Toon posts:

Vakantieforum?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Komt er op 1 juni weer een vakantiethemaforum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het niet te laat voor een vakantieforum?
De meeste vakanties worden uitgezocht en geboekt in de lente enzo, toch? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik ben het inderdaad (persoonlijk) met anandus eens dat het wellicht een beetje laat is voor een vakantieforum. De meeste reizen worden eerder in het jaar geboekt, en juist die tijd zou dan geschikter zijn als je nog bezig bent met een zoektocht. Voor die enkele last minutes (die denk ik ook pas over een paar weken zullen beginnen ;) ), is het een beetje laat.

Begrijp me niet verkeerd, ik was ooit bedenker en voorstander van een vakantieforum, alleen hebben we gemerkt dat de populariteit per jaar afnam. Als je dan ook nog eens (te) laat begint, helpt dat ook niet echt :)

Het had misschien nog gekund als HK en SG duidelijk overliepen van vakantietopics, maar dat is volgens mij ook niet echt het geval...

Persoonlijk denk ik dus: dit jaar misschien maar niet. Tenzij me iemand van het tegendeel kan overtuigen :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik moet (ook) nog boeken hoor ... ik ben wel voor eigelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuNaTiC schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:34:
Ik ben het inderdaad (persoonlijk) met anandus eens dat het wellicht een beetje laat is voor een vakantieforum. De meeste reizen worden eerder in het jaar geboekt, en juist die tijd zou dan geschikter zijn als je nog bezig bent met een zoektocht. Voor die enkele last minutes (die denk ik ook pas over een paar weken zullen beginnen ;) ), is het een beetje laat.
Kijk als er inderdaad weinig animo voor bestaat moet ie er niet komen. Het argument dat de meeste vakanties al zijn geboekt vind ik daarentegen onvoldoende. Een vakantieforum is toch veel meer dan enkel: 'welke vakantie moet ik boeken'? Denk aan campeertips, goede local-restaurants/cafe's in plaats X, wat mee te nemen naar mijn Afrika-reis, vakantiekiekjes, hoe kan ik het beste rijden naar Turkije etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik werk zelf in het toerisme en kan vertellen dat mensen (helaas) steeds later boeken. We zagen dit afgelopen jaren steeds meer gebeuren maar nu met de crisis lijkt het helemaal erg te worden. Wij hebben nog maar een heel klein gedeelte van de te verwachte zomerboekingen mogen ontvangen. Bedrijven om ons heen hebben dezelfde ervaringen en dus wordt iedereen een beetje zenuwachtig...

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Damfransje schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:20:
kan vertellen dat mensen (helaas) steeds later boeken.
Dat was een te verwachten ontwikkeling. Je bestelt ook niet nu een televisie om hem over 6 maanden te laten bezorgen :+ Ik kan nooit van te voren zeggen wanneer ik vakantie heb, dus boeken in januari is er al zeker niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat mensen wel ongeveer op dezelfde tijd van het jaar boeken, maar er simpelweg veel minder mensen boeken ivm de crisis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Megaflix schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:48:
[...]

Dat was een te verwachten ontwikkeling. Je bestelt ook niet nu een televisie om hem over 6 maanden te laten bezorgen :+
Je snapt zelf hoop ik ook wel dat die vergelijking nergens op slaat :P
Ik kan nooit van te voren zeggen wanneer ik vakantie heb, dus boeken in januari is er al zeker niet bij.
Bij sommige bedrijven krijg je ver voor de jaarwisseling al een formuliertje in je handen gedrukt met een behoorlijk snelle deadline om je vakantie in te vullen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, dus ben je vaak wel gedwongen vroeg te boeken, zeker als je bv met een groep gaat - als je tenminste met zijn allen zeker wilt zijn dat je in dezelfde periode kan boeken. En dat je zeker weten met een grote groep terecht kunt waar je wilt ;)

om maar een voorbeeld te geven :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 15:34
Als ik mijn televisie met fikse korting krijg als ik em een half jaar vantevoren bestel, doe ik het wel hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MEN-O schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:03:
Als ik mijn televisie met fikse korting krijg als ik em een half jaar vantevoren bestel, doe ik het wel hoor !
Náh, tegen de tijd dat je hem dan krijgt is die alweer goedkoper dan wat jij ervoor betaald hebt of er is alweer een nieuw model :+

Vakantie heb ik ook al lang geboekt, al kan een vakantie forum nog steeds best leuk zijn natuurlijk om nog wat ervaringen uit te wisselen.

Maar zijn er nou echt zoveel laatboekers dit jaar dan? Het viel mij wel op dat de prijzen best een flink stuk hoger lagen dan vorig jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
LuNaTiC schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:53:
Bij sommige bedrijven krijg je ver voor de jaarwisseling al een formuliertje in je handen gedrukt met een behoorlijk snelle deadline om je vakantie in te vullen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, dus ben je vaak wel gedwongen vroeg te boeken, zeker als je bv met een groep gaat.
De vakantieperiode is juist een extreem drukke periode bij ons op het werk. Iedereen geeft ergens rond februari op wanneer ze met vakantie willen en ergens in maart weten ze of dat akkoord is. Komt omdat de eersten zo'n beetje in mei/juni met vakantie gaan. Mijn vakantieperiode is afhankelijk van meer factoren. Ik moet rekening houden met de vakanties op 3 andere locaties, omdat ik een vervanger voor mezelf moet zoeken en die kan dan natuurlijk niet ook met vakantie zijn. Meer onderling overleg dus dan een briefje invullen, maar niet al in januari. Dat was een week of 3 geleden en nu ben ik dus met vakantie :D En als ik terugben, dan gaat de volgende meteen en ben ik de vervanger.

Maar even ontopic: een vakantieforum zou dus wel leuk zijn, er zijn altijd mensen die laat boeken :D

[ Voor 4% gewijzigd door Megaflix op 21-05-2009 11:19 ]

Pagina: 1