Toon posts:

Mogelijk probleem met werkgeheugen of processor

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views

Verwijderd

Topicstarter
Heren dames,

Enige tijd geleden deze vraag al gesteld het filmpje was niet voldoende tot op heden nog geen tijd gehad.

Ik heb dus een probleem met mijn computer en ik denk dat het bij het werkgeheugen zit maar dit wil ik uiteraard wel even zeker weten. De computer loopt eigelijk in een chronologische manier telkens vast om de seconden staat alles eigelijk heel eventjes stil de muis beweegt niet en de CPU verbruik in Windows Task manager loopt op tot 100% voor heel eventjes. Dit gebeurt als ik bijv Internet explorer open of bij een office word document open, maar ook om de zoveel tijd uit het niets. ik zal mijn filmpje er nogmaals bij plaatsen en wat screenshots. Verdere vragen tot een mogelijk oplossing kunt u uiteraard stellen inplaats mij te vertellen hoe het wel moet en de topic te sluiten

Filmpje

Screenshot windows Task Manager (openen van office word)

Overigens excusens voor de muziek keuze (voor de mensen die er problemen mee hebben) maar dit stond toevallig op mijn bureaublad het gaat er naar mijn mening nu even niet om welke muziek smaak ik heb.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 18:42
Het lijkt mij persoonlijk interessanter om te zien welke processen er actief zijn op het moment dat dit gebeurd ;)

Als dit gebeurd denk ik persoonlijk eerder aan een softwareprobleem dan aan een hardwareprobleem. Wat voor hardware heb je er uberhaupt inzitten? heb je al een keer memtest geprobeerd om iets uit te sluiten?

[ Voor 48% gewijzigd door Rupie op 19-05-2009 17:48 ]

Desktop | Server | Laptop

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja inderdaad is het vooral interessant om te weten welk proces het CPU gebruik van 100% veroorzaakt.

In eerste instantie zou ik denken aan een slechte driver of eventueel rotzooi op je pc.

Verwijderd

Topicstarter
nou dit moet ik beiden uitsluiten want ik heb al eens een memtest gedaan en dat kwam er goed uit en ik heb nooit problemen gehad tot eergister. Ik weet eerlijk gezegd echt niet waar het vandaan zou komen

software probleem; misschien is het een idee om windows opnieuw te instaleren ?

Hardware:
Moederbord: merk weet ik helaas niet (komt uit een NEC computer)
Processor: Intel pentium 4 2.8 Ghz
Werkgeheugen: 2x 1 GB

Processes

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 18:24 ]

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

wat een k*t muziek op de achtergrond.

Zoals hierboven, kan je geen lijstje geven van draaiende processen die de processor belasten.

See you in another life, brother.

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:23
Ik heb hetzelfde ook gehad.. Schone installatie verhelpt de problemen wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die het over het hoofd zien

Hier nogmaals screenshot: Processes

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-05 23:39

M2M

medicijnman

wat een enorme berg processen, maar de informatie die we zoeken is welk process nu de 100% cpu usage veroorzaakt. Mocht je dit in de standaard explorer niet zien, probeer dan de process explorer van sysinternals.

mocht je je geheugen willen testen op fouten, download en brand dan de ultimate boot cd en draai de memtest applicatie. (een van die applicaties)
devguru schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:24:
Ik heb hetzelfde ook gehad.. Schone installatie verhelpt de problemen wel :)
hmmm meestal bij softwareproblemen helpt een schone installatie, maar niet iedereen heeft bij elk softwareprobleem zin in een volledige herinstallatie van windows en alle programma's.

Daarnaast, ik heb vaker dit soort problemen gehad. Onder andere:
- Video's in de voorbeelden van de windows explorer
- In een single core setup een willekeurige game alt-tabben
- IRQ problemen met een hele oude muis en USB apparatuur en een oude SCSI kaart
- Folding@home
- vastgelopen microsoft Word...

conclusie: hangende applicaties zijn aan de orde van de dag, 100% cpu usage is zelfs het volledig gebruiken van de rekenkracht van je processor. Dan herinstalleer ik mijn systeem echt niet :)

ontopic:
heb je trouwens je drivers al eens geupdate? Chipset drivers en vooral VGA drivers zouden een berg werk van de processor kunnen wegnemen.
Daarnaast: download de process explorer eens. Op het moment dat je process vast loopt kun je dat zien (waarschijnlijk Iexplore.exe). Rechts klikken op dat process en een screenshot maken van het "threads" tabblad.

[ Voor 66% gewijzigd door M2M op 19-05-2009 18:42 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
eigelijk is dat te zien in de eerste screen en het filmpje als ik bijv Internet explorer open of word dan gaat de CPU usage naar 100%.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja maar welk proces gebruikt dan op zo'n moment 100% CPU? Kijk in dat sreenshot staan een hele berg processen en ik zie dat wlmail.exe op dat moment 40% gebruikt maar dat is nog lang geen 100%.

• Bramos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10-2025
Volgens mij, bij het zien van jouw filmpje en jouw processor, lijkt het mij eigenlijk vrij normaal dat IE tijdelijk even naar de 100% schiet bij het openen van 5tabs(waarschijnlijk met rich media content, flash e.d.).

Ik snap je punt niet helemaal, want een P4 is singlecore, IE is een zwaar programma en als je ook nog muziek en msn aan hebt staan en Windows Live Mail Service die 40% staat te verbruiken klinkt het mij niet echt in de oren als abnormaal.

Verwijderd

Topicstarter
Bramos schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:04:
Volgens mij, bij het zien van jouw filmpje en jouw processor, lijkt het mij eigenlijk vrij normaal dat IE tijdelijk even naar de 100% schiet bij het openen van 5tabs(waarschijnlijk met rich media content, flash e.d.).

Ik snap je punt niet helemaal, want een P4 is singlecore, IE is een zwaar programma en als je ook nog muziek en msn aan hebt staan en Windows Live Mail Service die 40% staat te verbruiken klinkt het mij niet echt in de oren als abnormaal.
Ja indd dit begrijp ik volkomen maar het kan in mijn ogen nooit zo zijn dat het eerst wel werkt en dan over een periode ineens moeilijk gaat doen. Ik heb overigens windows opnieuw geinstaleerd omdat ik kreeg mijn computer ook niet meer aan het blijkt dus dat 1 van mijn hdd's defect is en daar stond windows op geinstaleerd. Dus probleem opgelost bedankt voor de assistentie en alvast fijne hemelvaart iedereen

@Mod: Deze mag dicht _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Deze gaat inderdaad dicht, maar niet omdat het probleem is opgelost. Zoals ik in de sluitmessage van je vorige topic al aangaf verwachten we dat je specs geeft (wat je niet doet in de TS), je aangeeft wat je allemaal hebt gedaan (ook dat mis ik) en je zaken gewoon in het topic post (terwijl je nu weer met filmpjes en screenshots aankomt).
Gelieve in het vervolg dit soort dingen gewoon in je topicstart te zetten, dan is het voor iedereen duidelijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.