Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Belgie/Nederland hebben dezelfde sku met aan het einde 979.
Het zou kunnen zijn dat een shop toch een UK toetsenbord heeft gestuurd ipv US(int). Dan zit het probleem bij de shops of ze UK of US verkopen al dan niet met het verkeerde foto.
De taal frans is aangepast naar US(int), waar je dus kunt zien welk land het is, als het goed is ingevuld.

Logitech zelf gaf ook al aan dat het niet zo hoorde, maar ze kunnen er niets aan doen en het probleem ligt hem aan de shops.
Nu wil ik dus in iedergeval 1 webshop aanpassen (product info onjuist), die zou dus in de 978 moeten zitten ondanks zij zelf aangegeven dat het een US-layout zou moeten zijn.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- 920-000979 - Nederland
- 920-000978 - Verenigd Koninkrijk
- 920-000972 - Duitsland
- 920-000971 - Frankrijk
- 920-000970 - Internationaal (niet expliciet)
- 920-000969 - Verenigde Staten
[ Voor 5% gewijzigd door Randal Peelen op 19-05-2009 17:06 ]
De S/N nummer 820-001977 was nog niet bekend bij logitech NL (support desk), maar als ik die URL van de 970 bekijk, is dit dus de ROEU (romeens europees) layout. Dit komt ook overeen met de shift / z layout, in tegenstelling tot de US en US-int (bron wikipedia).
Grappig genoeg kan ik dus nergens een keyboard layout vinden die overeenkomt met de 970 die ik op dit moment heb, wel kon de logitech meneer mij vertellen dat dus de 969 de 'standaard' is in Nederland en die dus wel de juiste shift z layout heeft.
Mogelijk dat ze dus bij Logitech of waar dan ook foutje hebben gemaakt, maar nu staat nagenoeg alles in de 970 groep in de PW, maar dit is dus geen US-int layout.
referentie: US-int layout

Maargoed, lijkt me niet zozeer meer een zaak voor de PW, als ze het zelf bij Logitech ook niet echt weten
In ieder geval succes met je eigen keyboard
Neemt niet weg dat ze extra commentaar hadden kunnen plaatsen.
Probleem 2 is dat er voor ons wordt beslist wat er al dan niet verkocht wordt in Nederland.
Ik heb op zowel het Logitech forum als bij Logitech EMEA geklaagd hierover.
Hopelijk maakt het wat los.
[ Voor 58% gewijzigd door YVG op 22-06-2009 18:23 ]
En nog een vraag, ik heb een afwijkende keyboard layout op mijn logitech 3000 keyboard, of afwijkend, ik kan dezelfde layout NIET vinden op keyboard layout.
Het gaat mij vooral om de "ENTER" toets, mijn huidige toetsenbord lijkt nog het meeste op:
UK layout, maar heeft dan wel het € teken onder de 5 staan, en naast de linker shift een \ - | toets.
De enter is dus een blok, en niet een horizontale strip. Heeft iemand enig idee welke layout ik heb?
[ Voor 197% gewijzigd door Redwood op 16-07-2009 23:14 ]
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
[ Voor 99% gewijzigd door Redwood op 16-07-2009 23:12 ]
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
De 969 (orginele US layout - welke lomp genoeg door MS/HP/etc wel voor US-int wordt gebruikt) is niet standaard in Nederland te koop, en van wat ik begreep dus ook niet meer voor de toekomste versies.
[ Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 17-07-2009 01:04 ]
Verwijderd
Je voelt hem al aankomen, verkeerde layout
Ik gebeld met de shop en verteld dat dit geen US-int layout was, nadat hun het nakeken i.d.d geen US-int layout.
Ik vroeg kunnen jullie mij de US-int layout leveren, dit was de enigste die ze konden leveren.
Mocht hem terug sturen en kreeg mijn geld terug.
Naderonderzoek: de 970 is een Zuid-Afrikaans toetsenbord (op de logitech pagina voor Zuid-Afrikaans kiezen)
Ik: logitech gebeld met het verhaal dat het de verkeerde layout was.
L: Nee hoor meneer het is gewoon US-int
Ik: nee want dit toetsenbord heeft geen US-int layout de foto's van de G19 die jullie op de site hebben staan is: wel US-int.
L: Ja maar daar staat ook bij dat er dingen anders kunnen zijn (wijzigingen voorbehouden)
Ik: als jullie wijzigingen aanbrengen in de layout is het toch geen US-int standaard meer, standaard=standaard.
L: Uh ja i.d.d
Ik: hoe kan ik dan wel aan een echte US-int G19 komen?
L: Logitech verkoopt in Europa aleen deze layout en andere kunnen wij ook niet krijgen.
Ik: dat is lekker dan... iedere G15 gebruiker die nu een G19 besteld krijgt deze vage layout en ze kunnen er niet op werken dus sturen ze hem terug.
Ik: dus als wij als Nederlanders de normale layout willen dan zijn wij genoodzaakt om deze in de US te bestellen?
L: ja dat kun je dan maar het beste doen
Ik: Wtf? lekkere service dan... een toetsenbord in Nederland verkopen wat beina niemand wil.
L: daar kunne wij ook niets aan doen
Ik: ok prima dan ben ik genoodzaakt om een ander merk aan te schaffen... goedenmiddag
Dit is echt te gek voor woorden, welke ... verzint het nou om deze vage layout te verkopen in NL als US-int.
Ben klaar met Logitech ga wel over op een ander merk, ze snappen zelf geeneens wat US-int is

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Heeft iemand ondertussen al een winkel gevonden waar ze wel de 969 (dus echt US variant) verkopen?
En dan bedoel is dus het toetsenbord zoals SinergyX plaatste:
Ik kan echt niet overweg met die 970 layout
Verwijderd
De 969 layout komt niet naar europa toe volgens Logitech.NetRipper schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:44:
Ik wil dit toetsenbord ook graag hebben, maar heb hetzelfde probleem. Bij Alternate, Informatique en Hardware Outlet hebben ze allemaal de zogenaamde "VS" layout, terwijl het toch de 970 is (en dus de linkershift kleiner met een backslash daar).
Heeft iemand ondertussen al een winkel gevonden waar ze wel de 969 (dus echt US variant) verkopen?
En dan bedoel is dus het toetsenbord zoals SinergyX plaatste:
[...]
Ik kan echt niet overweg met die 970 layout
Huis, tuin en keuken gebruikers heb ik er nooit over gehoord.
Ahh ze gebruiken dus voor het gemak overal dezelfde foto's.

[ Voor 27% gewijzigd door Malarky op 03-02-2010 12:10 ]
Maar menig persoon die de linkershift erg intensief gebruikt (brieven blind typen, games met shift als kruipen etc), loop je nonstop tegen die / toets aan.
Ik ben nog tijdje bezig geweest om er een aantal uit de US over te halen, maar de verzendkosten zijn dusdanig prijzig dat het keyboard nóg duurder wordt. En het risico alsnog 970's te krijgen wil ik absoluut niet lopen.
(leuk detail dat Windows 7 virtueel toetsenbord op US-int wel de correcte Shift Z layout gebruikt).
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 03-02-2010 12:03 ]