Ghost op linux, 2.4/2.6 kernel probleem?

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik ben @werk ondertussen al enige tijd aan een USB stick oplossing binnen ons bedrijf om allerlei dingen mee te doen.
Een van die dingen is Symantec Ghost draaien.

Ik ben eerst begonnen met damn small linux als basis, en heb hierin ghost probleemloos werkend gekregen, maar bij andere dingen begon het toch erg te haperen met de 2.4 kernel.

Nu heb ik de basis omgezet naar 2.6 in de vorm van tiny core linux. Ghost werkte hierin ook direct en zelfs 3x zo snel. Alleen niet meer op alle systemen waarvoor hij bedoeld is.

Het probleem: Na het starten van dosemu en daarna ghost komt het standaard achtergrondje van ghost met een zandloper en het versienummer in de titelbalk en daarna is het stil en reageerd Ghost niet meer.
Dmesg verschijnt niks in.

Wat ik allemaal geprobeerd heb:
- Bij de niet-werkende pc allerlei bios instellingen geprobeerd (dual core uitzetten, sata in allerlei modi (geen legacy helaas) )
- Dosemu met en zonder emulatie geprobeerd, met emulatie start heel dosemu niet meer.
- Verschillende processortypes opgegeven bij dosemu, heeft geen effect.
- Dosemu gestart zonder enige vorm van hardware behalve een c: met freedos, ook dan start ghost niet (normaal start ie dan met de melding dat ie alleen een hele kleine schijf heeft)
- Andere versie van ghost geprobeerd, 11.0 en 11.5 hebben hetzelfde probleem.

Iemand tips om naar te kijken? Ik volg het niet echt meer.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
Kan Ghost niet gewoon onder (Free)DOS draaien? ik zou een imageprogramma waarvan je afhankelijk bent niet onder een experimentele emulator draaien eerlijkgezegd. Als je dan toch per se linux wilt gebruiken, gebruik dan ook tools die hiervoor gebouwd zijn.

Verwijderd

Idd als er zoiets moois bestaat als clonezilla (en ja clonezilla werkt ook onder Windows) waarom zou je dan Symantec Ghost draaien?

http://clonezilla.org/

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
x2 _/-\o_

Ik ben laatst ook aan de slag gegaan met Clonezilla, simpelweg omdat Symantec Ghost geen Ext4 ondersteund, ook niet sector-by-sector, full disk, zoals Symantec zelf zegt. (tenminste, hij pakt mijn MBR niet fatsoenlijk mee, verder dan dat heb ik al niet gekeken, kan je net zo goed je / zippen)

Ik ben blij dat ik daardoor Clonezilla heb ontdekt, want die USB1.0 snelheden van Ghost en het niet begrijpen van "NTFS + USB" terwijl ze het wel los van elkaar kunnen, kwamen mij onderhand ook wel het keelgat uit en zorgde voor veel te veel omwegen.

Morgen ga ik maar eens de 'load image from Samba' proberen. Als het werkt zoals ik denk dat het doet bespaart dat werkelijk uren om werkplekken in orde te krijgen nadat hij opnieuw professioneel gesloopt is. Zal uiteraard wel de bandwithconsumption in de gaten houden. Als het interessant is post ik mijn ervaringen daarmee nog wel.

[ Voor 18% gewijzigd door SirNobax op 19-05-2009 22:35 ]

Pentaxiaan

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 11:06
Ik weet niet wat voor systemen je wilt backuppen maar ik gebruik BartPE met de Ghost 11 plugin om een image te maken van diverse Windows servers. Dit doe ik naar een externe USB harddrive welke vervolgens veilig opgeborgen wordt. Snelheid is niks mis mee zolang de server maar usb 2.0 heeft (of nog beter: firewire), gemiddeld rond de 400 á 500MB per minuut.

Mocht je een backup willen maken van een Linux systeem dan kan ik je daar niet verder mee helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Vinze op 19-05-2009 23:06 ]

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb goede ervaring met partimage, maar hoe dat zich vergelijkt met clonezilla weet ik niet.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik heb Ghost ook onder freedos draaien, binnen in dosemu.
Buiten linux is geen optie omdat de software nog meer moet kunnen dan alleen ghost draaien.

Helaas werken we binnen het bedrijf met Ghost, had al naar clonezilla gekeken, erg leuk pakket al leek me FSArchiver een beter pakket. Maarjah, heb hier niet echt de keuze in. Ik ga het toch weer eens overleggen of ik ze hier niet zo ver kan krijgen om eens een andere imaging tool te gebruiken.

Met Ghost onder dosemu haal ik trouwens heel erg nette snelheden (550+MB/minuut) dus voor de snelheid overstappen is al helemaal niet van toepassing.

@Vinze: BartPE wil niet op alle systemen starten, we hebben hier een hele serie waar hij gewoon niet werkend te krijgen is.

Edit:
Het is nog gelukt ook om eens te mogen kijken naar andere programma's, ik ga eens kijken wat het beste is voor NTFS (vooral kleine images is belangrijk).

[ Voor 10% gewijzigd door SA007 op 20-05-2009 13:11 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
550MB/minuut is nog geen 10MB/s, als dat vanaf een 100Mbit netwerk komt is het redelijk, vanaf een DVD ook nog, maar anders is dat gewoon traag.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Hmm, ik heb vandaag een beetje lopen spelen met de Samba-functie van Clonezilla, en dat werkt werkelijk perfect _/-\o_ . Gewoon ipadress opgeven, domein, user account en wachtwoord en tot slotte de share, en het image vliegt het netwerk over.

Tenminste, 'vliegt', ik ben (nog) niet helemaal tevreden over de snelheid. Via het gigabit netwerk (waarvan ik niet zeker van ben dat het uiteindelijk, punt-naar-punt, ook gigabit is gebleven) haalde hij iets meer dan 1000MB/s toen ik hem uncompressed over het netwerk gooide. Op zich een 'bruikbare' snelheid, totdat je een schijf van ~30GiB backup'd. Eerst 30 min imagen naar de share toe, daarna zette ik hem terug, ook weer 30 min verder.
Het is dat het veel te warm was om alles uitgebreid te testen anders had ik nog gekeken of compression de snelheden aangenamer maken. Ik hoop het in ieder geval wel.

Pentaxiaan

Pagina: 1