd door ride277 op 21-05-2009 15:25 ]

| system specs |

Verwijderd

Ik heb al meerdere Core 2 Duo's overklokt en allemaal zonder aan de VCore te komen. En allemaal een gezonde boost. 25 % - 50 % overklok. Het merendeel met de stock cooler. 'Over het algemeen' is imo nogal een overdreven statement. Imo wordt er juist over het algemeen maar mild overklokt en vergis jij je met de die-hard crowd. Die gebruiken sowieso geen standaard koeler meer.

De winst die te halen is door met de vcore te rommelen, of de vmem en chipset, is relatief marginaal vergeleken bij de initiële boost op stock voltage voor je systeem. Bijkomend voordeel is dat je een stuk minder hitte genereert. Daardoor ook de stock cooler kunt gebruiken. Stiller, koeler, zuiniger. Je hoeft geen extra koeling aan te brengen, geen dikke PSU te kopen, elektronmigratie blijft binnen de perken. Allemaal voordeel.

Liever 10% minder snelheid en aardig wat centen in je zak houden. En rust in de tent. Het zijn altijd die laatste loodjes die exorbitant veel meer investering vragen. Dat is het de meeste mensen niet waard.

Ik heb geloof ik bij die E8400 met stock cooler, in een kast zonder extra fans notabene, de vcore zelfs iets omlaag kunnen doen. En de snelheid omhoog. En EIST ook nog aan. Het ding draait nu standaard 2,4 GHz, klokt naar 3,6GHz als ie iets te doen krijgt, loopt standaard lekker koel, en blijft onder de 60C als je 'm laat werken. En bovenal is ie stil. Nice :7

Helaas niet in mijn PC :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 15:25 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Als je toch de hardware al hebt kun je dat toch gewoon zelf uitproberen? We verwachten hier wel enige eigen inzet. Omdat je nog geen ervaring hebt met overclocken zou ik je wel willen aanraden om met kleine stapjes te gaan werken, en je eerst even goed inlezen over wat je aan het doen bent. Maar daarna is het gewoon een kwestie van proberen en kijken hoe ver je komt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.