Toon posts:

Moederbord dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik wil binnenkort een nieuwe computer aanschaffen. ik ben al een tijd aan het kijken voor onderdelen.

Maar hoe langer je kijkt, hoe meer keuze er blijkt te zijn.

Waarschijnlijk ga ik een Q6600 processor kopen, maar zou iemand mij advies willen geven over een goed moederbord.

In gedachte had ik de: ASUS Rampage formula en de FOXCONN Blackops (rond de € 170,-)

Zijn dit goede moederborden? of kan ik voor ongeveer hetzelfde geld beter een andere kopen.

Ik wil met de computer toch wel een beetje kunnen gamen (NFS, Splinter cell, rainbow six)

Alvast bedankt voor je reactie.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom wil je gaan voor een moederbord dat zo duur is ? Zitten er functies op die je nodig hebt ?

Voor veel minder geld kan je ook prima een P5Q Pro kopen. Heeft wel wat minder extra's, maar als je die extra's niet nodig hebt, koop je voor veel minder geld een bord dat net zo goed is.

Waarom wil je eigenlijk een Q6600 kopen ? Het is toch een wat verouderde CPU.

Edit: Eens met hier onder.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 19-05-2009 17:30 ]

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 13:05

the mod man

iets van beeldmaker

Vorr spellen is de keuze van het moederbord niet erg belangerijk. Elk moederbord die een q6600 ondersteunt kan deze spellen makkelijk aan. Een meoderbord van 45 euro zal net zo geod presteren als 1 van 170. De kwaliteit en daarmee de overklokbaarheid is wel lager.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
@ Pilatus

Welke processor zou je me dan aanraden?

En als ik voor een andere moederbord ga zoeken moet ik dan letten op chipsets (x48, p45 enz.)

Bedankt.

• PilatuS
  • Niet online
Puur voor gamen heb je niet zo heel veel aan een Quad-Core. Er zijn maar een handje vol spellen die er iets aan hebben. Voor spellen die het niet ondersteunen heb je veel meer aan een hogere snelheid per core. Dus bijvoorbeeld een E8400.

Wat ook wel belangrijk is: Wil je gaan overklokken ? Als je dat niet wilt gaan doen heeft een duur moederbord met veel extra functies ook totaal geen nut. En dan kan je net zo goed gaan voor een bord van 50 euro ipv 150 euro.

Qua moederbord moet je gewoon kijken welke functies je wilt gaan gebruiken. En dan is het verder aan te raden een zo nieuw mogelijk moederbord te nemen. Welke chipset een bord heeft maakt niet veel uit als je die nieuwe functies niet gaat gebruiken.

Dus wat zoek jij precies in een moederbord ?

Ik heb het over een Intel oplossing, maar zoals hier onder gezegt wordt kan AMD ook prima.

Met welke videokaart wil je eigenlijk gaan draaien ? Is voor games net zo belangrijk als de CPU.

[ Voor 34% gewijzigd door PilatuS op 19-05-2009 17:36 ]

Verwijderd

AMD Phenom II 920/940 en voor alleen gamen heb je ook genoeg aan een AMD Phenom II 720 :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 17:34 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:33:
AMD Phenom II 920/940 en voor alleen gamen heb je ook genoeg aan een AMD Phenom II 720 :)
prestatie/prijs gewijs wel een betere optie idd

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk eens in de BBG bv reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2009 voor een systeem wat leuke performace per euro geeft.

Ik ben bang dat jij je baseerd op een benchmark van een jaar oud.

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 19-05-2009 17:38 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verder geen ervaring met overklokken. Dus weet niet zeker of dit van toepassing is voor mij.

Misschien is het dan idd beter om een stap goedkoper te pakken. is de P5Q Pro een recent bord???

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:40:
Ik heb verder geen ervaring met overklokken. Dus weet niet zeker of dit van toepassing is voor mij.

Misschien is het dan idd beter om een stap goedkoper te pakken. is de P5Q Pro een recent bord???
Vertel eens wat je buget is voor de complete PC. Ik neem aan dat je alleen voor een kast wil met onderdelen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:40:

Zou sowieso niet meer een Q6600 nemen of socket 775 CPU of moederbord. Is gewoon niet meer echt te upgraden. Door de komst van de Core i5.
Naarnaast presteert een Phenom II CPU beter voor minder geld. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het Systeem wat ik in gedachte had:

Processor: Q6600 Quad Core
CPU koeler: Noctua NH-U9B
Moederbord : ???
HD: Samsung F1 Spinpoint 750GB
RAM: 2x2Ghz Corsair XMS2
VGA: XFX HD 4770
Kast: Antec Three hundred
Voeding: Corsair VX550W

Als iemand voor mij deze lijst kan verbeteren, voor ongeveer hetzelfde geld.

Alvast bedankt voor alle reacties

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Gigabyte P45-DS3R voldoet prima aan jou eisen en is stukken goedkoper. Zelf ervaring mee!

See you in another life, brother.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:14:
Het Systeem wat ik in gedachte had:

Processor: Q6600 Quad Core
CPU koeler: Noctua NH-U9B
Moederbord : ???
HD: Samsung F1 Spinpoint 750GB
RAM: 2x2Ghz Corsair XMS2
VGA: XFX HD 4770
Kast: Antec Three hundred
Voeding: Corsair VX550W

Als iemand voor mij deze lijst kan verbeteren, voor ongeveer hetzelfde geld.

Alvast bedankt voor alle reacties
Ik het het advies van The_Mask volgen qua moederbord en CPU. De rest zou ik gewoon zo laten, is verder prima. Dus kijk even in de Best Buy Guide naar de CPU en het mobo.

Voor de rest, prima PC.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk moederbord je moet nemen is iets dat je prima zelf kunt uitzoeken aan de hand van benchmarks, reviews en natuurlijk de eisen die je er zelf aan stelt. Zie ook PMG Beleid.

Dit topic gaat daarom op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.