Toon posts:

(exchange 2k3) verzenden namens meerdere domeinen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben een beetje aan het stoeien met Exchange 2003 echter loop ik momenteel vast.

Ik heb twee domeinnamen geregistreerd en de mail wordt netjes afgeleverd bij alle accounts.
Ik wil echter dat ik vanaf elk account ook kan selecteren welk adres zichtbaar is als deze mail verzend.

Kort samengevat:

Ik heb twee domeinnamen @domein1.nl en @domein2.nl
Als ik mail ga verzenden wil ik graag kunnen aangeven of ik deze verzend als gebruiker@domein1.nl of als gebruiker@domein2.nl

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Grt,
Clyde.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
zoek even op google naar "send on behalf of"

www.degroot-it.nl

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05-2025
Als je twee (of meerdere) mailadressen aan één user mailbox hebt gekoppeld, dan ontvang je wel alle mail van de gekoppelde mailadressen, echter je zal alleen maar kunnen versturen vanuit de "primaire" emailadres.

Wil je dit toch kunnen, dan zal je aparte amilboxen aan moeten maken voor elk mailadres vanwaar uit je wil sturen.

Je kan dan een gebruiker "send as" rechten geven, zodat één gebruiker meerdere mailboxen kan benaderen en vanuit mailen...

[ Voor 16% gewijzigd door Makaveli09 op 19-05-2009 22:02 ]

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 07:45
Je kan die wel bereiken. Je moet alleen het "From" veld inschakelen binnen outlook.

http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken
Hier om je op weg te helpen.

edit:

Zorg wel dat de rechten goed staan ingesteld anders werkt het niet naar behoren.

[ Voor 15% gewijzigd door ErikCornelissen op 19-05-2009 22:04 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
degroot schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:25:
zoek even op google naar "send on behalf of"
Send As is niet hetzelfde als Send on Behalf.

Wat je dient te doen om dit te bereiken is twee accounts maken; voor elk mailadres één
(dus niet beide e-mailadressen aan één gebruiker koppelen!)

Daarna geef je gebruiker B Send As rechten voor gebruiker A.
(tabblad Security bij properties van AD object)

Als je daarna wil dat de mail alleen bij gebruiker A binnen komt maak je in het Exchange Advanced tabblad van gebruiker B (iemand me corrigeren als ik het niet goed uit mijn hoofd zeg) bij de Delivery Options een Forward regel aan waar bij alle mail naar gebruiker A gestuurt word.

[ Voor 28% gewijzigd door Dysmael op 19-05-2009 22:07 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50

Qwerty-273

Meukposter

Een andere optie (om niet twee mailboxen aan te maken, en dus je store wat overzichtelijker te houden):

1. Maak een user/mailbox aan met xxxxx@domainA.nl - dit wordt dan het standaard adres waarmee de gebruiker antwoord.

2. Maak een contact aan in AD met een smtp proxyaddress xxxxx@domainB.nl met een targetaddress van xxxxx@domainA.nl - hiermee wordt alle mail aan xxxxx@domainB.nl direct afgeleverd aan de mailbox xxxxx@domainA.nl

3. Geef de gebruiker uit punt 1 send as rechten op de contact in AD van stap 2.

4. Om als afzender xxxxx@domainB.nl in je bericht te hebben gebruik je het "From/van" veld in outlook en geef je de contact van punt 2 op.

Hoe je dan het aanpakt met de displayname van beide objecten in je GAL is natuurlijk een keuze aan jezelf ;-)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Goede tip Qwerty-273!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! Met name Qwerty-273, dit is idd de manier die ik zocht!
Pagina: 1