Toon posts:

Pc start niet na nieuwe pci

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een pci tv-kaart ontvangen en nadat ik deze vrolijk geinstalleerd had bleek mijn pc niet door te booten. Ik krijg mijn bios scherm en dan een windows scherm waar ik kan kiezen om in veilige modus op te starten maar daarna doet hij niets meer.

Ook als ik de windows cd probeer start hij hiervan niet op.

Al gedaan:

Op google gezocht
Veilige modus
recovery met cd
met 2/3 en 4GB werkgeheugen
bios reset
hangen en opstart problemen topic doorgenomen

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

specs:

windows vista ultimate32Bit
asrock alive nf6g-vsta
xfx nvtv tv kaart

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Doet je pc het wel weer als je de tv kaart er weer uit haalt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het vreemde.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-05 09:57

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Da's niet het vreemde, da's het mooie ;).
Probeer de kaart eens in een andere pc. Zelfde probleem? Kaart RMA. Doet ie t elders wel: conflict met je overige hardware. Per onderdeel dan proberen waar het wel/niet mee lukt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga nu ff in een andere pc proberen. In een andere pc doet hij het vlekkeloos. Maar wat moet ik dan aan de hardware veranderen?

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt zelfs niet op de vista cd. Als ik hem erin doe zie je onderin een witte balk laden en dan gaat er links boven oneindig lang een wit balkje knipperen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer eens een ander PCI slot.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:52:
Probeer eens een ander PCI slot.
Ja en dat gaat nou net niet lukken want ik heb een dual slot videokaart dus kan ik hem niet in de andere kwijt.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:53:
[...]

Ja en dat gaat nou net niet lukken want ik heb een dual slot videokaart dus kan ik hem niet in de andere kwijt.
Haal je videokaart er anders eens uit en draai met onboard video. Dan kan je in ieder geval even kijken of de kaart dan wel werkt in een ander slot. Is geen echte oplossing maar dan kom je er in ieder geval achter of de kaart wel in een ander slot werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb net een andere kaart in het slot geprobeert en toen werkte het wel. Ik haal de videokaart er wel ff uit om te kijken.

• PilatuS
  • Niet online
Als de kaart in een ander slot ook niet werkt, lijkt het er op dat je moederbord niet met het ding overweg kan. Misschien is er in de BIOS nog wat in te stellen zodat het wel werkt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
of wellicht de bios updaten?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
De bios is de nieuwste. De kaart doet het in beide sloten alleen niet icm mijn videokaart :( hoe kan dat?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Even rondkijken op fora van Asrock en XFX. Kan wellicht een bekend probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:26:
Even rondkijken op fora van Asrock en XFX. Kan wellicht een bekend probleem zijn.
Dat had ik al gedaan.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:23:
De bios is de nieuwste. De kaart doet het in beide sloten alleen niet icm mijn videokaart :( hoe kan dat?
IRQ conflict?

Voedingsprobleem?

[ Voor 4% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 19-05-2009 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
IRQ? sorry maar hoe bedoel je dat. En hoe zou ik dat dan moeten oplossen? En een voedingsprobleem kan het ook niet zijn want ik heb een 550Watter en het systeem is nou niet zo super zwaar.

Ik heb alle IRQ opties in mijn bios aangepast die ik kon vinden maar dan werkt het nog niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 18:42 ]

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 06:11

Grandmasg

What ever!!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:32:
IRQ? sorry maar hoe bedoel je dat. En hoe zou ik dat dan moeten oplossen? En een voedingsprobleem kan het ook niet zijn want ik heb een 550Watter en het systeem is nou niet zo super zwaar.
IRQ --> http://www.helpwithpcs.com/upgrading/change-irq-settings.htm

Afbeeldingslocatie: http://82.95.215.134/images/irq.png
^^ Hier kan een conflict ontstaan omdat 2 apparaten hetzelfde IRQ willen gebruiken (delen) deze kun je in je bios geforceerd vast zetten op een vrij nummer

offtopic:
Al eens geprobeerd op te starten in de veilige modus met alles erin??

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

• PilatuS
  • Niet online
Moet idd bijna wel een IRQ probleem zijn. Het lijkt er op dat de videokaart en de PCI kaart de zelfde IRQ's gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door PilatuS op 19-05-2009 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grandmasg schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:43:
[...]

offtopic:
Al eens geprobeerd op te starten in de veilige modus met alles erin??
Ja alleen hij start gewoon niet door. Dus hij laad een lijstje met drivers en dan blijft hij hangen dwz geen disk activity.

Verwijderd

Topicstarter
Is hier iets mis mee?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/3164sr9.jpg

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 06:11

Grandmasg

What ever!!!!

Zo op het eerste gezicht niks! Maar.....
Neem ff aan dat dat een shot zonder de tv kaart erin :)

Misschien een vreemde vraag maar: Heb je de laatste Nforce driver van nvidia geïnstalleerd?
Wil ook wel eens voor vreemde problemen zorgen ;)

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Verwijderd

Topicstarter
Ja de tvkaart zit er niet in want daarmee boot hij niet. Ik heb nogmaals in de bios gekeken en daar ook zoveel mogelijk aangepast zonder resultaat.

Ja ik had al de laatste drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

BIOS resetten ?

en zoveel mogelijk aanpassen lijkt me in geen geval erg goed.

[ Voor 68% gewijzigd door BGB4rn op 20-05-2009 08:15 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:11:
BIOS resetten ?

en zoveel mogelijk aanpassen lijkt me in geen geval erg goed.
Het was het enige wat ik nog dacht dat ik kon proberen maar het staat allemaal alweer op dezelfde manier.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

oh das jammel :P, heb je al in het boekje van je mobo gekeken ? misschien heel lullig maar soms is zo`n boekje nog handig ook :P

Signature

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:41:
oh das jammel :P, heb je al in het boekje van je mobo gekeken ? misschien heel lullig maar soms is zo`n boekje nog handig ook :P
Jep ik heb hem al helemaal doorgenomen maar heb er niets over kunnen vinden. Nadeel van dit moederbord is is dat ik in het bios niet per pci slot een irq kan aanwijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ook even de drivers van de 8800GT verwijderd en hem uit apparaatbeheer gehaald maar dit mocht ook niet baten.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:05:
Ik heb net ook even de drivers van de 8800GT verwijderd en hem uit apparaatbeheer gehaald maar dit mocht ook niet baten.
Als je in de BIOS er qua IRQ's niet uit kan komen, denk ik dat je met dit moederbord het niet voor elkaar gaat krijgen. Ik ben er vrij zeker van dat het met een ander moederbord prima gaat weken, maar of je het met deze voor elkaar gaat krijgen, ik ben bang van niet. Het lijkt er gewoon op dat deze combi van moederbord + GPU + PCI kaart, niet goed wil werken met elkaar.

Maar goed misschien heeft iemand anders nog een goed idee.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat dan voor'n onzin? Ze leveren een moederbord waarvan je het 2de pci slot niet eens kan gebruiken.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:17:
Wat is dat dan voor'n onzin? Ze leveren een moederbord waarvan je het 2de pci slot niet eens kan gebruiken.
Nee, dat klopt denk ik niet. Ik denk dat het PCI slot prima werkt. Alleen niet met die TV kaart van jou. Probeer eens een simpele geluidskaart oid. Ik denk dat die wel gewoon goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat werkt gewoon maar waarom dan niet met een tv-kaart dat moet je dan toch ook gewoon ergens kunnen instellen?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:20:
Ja dat werkt gewoon maar waarom dan niet met een tv-kaart dat moet je dan toch ook gewoon ergens kunnen instellen?
Ik denk dat die TV kaart meer IRQ's nodig heeft dan een andere kaart. Het is toch een kaart die wat ingewikkelder is dan een netwerkkaartje of geluidskaartje. Als ie een aantal extra IRQ's nodig heeft, die er niet zijn, gaat ie IRQ's gebruiken die al in gebruik zijn, en dan krijg je deze problemen.

Teminste dat is mijn vermoeden, correct me if i'm wrong.

Het moederbord dat je hebt is ook niet bepaald high-end. Het is maar een bordje van 40 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 20-05-2009 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je even een dm gestuurd. Maar is er voor de rest geen manier om hem werkend te krijgen. Bijvoorbeeld als ik windows xp installeer en daar de juiste irq codes toewijs zou het dan lukken?

• PilatuS
  • Niet online
Met XP draaien is wel iets dat je kan proberen ja. Misschien dat die anders met IRQ's omgaat dan Vista, waardoor het wel werkt. Anders zie ik geen andere oplossing dan een ander moederbord te gebruiken.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Windows wil niet booten, dus het conflict zit 'm waarschijnlijk in de IRQs die de boot-device drivers/services gebruiken.

Heb je de BIOS optie 'Plug & Play OS' wel enabled ? Standaard staat dat uit, wat betekent dat BIOS de IRQ toewijzingen doet en dat gaat dus niet goed. En als het juist aanstaat, zet het dan uit.

Check ook de BIOS optie 'Update ESCD configuration' of 'Reset Configuration Data' (in hetzelfde scherm als bovenstaande BIOS optie) ? Zet die op Yes (eenmalige actie, na reboot staat ie weer op No).

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:34:
Windows wil niet booten, dus het conflict zit 'm waarschijnlijk in de IRQs die de boot-device drivers/services gebruiken.

Heb je de BIOS optie 'Plug & Play OS' wel enabled ? Standaard staat dat uit, wat betekent dat BIOS de IRQ toewijzingen doet en dat gaat dus niet goed. En als het juist aanstaat, zet het dan uit.

Check ook de BIOS optie 'Update ESCD configuration' of 'Reset Configuration Data' (in hetzelfde scherm als bovenstaande BIOS optie) ? Zet die op Yes (eenmalige actie, na reboot staat ie weer op No).
Hmm probleem geen van die dingen kan ik terug vinden in mijn bios. Ik zal zo wel ff fototjes posten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2vintq9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2n8ncib.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/21mbzg6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2jdgha1.jpg

Aangepast:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2cnii46.jpg

Orgineel:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2rrt1k0.jpg

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Die aanpassing kan sowieso geen kwaad, een extra vrije IRQ is altijd goed.
Zover ik begrijp heb je een 8800GT PCI-E graka en gebruik je de on-board niet.
In dat geval kun je de optie 'Shared memory' op disabled zetten of anders op de kleinste omvang.

En is dit de nieuwste BIOS ? Zo niet, eerst ff updaten ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:06:
Die aanpassing kan sowieso geen kwaad, een extra vrije IRQ is altijd goed.
Zover ik begrijp heb je een 8800GT PCI-E graka en gebruik je de on-board niet.
In dat geval kun je de optie 'Shared memory' op disabled zetten of anders op de kleinste omvang.

En is dit de nieuwste BIOS ? Zo niet, eerst ff updaten ...
Ja ik gebruik alleen de 8800GT en niet de onboard de shared memory is op z'n kleinst gezet en ja het is de nieuwste bios.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee wat nog zou kunnen werken?

Verwijderd

sorry hier stond iets doms over linux.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee wat nog zou kunnen werken?

Verwijderd

waarschijnlijk is hier niets aan te doen. alles wat je zou kunnen proberen heb je volgens mij al geprobeerd. Het is een compitabiliteitsprobleem. ik denk dat de enigste oplossing is om een nieuwe mobo aan te schaffen. Je kan natuurlijk ook een andere tv tuner nemen.

edit: als je hem via internet hebt gekocht mag je hem volgens de wet ruilen/terugsturen binnen 7 of 8 dagen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft misschien iemand nog een oplossing?

Probleem nog even kort samengevat:

Heb een nieuwe pci tv kaart gekocht alleen wil deze niet werken. Als ik mijn pc opstart komt hij door de bios allen als je het laadbalkje van windows vista ziet loopt hij vast dwz geen diskactivity meer. Haal ik de kaart eruit doet de pc het gewoon weer. Ik heb geprobeert windows 7 te installeren alleen wou dit ook niet helpen ik kreeg een blauw scherm met Irq_less_or_equal.

Waarschijnlijk is het een irq conflict alleen kan ik geen apart irq toewijzen per pci slot ook kan ik dit in windows niet doen omdat ik er gewoonweg niet inkom ook niet in veilige modus.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 20:35 ]

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:28
Mag ik weten welke PCI tv kaart het is? Toevallig een Hauppauge PVR-500 (al dan niet MCE)?

Daar heb ik heel wat problemen mee gehad. Die gebruikt namelijk een PCI bridge, om zo eigenlijk gewoon 2 PVR-150's aan te sluiten op 1 PCI poort (en dus ook op 1 PCI kaart)

Bij mij heeft een BIOS update het probleem verholpen, na uren lang zoeken naar het probleem. (Ik kon wel windows opstarten, maar kon geen zenders vinden, zeer vreemd)

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een xfx nvtv card en ik heb al een bios upgrade en downgrade gedaan en ook heb ik een hoop erin veranderd maar dit mocht niet baten.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 15:41
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:36:
[...]

Hmm probleem geen van die dingen kan ik terug vinden in mijn bios. Ik zal zo wel ff fototjes posten.
Volgens mij heb je er overheen gekeken.
Je moet zijn bij "Advanced > PCIPnP Configuration" en die zie ik toch echt duidelijk staan op de foto's :)

Vervolgens moet je daar iets als "Plug And Play O/S" op ON zetten. Dat is het proberen waard.

Het zal er dan ongeveer zoals deze afbeelding uitzien. (Iets anders omdat dat een nieuwere versie is van het BIOS)
http://enthusiast.hardocp...TZ25ZM2dfM18yM19sLmdpZg==

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Die staat er bij mij niet bij: Verwijderd in "Pc start niet na nieuwe pci" kijk het 4de plaatje maar dat is alles.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een hele oude bios geprobeerd maar ook daar stond het niet in.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 15:41
Oh nee inderdaad... My bad.
Dan zou ik het ook niet anders weten dan een nieuwe moederbord kopen. Het is gelukkig niet het duurste, dus dat valt nog wel te doen...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Saeverix schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:49:
Oh nee inderdaad... My bad.
Dan zou ik het ook niet anders weten dan een nieuwe moederbord kopen. Het is gelukkig niet het duurste, dus dat valt nog wel te doen...
Een nieuw moederbord gaat het helaas niet worden omdat ik net een dure basgitaar gekocht heb en op het moment niets nieuws ga kopen. Het volgende wordt dan een core I7 maar dat wordt nog ff sparen. Maar er moet toch een oplossing zijn het kan toch niet zo zijn dat het helemaal niet werkend gekregen kan worden. Want is het een probleem van Windows of het Mb?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:52:
[...]

Een nieuw moederbord gaat het helaas niet worden omdat ik net een dure basgitaar gekocht heb en op het moment niets nieuws ga kopen. Het volgende wordt dan een core I7 maar dat wordt nog ff sparen. Maar er moet toch een oplossing zijn het kan toch niet zo zijn dat het helemaal niet werkend gekregen kan worden. Want is het een probleem van Windows of het Mb?
Het ligt aan het BIOS, niet aan Windows.
Waarschijnlijk een IRQ conflict met de grafische kaart, ik heb hier een iets oudere PC, en als ik daarin een WLAN kaartje probeer te steken, start het ding NIET op, wat ik ook probeer.

Een andere PCI kaart werkt wel, en het WLAN kaartje werkt in alle andere computers, maar niet in combinatie met dat moederbord.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

man Peter dat is nou toevallig!

Dat probleem heb ik nu ook. Ik heb een Asus A7V600 met een hele oude videokaart (nvidia gforce 2 64 mb) en een creative geluidskaart in mijn pci slot, ding draait als een tierelier.

Maar als ik een nieuw wlan kaartje erin stop, doet ie niks!

Ben benieuwd of ik dat kan veranderen in mijn Bios, ik ga even kijken!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:19:
Maar als ik een nieuw wlan kaartje erin stop, doet ie niks!

Ben benieuwd of ik dat kan veranderen in mijn Bios, ik ga even kijken!
Dat heeft misschien te maken met het feit dat een boel van die WLAN pci-kaartjes minimaal een PCI v2.1 slot vereisen, en een boel oudere pc's (ben ff kwijt wanneer 2.1 mainstream werd) dat niet hebben.
En da's dan ook niet op te lossen met een bios update...

Soms werkt het 'half', d.w.z. de PC start & het OS ziet het kaartje, maar werkend krijgen lukt dan niet omdat de drivers niet willen installeren bijvoorbeeld.

Verwijderd

Even nagezocht, ik heb mijn huiswerk gedaan.. Mijn moederbord heeft 6 x v2.2 PCI slots.

Andere oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:36:
Even nagezocht, ik heb mijn huiswerk gedaan.. Mijn moederbord heeft 6 x v2.2 PCI slots.

Andere oplossing?
ik zou gewoon een nieuw topic openen als ik jouw was. topickaping word niet echt gewaardeerd hier. :) bedoel ik niet negatief ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit hoor ik gebruik het topic toch niet meer is was er al uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:35:
[...]

ik zou gewoon een nieuw topic openen als ik jouw was. topickaping word niet echt gewaardeerd hier. :) bedoel ik niet negatief ;)
heb ik gedaan.. topicnaam is nieuwe wlan pci, pc start niet..hij is iig rood en ik heb hem geopend. Deze kan dicht dus!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 17:26 ]

Pagina: 1