Gerelateerde jobs?

Pagina: 1
Acties:

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56
Hoi,

Ik zat zonet even op de FP te snuffelen en zag plots "Gerelateerde jobs" in de rechterbalk bij het Apple artikel: nieuws: Apple mobiliseert ontwikkelaars voor iPhone OS 3.0-test

Ik heb hier een paar puntjes van kritiek op als dat mag :) :

1. Na de wijziging van de "Gerelateerde producten" waar sindskort ook een thumbnail zichtbaar is kwam het al regelmatig voor dat een artikel 'te kort' was, dwz; de rechterbalk moest nog een stuk doorlopen waardoor de reacties wat naar beneden gedrukt werden en je dus een groot stuk witruimte onder het artikel kreeg.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uGtTx3lDQQ0io0nPSwjbfuhm/thumb.png

Nu is dit stuk witruimte met het extra grote blok (incl. logo's) "Gerelateerde jobs" hier ook nog eens aan toegevoegd wat het er niet beter op maakt. Kan hier misschien naar gekeken worden?

2. Ik heb juist een abo genomen om van alle commerciële uitingen af te komen. Toegegeven, het Full abo van destijds garandeerde - neem ik maar even aan - (alleen) een bannervrij T.net, en dat is het nog steeds, maar toch voelt het wat naar dat dit soort uitingen er nu door gedrukt worden zonder mogelijkheid om eraf te komen.

Liefst zou ik voor zowel de gerelateerde producten danwel jobs beiden een optie zien om ze óf weg te halen óf in ieder geval in grootte te verkleinen (gerelateerde jobs met een pakkende titel in een standaard ul met linkjes zou mij al veel meer trekken bijvoorbeeld)

Maargoed, puur mijn € 0.20. Het is niet wereldschokkend, maar het zijn wat dingetjes die het imho 'af' zouden maken. :)

Verder niets dan lof; ik blijf hier als het mag nog vele jaren komen, etc etc [/veer] :)

offtopic:
GR? LD? LA? Het is zowel beleid alswel LD alswel FP, dus eh .. :+

[ Voor 7% gewijzigd door r0b op 19-05-2009 13:44 ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:49

• r0b
Ik zag hem net :+
Zie daar inderdaad de juiste CSS staan; zal die wel gebruiken om hem onzichtbaar te maken: probleem opgelost :)

[ Voor 76% gewijzigd door r0b op 19-05-2009 13:54 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat is een topic in een besloten forum, daar zal niet iedereen bij kunnen gok ik zo ;)

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wanneer hij aangeeft als abonnee er geen last van te willen hebben... Daar is specifiek die discussie ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• r0b
Dirk schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:55:
Wanneer hij aangeeft als abonnee er geen last van te willen hebben... Daar is specifiek die discussie ;)
En de personen die de "Custom CSS" hebben aangeschaft via de karmastore cq het "Bannervrij" abo hebben dan? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door r0b op 19-05-2009 13:59 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

r0b schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:58:
[...]

En de personen die de "Custom CSS" hebben aangeschaft via de karmawhorestore dan? ;)
* Hooglander1 eens is.

Kan iemand de bewuste css kopieren? :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarom staan die 3 producten niet gewoon naast elkaar zoals ze bedoeld zijn? (dat scheelt al heel wat ruimte namelijk) Welke browser gebruik je?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Erkens schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:00:
waarom staan die 3 producten niet gewoon naast elkaar zoals ze bedoeld zijn? (dat scheelt al heel wat ruimte namelijk) Welke browser gebruik je?
Dan nog zijn er wel voorbeelden waar het extra ruimte in neemt :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ACM schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:02:
[...]

Dan nog zijn er wel voorbeelden waar het extra ruimte in neemt :)
Dat ontken ik natuurlijk niet (de redactie moet gewoon meer typen :P ) maar daar zit blijkbaar toch al iets "fout" lijkt me, waarmee voor de TS al behoorlijk wat pixels bespaard kunnen worden :)

edit: Overigens wordt het "probleem" wel erger zodra er een reclame-uiting op die pagina nog wordt toegevoegd.

[ Voor 10% gewijzigd door Erkens op 19-05-2009 14:16 ]

• r0b
Erkens schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:00:
[...]

FF 3.0.10 @ 1920x1200
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-GB; rv:1.9.0.10) Gecko/2009042316 Firefox/3.0.10 (.NET CLR 3.5.30729)

edit:
Ah, dat was een stom stuk custom CSS die dat veroorzaakte. Uitgeschakelt en het was al wat beter :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9n3ugQfOWChllhY36LYEKLhp/thumb.png

Nu nog een manier om de jobs in dezelfde opmaak als de gerelateerde content te krijgen (of helemaal te hiden) en het is voor mij prima :)

[ Voor 35% gewijzigd door r0b op 19-05-2009 14:15 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

r0b schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:07:
[...]

Nu nog een manier om de jobs in dezelfde opmaak als de gerelateerde content te krijgen
QFT :)

Ik vind het prima om die gerelateerde jobs te zien, maar liever met een datum erbij dan een logo'tje van het bedrijf (dat logo geloof ik wel, datum vind ik dan interessanter :))

Rail Away!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nou ik heb zojuist de gerelateerde jobs in mijn custom CSS uitgeschakeld, prima perfect. Zodra ik weer op de arbeidsmarkt kom zet ik het wel weer aan :+

• r0b
Ulysses schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:51:
Nou ik heb zojuist de gerelateerde jobs in mijn custom CSS uitgeschakeld, prima perfect. Zodra ik weer op de arbeidsmarkt kom zet ik het wel weer aan :+
Hoe heb je het volledig uitgeschakeld? :)
Met het stukje css van crisp kan je het logo wel weghalen maar niet de gehele relatedJobs div?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan maar de directe vraag:

Willen jullie dat het verbergen van de jobs alleen mogelijk voor mensen met een banner-free abonnement?

* Hooglander1 heeft namelijk ook wel interesse in die functionaliteit.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We gaan onderzoeken hoe we de Jobs kunnen tonen zonder de rechterbalk al te lang te maken. Dit kan bijvoorbeeld door alleen Jobs te tonen als er geen relevante producten zijn gekoppeld. De kans dat het in bannerfree abonnement komt acht ik klein: het zijn immers geen advertenties maar betreft content die wij relevant achten bij het bericht, net zoals de productkoppelingen en archiefberichten.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Wilbert de Vries schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:09:
We gaan onderzoeken hoe we de Jobs kunnen tonen zonder de rechterbalk al te lang te maken. Dit kan bijvoorbeeld door alleen Jobs te tonen als er geen relevante producten zijn gekoppeld. De kans dat het in bannerfree abonnement komt acht ik klein: het zijn immers geen advertenties maar betreft content die wij relevant achten bij het bericht, net zoals de productkoppelingen en archiefberichten.
Die vacatures zijn toch ook gewoon advertenties?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Nee, de vacatures zijn geen advertenties, maar content van T.net. De Vacature-sectie is gewoon een onderdeel van T.net, net als de (Gerelateerde) Producten en Content. Vergelijk het met pak 'm beet een Monsterboard, daar zijn de vacatures ook geen advertenties, maar gewoon een onderdeel van de site.

Ik snap overigens dat je het kunt opvatten als advertenties en als het je stoort kun je toch de custom css gebruiken die (o.a.) Crisp gepost heeft?

Zie overigens ook het eerder geposte topic (tweede reactie)

[ Voor 7% gewijzigd door Mad Marty op 20-05-2009 22:55 ]

Rail Away!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Mad Marty schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:52:
Nee, de vacatures zijn geen advertenties, maar content van T.net. De Vacature-sectie is gewoon een onderdeel van T.net, net als de (Gerelateerde) Producten en Content. Vergelijk het met pak 'm beet een Monsterboard, daar zijn de vacatures ook geen advertenties, maar gewoon een onderdeel van de site.

Ik snap overigens dat je het kunt opvatten als advertenties en als het je stoort kun je toch de custom css gebruiken die (o.a.) Crisp gepost heeft?

Zie overigens ook het eerder geposte topic (tweede reactie)
Dat topic kan ik niet in, want ik heb momenteel geen abo.
Het is content waarvoor betaald wordt door bedrijven. Sterker nog, zelfs T.net noemt het advertenties:
Na aanmelding en authorisatie ontvangt u een gebruikersnaam en wachtwoord, waarna u zelf vacatures kunt plaatsen en kunt volgen hoe vaak uw advertenties worden opgevraagd.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:28

crisp

Devver

Pixelated

mr_obb schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:05:
[...]

Het is content waarvoor betaald wordt door bedrijven. Sterker nog, zelfs T.net noemt het advertenties:

[...]
Anderszijds is het ook een dienst die Tweakers.net aanbiedt aan zijn gebruikers, net als bijvoorbeeld de pricewatch wat ook gezien kan worden als een uithangbord voor shops. Het moge duidelijk zijn dat daar dus wel een verschil in zit vergeleken met reclame-banners.

Intentionally left blank

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
mr_obb schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:05:
[...]

[...]
Sinds vanmiddag verschijnen de Jobs niet meer als er bij een artikel Pricewatch-producten zijn gekoppeld. Dit moet in ieder geval de lengte van de rechterbalk in toom houden.

Als je jouw redenatie overigens doortrekt, wil je dus blijkbaar ook graag dat we de 'advertenties' in de Pricewatch voor je onzichtbaar maken? Dat er bedrijven op een of andere manier voor betalen, maakt iets niet automatisch tot advertentie. Pricewatch-producten zien we als content, evenals de Jobs dus.

• Dirk

Dirk

Het enige, en voor mij grote, verschil is dat de relevantie van de jobs veel kleiner is dan van de gekoppelde producten. Deze producten worden, direct of indirect, in het artikel besproken en de koppeling levert extra informatie op. Het is betwistbaar of deze extra informatie nuttig is, maar de relatie tot het artikel is duidelijk. De gekoppelde jobs daarentegen hebben eigenlijk niets te doen met het desbetreffende artikel en staan er enkel bij omdat ze toevallig een goede keyword match maken. Ze voegen totaal niet toe aan het betreffende artikel. Dat is mijn grootste bezwaar tegen de related jobs, ze voegen niets toe. In tegenstelling tot de pricewatch-koppelingen, waarmee ze telkens worden vergeleken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:14

Qwerty-273

Meukposter

Wat eventueel nog een optie zou zijn, is om het ala het "Reviews & features" blok op de fp op te zetten. Dus je gebruikt 1 blok van ruimte voor de gerelateerde producten - waarna dezelfde ruimte wordt gebruikt voor de gerelateerde jobs?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gaan we nu bij elk nieuwsbericht waar jobs bij staan hier een melding van maken? Lijkt me persoonlijk niet echt super nuttig...

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wilbert de Vries schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:09:
Dat snap ik, maar het probleem is nu wel dat het relevante stukje css alleen beschikbaar is in een abbo-forum, waar niet betalende bezoekers niet in kunnen.

Aangezien de jobs sectie voor mij absoluut niet relevant is, zou ik graag de css willen gebruiken, als ik daarbij zou kunnen...

@DirkW: Bedankt!

• Dirk

Dirk

En aangezien het als content wordt aangeboden en niet als reclame en iedereen het dus gewoon mag blokkeren met css ben ik maar zo vrij om de reactie van crisp hierheen te kopieren:
crisp schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:13:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.relatedJobs {
    display: none;
}

verbergt nu het hele blok inclusief header :)

Pagina: 1