Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spontane Reboots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Al sinds lange tijd heb ik het probleem dat mijn pc spontaan opnieuw opstart. Terug in Windows krijg ik ook geen fout melding o.i.d. Het probleem is een tijd weggeweest maar is nu weer terug. Het betreft de volgende set-up.

Club3D HD4850 512MB
Intel Core 2 Duo E7200
2x Kingston 1GB DDR2
MSI P35 Neo-F iP35
Samsung 500GB SATA
Western Digital 200GB Ide
Sweex voeding 400W

Nu dacht ik dat het aan de temps van mijn videokaart lag, die waren aardig hoog, dus heb ik de standaard koeler vervangen door een Arctic Accelero. Maar het probleem blijft zich voordoen. Nu denk en weet ik zelf dat de voeding aan de lage kant is maar kan dat de oorzaak zijn?

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Het zou inderdaad best aan je voeding kunnen liggen. uit de datasheet van je graka:
System Requirements
• PCI Express® based Windows PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard.
• 1GB of system memory
• CD-ROM drive for software installation
• 450Watt High Quality Power Supply with 6-pin PCI Express power cable.
• CrossFireX requires 550Watt High Quality Power Supply with two 6-pin PCI Express power cables and CrossFireX Ready mother board.
datasheet vind je hier.

[ Voor 63% gewijzigd door Rupie op 19-05-2009 17:56 ]

Desktop | Server | Laptop

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:33:
Nu dacht ik dat het aan de temps van mijn videokaart lag, die waren aardig hoog, dus heb ik de standaard koeler vervangen door een Arctic Accelero. Maar het probleem blijft zich voordoen. Nu denk en weet ik zelf dat de voeding aan de lage kant is maar kan dat de oorzaak zijn?

Alvast bedankt!
Wellicht handig om te vermelden welke temperatuur? Aan zo'n tekst hebben we ook weinig, wat is aardig hoog? Ik vind zomers 25 graden ook zat terwijl anderen klagen dat het zo koud is met 25 graden ;)

Verder move ik het topic naar OH want ik ga van de voeding uit. Sweex is een B-merk en 400W is echt aan de krappe kant. Een goede A-merk voeding moet dat wel kunnen trekken met 400W, maar een sweex?

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart werd over de 90 graden.
Maar inderdaad, waarschijnlijk de voeding dan. Want nu als de videokaart belast met een benchmark bijvoorbeeld schakelt de computer uit.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 12:46

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sweex voeding 400W
Ik kan niet anders zeggen dan logisch
Sweex zet altijd het piekvermogen neer op de doos en je komt ook al 50 watt te kort van het piekvermogen
En hoge temperaturen op de 48XX series is normaal ;)

Verwijderd

Psycho_Mantis schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:25:
Sweex voeding 400W
Ik kan niet anders zeggen dan logisch
Ik zag Sweex en wist ook genoeg :P
Pagina: 1