Hallo,
Ik heb een PS2 en die wil ik aansluiten via VGA of HDMI of DVI, op mijn monitor. De voorkeur gaat uit naar VGA. Nu is het veel te duur om een kastje te kopen om het videosignaal van composite om te gooien naar VGA.
Wat ik wel zag was deze kabel. Er staat inderdaad bij dat hij niet geschrikt is voor pc-monitoren. Dit komt omdat de sync anders loopt.
Maar nu betref het dat ik een Samsung Syncmaster 2693HM heb. Dit zou als sync singaal een aparte H/V of een composite sync singnaal kunnen ontvangen. Kan ik hiermee mijn PS2 nou aansluiten via SCART op de VGA ingang met behulp van de eerder genoemde kabel?
Ik heb een PS2 en die wil ik aansluiten via VGA of HDMI of DVI, op mijn monitor. De voorkeur gaat uit naar VGA. Nu is het veel te duur om een kastje te kopen om het videosignaal van composite om te gooien naar VGA.
Wat ik wel zag was deze kabel. Er staat inderdaad bij dat hij niet geschrikt is voor pc-monitoren. Dit komt omdat de sync anders loopt.
Maar nu betref het dat ik een Samsung Syncmaster 2693HM heb. Dit zou als sync singaal een aparte H/V of een composite sync singnaal kunnen ontvangen. Kan ik hiermee mijn PS2 nou aansluiten via SCART op de VGA ingang met behulp van de eerder genoemde kabel?
Dus kan ik mijn PS2 aansluiten op mijn monitor via SCARt naar VGA.Als je een amiga aan een vga monitor kan hangen moet het met scart rgb ook werken.
Die hadden 2 problemen waar je ook tegenaan loopt als je scart aan een vga monitor wil hangen. Je sync H/V zit bij scart op het composiet signaal en vga wil H/V van elkaar gescheiden hebben. Nu is dat vrij simpel om te doen, ik geloof dat een LM1881N daarvoor gebruikt werd.
Nu zit je alleen nog met je scan freq van 15.75 kH en alleen multisync monitors pakken dat. Dus dan krijg je een scan doubler die er 31.5 kHz van wat een gewone monitor dan weer accepteerd, tft schermen geloof ik weer niet.
maar goed er waren ooit schemas voor maar kan er niets meer over vinden helaas. Ik wil een satelliet ontvanger aan me monitor hangen. Deze heeft alleen CVBS en RGB de convertors die ik gezien heb accepteren Svideo en cvbs maar cvbs ziet er niet uit en rgb doen ze niet, dus dan blijft zelf bouwen over.