Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-01 16:08
Mijn laptop, Acer Travelmate 5310 werkte super tot iemand het oplaad dingetje er zo hard is duwde dat hij naar binnen is geschoten. Ik heb hem eral uit kunnen halen, maar zo werken op de laptop is niet handig.

Ik heb de laptop opengemaakt om te kijken wat er precies fout kon zijn. Opladen deed hij wel, maar opstarten niet. Ik d8 dat het misschien aan de aa/uit knop kon liggen. die los gehaald en vast gemaakt. Volgens mij niet goed genoeg.

Ik d8, ik breng hem gewoon naar de pc maker. die komt er wel uit. 1 week gewacht eindelijk bericht. Sorry kan niet gemaakt worden. We krijgen de HDD er niet uit. Ik zo van; oke wat nu ?

Toen had ik besloten om het zelf maar te gaan doen. Nu mijn vraag. Is er iemand die dit eerder heeft gedaan. Zo ja kan die gene mij dan een paar tips geven. en nog beter me helpen met iets wat ik voor het eerst ga doen.

Het zou handig zijn als ik kan weten wat er allemaal nodig is. Soldeerbout ? of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou eerst eens vaststellen wat er precies los is en hoe dit bevestigd zat. En natuurlijk of deze bevestiging te repareren is of dat je een andere oplossing moet zoeken door schade of zo.

Die melding van "We krijgen de HDD er niet uit" komt op jou zo te lezen redelijk logisch over, maar ik zie het verband nog niet helemaal...

Misschien is het ook mogelijk om wat goede foto's te maken zodat wij ook zien waar je het over hebt ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
ik kan donderdag met een foto komen. Maar die aansluiting is wel te doen. alleen het oplaad dingetje.

Hoe moet ik dat aanpakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is precies het oplaaddingetje? Gewoon de aansluiting van de lader? Daar kun je vast zo een nieuwe inzetten met wat simpel soldeerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
de orginele is er nog. Maar hij naar binnen geschoten had hem terug gedaan.

Met alleen solderen is het wel opgelost toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58
Dat kunnen we hier niet zien he. Misschien zijn de printbanen wel losgerukt. In dat geval wordt het erg moeilijk om hem nog te repareren. In sommige gevallen is dan een "bypass" mogelijk, maar reken er niet op.

Maar als je nog meer hulp wilt zul je toch op z'n minst een duidelijke (Macro) foto moeten plaatsen zodat we kunnen zien hoe erg de schade is.

Chookity-pok

Pagina: 1