Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP home thema vragen

Pagina: 1
Acties:

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:46
Ik heb net een nieuwe installatie uitgevoerd van Windows XP Home editie. Nu heb ik met het thema een vaag probleem. Als ik me wil at anmelden zie ik geen gebruikersnaam in beeld. Ook het ingevoerde wachtwoord is niet zichtbaar, de sterretjes bedoel ik dan.

Als ik gebruik maak van het standaard windows thema dan zie ik een rare start knop, en geen tekst in het actieve venster. Ik zie dan alleen bovenin het internetlogo en verder niets.

Kan het zijn dat ik lettertypes mis en dat het daarom niet goed werkt? Of is er wat anders aan de hand.

Edit: Het heeft op zeker met de lettertypes te maken. In mjn dymo label programma zie ik bij de meeste lettertypes (gewoon de standaard, verdana, times new roman) ook geen tekst in beeld. Wie weet de oplossing? Kan ik 'gewoon' van een goede installatie van xp de lettertypen kopieren na deze verkeerde versie? Of zal dit toch niet helpen?

[ Voor 23% gewijzigd door RudyL op 19-05-2009 17:44 ]

LOETKE

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 17:44
probeer het, baat het niet dan schaad het ook niet? ik bedoel, nu werkt je install ook niet.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
RudyL schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:45:
Ik heb net een nieuwe installatie uitgevoerd van Windows XP Home editie. Nu heb ik met het thema een vaag probleem. Als ik me wil at anmelden zie ik geen gebruikersnaam in beeld. Ook het ingevoerde wachtwoord is niet zichtbaar, de sterretjes bedoel ik dan.

Als ik gebruik maak van het standaard windows thema dan zie ik een rare start knop, en geen tekst in het actieve venster. Ik zie dan alleen bovenin het internetlogo en verder niets.

Kan het zijn dat ik lettertypes mis en dat het daarom niet goed werkt? Of is er wat anders aan de hand.

Edit: Het heeft op zeker met de lettertypes te maken. In mjn dymo label programma zie ik bij de meeste lettertypes (gewoon de standaard, verdana, times new roman) ook geen tekst in beeld. Wie weet de oplossing? Kan ik 'gewoon' van een goede installatie van xp de lettertypen kopieren na deze verkeerde versie? Of zal dit toch niet helpen?
lettertypes kun je gewoon kopieren, weet niet zeker of je dit in veilige modus moet doen. Uit m`n hoofd vind je ze onder C:\Windows\System32\Fonts\

Had je dit probleem overigens direct na de installatie of heb je nog andere programma's geinstalleeerd (stardock oid).

• RudyL
Sjengcity schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:03:
[...]

lettertypes kun je gewoon kopieren, weet niet zeker of je dit in veilige modus moet doen. Uit m`n hoofd vind je ze onder C:\Windows\System32\Fonts\

Had je dit probleem overigens direct na de installatie of heb je nog andere programma's geinstalleeerd (stardock oid).
Ik had het direct na de installatie al. Start stond raar in beeld (zwart achtig) en miste de tekst in actieve venster.

Ik zal het donderdag gaan proberen of ik het kan kopieren.

LOETKE

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vervelend. Had je wel een originele cd? Wellicht kun je een ander exemplaar gebruiken?

• RudyL
Nou ik heb het net geprobeerd, maar helaas geen succes. Zie gewoonweg enkele letters niet in XP. Voorbeeld is bij het aanmelden. Ik heb een gebruiker met een wachtwoord. Ik zie de gebruikersnaam niet in beeld en ook het ingevoerde wachtwoord komen geen sterretjes in beeld.

tekst die ik hier type of in word zie ik allemaal prima. Ook de start knop is in het huidige thema wel zichtbaar, maar kan best in een ander thema niet zichtbaar zijn.

In mijn programma Dymo label, zie ik de tekst op het label niet. Lettertype is times new roman 14 Vet. Als ik dit type in microsoft Word dan komt het wel gewoon in beeld. Vreselijk storend is het, en niet op te lossen door lettertypes te verwijderen en opnieuw te installeren. Hij zegt dan dat hij enkele lettertypes al heeft geinstalleerd en die moet ik dan eerst verwijderen, maar hoe dat op de juiste manier te doen?????

Mensen die dit eerder hebben gehad en een goede oplossing hebben? Ik heb namelijk weinig trek in nog een nieuwe installatie.

Ben benieuwd naar jullie suggesties.

LOETKE

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Al op gegoogled?

Lettertypes kan je toch gewoon als elk ander bestand weggooien?

Heb je 4x een lettertype bestand dat begint met 'times?' (\WINDOWS\Fonts)
En 6x een .ttf bestand in \WINDOWS\system32\dllcache?

[ Voor 20% gewijzigd door Saturnus op 28-05-2009 22:43 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je zou nog de "repair fonts"-optie van TweakUI kunnen proberen:
http://www.microsoft.com/...owertoys/Xppowertoys.mspx

Maar ja, normaliter zou dat niet hoeven na verse install....
Pagina: 1