Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Word koppelingen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Wederom een office-vraag. Ik zal proberen de situatie zo goed mogelijk te schetsen:

Ik heb twee documenten, een Excel & een Word document. (2007) De data uit de Excel sheet lees ik in het Word document in: "Excel copiëren", "Word plakken speciaal", "Koppeling plakken", "Niet opgemaakte tekst".

Vervolgens verander ik in het Word document de opmaak van de ingelezen tekst. Dit gaat goed. Als ik de tekst in de Excel sheet aanpas, verandert deze mee in het Word document en blijft de opmaak behouden. TOTDAT ik een spatie invoeg in de Excel sheet. Op dat moment verandert de opmaak na de spatie in het Word document in niet opgemaakte tekst.

Voorbeeld: (De opmaak in Word is vetgedrukt)

Excel:
Data
Word:
Data

Excel:
Data data
Word:
Data data

Hoe dit probleem aan te pakken? De verschillende opmaken variëren in lettertype, grootte, kleuren, en vet/cursief/onderstreept.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
Dat lijkt me logisch, aangezien jij excel data in je word bestandje mikt als "niet opgemaakte tekst"

Dan kun je wel opmaak aan de tekst gaan toevoegen in word op het moment dat dat in je word bestandje staat maar word heeft duidelijk de opdracht gekregen om alle data uit het excel bestand te halen als "niet opgemaakte tekst", als jij dus je excel bestand uitbreidt zal dit in het wordt bestand naar voren komen als niet opgemaakte tekst.....

Probeer eens met opgemaakte tekst zou ik zeggen ;)

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-06 23:22
Probeer bij het toekennen van opmaak in Word de volledige alinea (veld) te nemen ipv enkel het woord.

www.compucated.be

Verwijderd

Topicstarter
Sjengcity schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:42:
Dat lijkt me logisch, aangezien jij excel data in je word bestandje mikt als "niet opgemaakte tekst"
Met daarbij geselecteerd dat hij de tekst na herladen NIET opnieuw opmaakt. Maw, hij behoudt de opmaak netjes zolang ik geen spatie invoeg. Alleen zodra ik een spatie gebruik verandert de opmaak NA de spatie naar "niet opgemaakt".

Verwijderd

Topicstarter
tullius schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:42:
Probeer bij het toekennen van opmaak in Word de volledige alinea (veld) te nemen ipv enkel het woord.
Geprobeerd, geen resultaat helaas.

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 17:01
Wanneer je bij plakken speciaal in word als indeling "Opgemaakte tekst (RTF)" kiest, neemt word als het goed is wel de opmaak over. Echter, na enige testjes lijkt het erop dat dit niet geldt voor kleuren. Spaties e.d. in het exceldocument maken overigens niet uit, ook na de spatie blijft de opmaak (vet, schuingedrukt, onderstreept) actief.

Verwijderd

Topicstarter
Het is juist de bedoeling dat hij de opmaak niet overneemt vanuit Excel.

De opmaak is ingesteld in het Word document. Hij moet de tekst zonder opmaak inladen, en vervolgens in de ingestelde opmaak in het Word document weergeven.
Dat gaat goed, tot het moment dat ik een spatie invoeg in de in te lezen data vanuit Excel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 14:06 ]

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 22:52
Als je in Word een nieuwe stijl aanmaakt, deze bijv. de opmaak dik gedrukt meegeeft, en deze stijl toepast op je velden, dan gaat het wel goed.

Een stijl maak je aan door:
- Stijlen menu te openen (ctrl + alt+ shift + S)
- Op het linker knopje onderaan "Nieuw stijl" klikken.
- Stijl een naam geven en je opmaak instellen.
- Toepassen op je tekst.

Getest met Office 2007.
Pagina: 1