Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb een Vodafone abonnement, en een Nokia 5800.

En nu zit ik (iig sinds deze ochtend) met het volgende probleem:
Ik kan geen sms ontvangen, en als mensen mij bellen, krijgen ze meteen de voicemail.
Ik kan zelf wel sms'n (krijg alleen geen ontvangsbevestigingen), en ik kan ook bellen.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Vodafone zelf laat niks weten over een storing.
Inmiddels de telefoon al uitgezet en weer aangezet, en ook de accu al helemaal er uit, maar zonder resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 09:40
Cryothic schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:52:
Ik heb een Vodafone abonnement, en een Nokia 5800.

En nu zit ik (iig sinds deze ochtend) met het volgende probleem:
Ik kan geen sms ontvangen, en als mensen mij bellen, krijgen ze meteen de voicemail.
Ik kan zelf wel sms'n (krijg alleen geen ontvangsbevestigingen), en ik kan ook bellen.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Vodafone zelf laat niks weten over een storing.
Inmiddels de telefoon al uitgezet en weer aangezet, en ook de accu al helemaal er uit, maar zonder resultaat :(
Pfff weer lekker vaag om eerlijk te zijn...

• Telefoon al gereset?
• Vodafone al gebeld?
• Al eens een andere telefoon met dezelfde sim getest?
• Op andere locaties geprobeerd?

Om eerlijk te zijn vind ik het echt niet zo raar hoor... Wil nu eenmaal wel eens gebeuren dat het telefoonnetwerk even lekker op z`n gaatje ligt ook bij Vodafone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
Ik heb m'n telefoon, zoals ik zei, al een (paar) keer uit en aan gezet.
Vodafone heb ik nog niet gebeld, en ook een andere telefoon met dezelfde sim nog niet.
Andere locaties gaat wat lastig, aangezien ik op m'n werk zit.

Ik vind het echter vaag dat ik dus wel kan bellen/sms'n, maar niet bereikbaar ben. Gaat toch via hetzelfde signaaltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Heb je niet toevallig ingesteld dat al je inkomende gesprekken doorgeschakeld moeten worden naar je voicemail?

Ik denk dat je toch beter Vodafone hierover kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
Vodafone gebeld, die meneer vond het 'raar'...
10 minuten de telefoon uit laten staan...

Wel grappig dat hij in de database nog m'n oude adres had staan (ben 1,5 jaar geleden verhuist), terwijl de post wel bij mij aankomt :D

En dan ook nog gewoon ordinaire reclame er achteraan voor een Contact-Lijst-Backup-site, en voor hun Vast-Internet-ADSL verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 09:40
Cryothic schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:05:
Ik heb m'n telefoon, zoals ik zei, al een (paar) keer uit en aan gezet.
Vodafone heb ik nog niet gebeld, en ook een andere telefoon met dezelfde sim nog niet.
Andere locaties gaat wat lastig, aangezien ik op m'n werk zit.

Ik vind het echter vaag dat ik dus wel kan bellen/sms'n, maar niet bereikbaar ben. Gaat toch via hetzelfde signaaltje?
Er is een verschil tussen resetten van je telefoon en het aan en uitzetten *#7370#
Misschien nog andere collega's die ook vodafone hebben?

Heb je al eens geprobeerd om een smsje te versturen naar jezelf of naar een collega om te kijken of die wel aankomen? Vermoed dat ook die blijven hangen bij Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:36
En je simkaart in een andere telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Cryothic schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:23:
Vodafone gebeld, die meneer vond het 'raar'...
10 minuten de telefoon uit laten staan...

Wel grappig dat hij in de database nog m'n oude adres had staan (ben 1,5 jaar geleden verhuist), terwijl de post wel bij mij aankomt :D

En dan ook nog gewoon ordinaire reclame er achteraan voor een Contact-Lijst-Backup-site, en voor hun Vast-Internet-ADSL verhaal...
En? Nu opgelost?

Selecteer even handmatig met je toestel een ander netwerk. Dan krijg je een melding dat dat niet toegestaan is, waarna je gewoon je eigen netwerk weer kies.

Een telefoon heeft namelijk altijd een klein beetje informatie nodig om contact te maken met het netwerk. Soms kan daar een foutje in zitten. Door handmatig een andere netwerk te kiezen, vernieuw je alle gegevens. Natuurlijk mag je niet op dat andere netwerk, maar als je dan weer terug ga naar jouw thuisnetwerk, vernieuw je die gegevens ook weer. Ook weet het netwerk weer waar jij te bereiken ben.

Probeer anders ook nog even de code ##002#

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:22
Denk er wel aan dat je met ##002# alle doorschakelingen verwijderd. Die naar je Voicemail zul je daarna weer zelf aan moeten maken. (of geen voicemail gebruiken).

Normaal gesproken heeft je foon bij uitbellen genoeg info om zich aan het netwerk aan te melden. Mocht je wel uit kunnen bellen, maar andersom niet bereikbaar zijn zou je eerder denken dat de pointers verkeerd staan (routerings probleem dus). In beide gevallen is het wel handig om ff je sim in een ander toestel te stoppen.

mgoed, ben benieuwd naar wat je geprobeerd hebt, en wat dat opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:45

User

S3

Ik heb hier zo;n beetje hetzelfde probleem. Maar mijn SMSjes komen wel aan, ook kan ik gewoon gebeld worden. Alleen de SMSjes van anderen ontvang ik ong 4-5 uur te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En wat heeft Vodafone te melden over al deze problemen? Het lijkt me logisch dat dat het eerste aanspreekpunt is bij dit soort problemen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1