Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Domain users fonts laten installeren

Pagina: 1
Acties:

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-11 17:25
Ik beheer een klein netwerkje voor mijn zwager`s bedrijf. Ze maken gebruik van 5 Vista client machines en een win2003 domeincontroller.

1 Gebruiker doet daar het grafische werk, waardoor hij in staat moet zijn om fonts te installeren op de machine waar hij normaal op werkt. Wanneer ik hem lokale administrator maak, gaat dit uiteraard gewoon, maar dat brengt weer andere beveiligingsrisico`s met zich mee.

Ik vraag me dus af of er een mogelijkheid is om het mogelijk is om hem fonts te laten installeren op de machine, zonder hem lokale administrator te maken. Zo ver ik heb kunnen zien kan ik dit niet simpel oplossen met een GPO.

Any tips? :)

Excuus, tags vergeten in de TT

[ Voor 3% gewijzigd door DaneV op 19-05-2009 16:12 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Het was in 2003 zelf dat ik voor het laatst sysadmin mocht spelen, op een stage, maar toen een soortgelijk probleem (maar toen met contacten) opgelost door de gebruiker in kwestie owner-rechten te geven op de locale map fonts. (C:\Windows\Fonts). Ik kan het even niet onder Vista/2003 proberen, gezien ik W7 draai waar het een compleet ander systeem is met die fonts, maar gezien de aparte karaktereigenschappen van deze folder zul je het mogelijk via de CLI moeten doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Umbrah op 19-05-2009 17:32 ]

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-11 17:25
Umbrah schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:30:
Het was in 2003 zelf dat ik voor het laatst sysadmin mocht spelen, op een stage, maar toen een soortgelijk probleem (maar toen met contacten) opgelost door de gebruiker in kwestie owner-rechten te geven op de locale map fonts. (C:\Windows\Fonts). Ik kan het even niet onder Vista/2003 proberen, gezien ik W7 draai waar het een compleet ander systeem is met die fonts, maar gezien de aparte karaktereigenschappen van deze folder zul je het mogelijk via de CLI moeten doen.
Klinkt logisch, maar heb het zojuist geprobeerd en maar ik kan de permissions op de map "fonts" niet veranderen. Het tabblad security staat namelijk niet eens bij de eigenschappen van de map .