Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP boot eeerg traag - update probleem?

Pagina: 1
Acties:

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sinds gisteren boot mijn XP zeer traag, hij laat heel lang de blauwe zigzag animatie zien :? . Zodra hij eenmaal is opgestart, werkt eea soms ook nog traag maar wel acceptabel. Ik heb met een startup manager nagenoeg alle programma's weerhouden automatisch op te starten. Dit heeft geen resultaat. Verder start hij in safe mode wel snel op.

Zijn er misschien zeer recent updates door microsoft doorgevoerd waardoor hij nu erg traag boot?

[ Voor 5% gewijzigd door getfirefoxnow op 19-05-2009 16:31 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit klinkt als een driverprobleem, om heel eerlijk te zijn. Zou je hem eens diagnostisch kunnen opstarten (dwz: in plaats van het logo met die zig-zag animatie een text interface waarop staat wát geladen wordt)?

Ik heb zelf toen ik nog XP gebruikte (2jr terug) wel eens gehad dat hij erg lang bleef wachten op een nVidia netwerkkaart die niet aangesloten was. Kabeltje van de realtek naar nVidia kaart gezet, en hij bleek gewoon te wachten op een IP adres. Realtek driver gaf minder problemen, dus kabeltje maar in de nVidia kaart laten zitten toen.

Maar het kunnen natuurlijk ook andere drivers zijn, XP is niet zo snugger om door te starten vaak.

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Umbrah schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:24:
Dit klinkt als een driverprobleem, om heel eerlijk te zijn. Zou je hem eens diagnostisch kunnen opstarten (dwz: in plaats van het logo met die zig-zag animatie een text interface waarop staat wát geladen wordt)?

Ik heb zelf toen ik nog XP gebruikte (2jr terug) wel eens gehad dat hij erg lang bleef wachten op een nVidia netwerkkaart die niet aangesloten was. Kabeltje van de realtek naar nVidia kaart gezet, en hij bleek gewoon te wachten op een IP adres. Realtek driver gaf minder problemen, dus kabeltje maar in de nVidia kaart laten zitten toen.

Maar het kunnen natuurlijk ook andere drivers zijn, XP is niet zo snugger om door te starten vaak.
Als ik F8 intik, heb ik opties, maar een diagnostische optie staat er niet bij... Ik heb wel met autostartmanager oid er voor gezorgd dat er geen programma's meer automatisch opstarten en dit helpt dus helemaal niets... Ook in de event viewer kan ik niets ernstigs terugvinden. XP blijft trouwens nog wel een beetje langzaam nadat hij helemaal is opgestart, dit irriteert me toch wel....

Ik ben bang dat ik toch een image terug moet zetten, hoewel ik daar helemaal geen zin in heb. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door getfirefoxnow op 19-05-2009 19:15 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

getfirefoxnow schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:10:
[...]

Als ik F8 intik, heb ik opties, maar een diagnostische optie staat er niet bij
Bootlogging aanzetten. Al zul je niet gelijk de boosdoener achterhalen, een driver/service (en drivers zijn ook vaak als 'service' te vinden) die veel later laadt dan de voorgaande is meestal een aanknopingspunt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device