[C++] Image processing library in Borland Builder 6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een schoolproject moeten we een programma maken waarin je o.a. een image laad en je een thumbnail daarvan te zien krijgt. Ook moeten verschillende transformaties plaatsvinden op die image's (zoals helderheid etc.)

Het probleem is dat we geen geschikte image processing library kunnen vinden voor Borland Builder 6 . GD-lib, IPL98 en CImg hebben we al geprobeerd maar geven foutmeldingen in borland..

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

... foutmeldingen.... ruim begrip!
exacter?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Functies in de bestaande code (van bijv. CImg.h) geven compiler errors. Waarschijnlijk komt dat omdat borland een eigen c runtime library gebruikt..
Borland C++: this product apparently provides its own C runtime library, incompatible with Microsoft's msvcrt.dll. You cannot use the FILE * functions in gd.h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou denken: de image processing doen we zelf. Staat in de opdracht dat je een library moet gebruiken of is het je eigen gedachtengang dat je bestaande code moet knippen en plakken? Ik denk dat in het implementeren van dit soort dingetjes nou juist de meeste leerelementen zitten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:42

Kwastie

Awesomeness

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:25:
Het probleem is dat we geen geschikte image processing library kunnen vinden voor Borland Builder 6 . GD-lib, IPL98 en CImg hebben we al geprobeerd maar geven foutmeldingen in borland..
Wat voor foutmeldingen krijg je? Zonder meer informatie kun je echt niet geholpen worden.

ImageStone image manipulation library.

Ik heb nog nooit met Borland Builder gewerkt dus ik heb geen idee of je hier iets mee kunt.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Blijkbaar kan je toch een soort van thumbnails maken in borland, door de stretch functie te gebruiken, dan worden de hoogte en wijdte aangepast aan het imagekader.. de aspectratio wordt niet behouden maar goed. .en ik denk dat we de imageprocessing zelf gaan doen..
Pagina: 1