Goedde avond mensen,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze volgende probleem.
ik moet een bootable image maken wat mij met gemak is gelukt ook de bootable dvd.
maar nu moest ik zo scripje maken (batch file ofso). wat er voor zorgt dat
men in dos komt en een waarschuwing in zien staan, en een keuze moet kunne maken uit ja of nee
en als ze ja kiezen dat ghost automatische de image terug zet zonder dat mensen iets anderes doen.
Maar de probleem is nu dit,
als ik dit probeer gewoon in windows zelf lijkt mij dat het goed is
ik krijg gewoon alles te zien wat ik gemaakt heb. maar als ik dit probeer met viruele pc (dvd gebrand).
lijkt niet eens op wat ik wou hebben.
dit is de code die ik gemaakt heb.doet wel in windows.(dvd komt wel in dos zoals de 2de code maar werkt niet)
@echo off
Echo ***** Waarschuwing *****
Echo dit progamma verwijdert al uw bestanden en zet daarna het image terug.
Echo maak eerst back up van u documenten en ga dan pas door met terug zetten
Echo van image.
:begin
SET /P runscript="wilt u doorgaan? en Ghost Starten? (Y/N) "
if %runscript%==y goto run
if %runscript%==Y goto run
if %runscript%==n goto end
if %runscript%==N goto end
goto begin
:run
ghost.exe auto- -CLONE,mode=LOAD,src=laptop75.gho,dst=1 -NTIL -NTC- -NTIC -SURE -FX -RB
:end
echo Geen wijzigingen gemaakt
pause
en bij deze code doet hij het wel maar dat is minder proffesioneel
gdisk.exe 1 /del /all /y
ghost.exe -CLONE,mode=LOAD,src=laptop75.gho,dst=1 -NTIL -NTC- -NTIC -SURE -FX -RB
omdat klanten dan niet kunnen kiezen als ze willen ofniet of ( ze worden ook niet gewaarschud om hun bestand te backupen)
en ze komen ook nog eens in dos terecht om D:start in te type dat mag ook niet (risco als ze dit verkeerd doen)
er mag alleen dvd er in doen en ze moeten kiezen uit ja of nee en vanuit daar dat Ghost automatische start en begint met + met waarschuwing Tekst
Ik heb de google af gesurf maak kon niks van vinden. hoplijke kunnen jullie mij helpen met deze probleem
Met voorbaat Dank jullie alvast.
Met vriendelijke Groet
stagiar Medewerker beheer ICT
Trickstar
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze volgende probleem.
ik moet een bootable image maken wat mij met gemak is gelukt ook de bootable dvd.
maar nu moest ik zo scripje maken (batch file ofso). wat er voor zorgt dat
men in dos komt en een waarschuwing in zien staan, en een keuze moet kunne maken uit ja of nee
en als ze ja kiezen dat ghost automatische de image terug zet zonder dat mensen iets anderes doen.
Maar de probleem is nu dit,
als ik dit probeer gewoon in windows zelf lijkt mij dat het goed is
ik krijg gewoon alles te zien wat ik gemaakt heb. maar als ik dit probeer met viruele pc (dvd gebrand).
lijkt niet eens op wat ik wou hebben.
dit is de code die ik gemaakt heb.doet wel in windows.(dvd komt wel in dos zoals de 2de code maar werkt niet)
@echo off
Echo ***** Waarschuwing *****
Echo dit progamma verwijdert al uw bestanden en zet daarna het image terug.
Echo maak eerst back up van u documenten en ga dan pas door met terug zetten
Echo van image.
:begin
SET /P runscript="wilt u doorgaan? en Ghost Starten? (Y/N) "
if %runscript%==y goto run
if %runscript%==Y goto run
if %runscript%==n goto end
if %runscript%==N goto end
goto begin
:run
ghost.exe auto- -CLONE,mode=LOAD,src=laptop75.gho,dst=1 -NTIL -NTC- -NTIC -SURE -FX -RB
:end
echo Geen wijzigingen gemaakt
pause
en bij deze code doet hij het wel maar dat is minder proffesioneel
gdisk.exe 1 /del /all /y
ghost.exe -CLONE,mode=LOAD,src=laptop75.gho,dst=1 -NTIL -NTC- -NTIC -SURE -FX -RB
omdat klanten dan niet kunnen kiezen als ze willen ofniet of ( ze worden ook niet gewaarschud om hun bestand te backupen)
en ze komen ook nog eens in dos terecht om D:start in te type dat mag ook niet (risco als ze dit verkeerd doen)
er mag alleen dvd er in doen en ze moeten kiezen uit ja of nee en vanuit daar dat Ghost automatische start en begint met + met waarschuwing Tekst
Ik heb de google af gesurf maak kon niks van vinden. hoplijke kunnen jullie mij helpen met deze probleem
Met voorbaat Dank jullie alvast.
Met vriendelijke Groet
stagiar Medewerker beheer ICT
Trickstar