Toon posts:

HELP: compare 2 Oracle databases

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP

:? Ik wil 2 Oracle databases met elkaar vergelijken die identiek met elkaar zijn. Het enige verschil is de inhoud en aangepaste constraints, PK's en FK's. :?

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Zijn daar tooltjes voor te vinden? Of iets anders?

Ik heb DBCompare, DBDiff en TOAD geprobeerd. Internet afgelopen, maar tot nu nog niks.

Iemand een suggestie??

Verwijderd

wat wil je als output hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Welke velden andere data bevatten, andere constraints die gelden, velden die van NUMBER naar VARCHAR2 zijn gegaan etc.

1e db wordt nl een mutatie & maatwerk-db en de 2e moet aangepast worden met de aanpassingen van de 1e, maar er mag geen/minimale data verloren gaan dus moet ik voorafgaand weten wat er veranderd is.

je moet het dus zien dat de 2e de vorige versie van 1 is

Ik hoop dat er dan output komt waarop ik weer scripts kan loslaten voor de daadwerkelijke aanpassing van de 2e

Snappie :?

Verwijderd

beetje aanrommel manier vind je zelf ook niet?
Wel eens gehoord van OTAP?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 15:08 schreef sjako het volgende:
beetje aanrommel manier vind je zelf ook niet?
Wel eens gehoord van OTAP?
Nooit van gehoord?
Is dat een tooltje of zo?

Verwijderd

zucht.

Ontwikkel
Test
Acceptatie
Productie

Dit is een zgn OTAP omgeving.
probeer hier eens wat documentatie over te vinden (weet ik zo niet uit mijn hoofd, sorry).

Maar nu even terug naar je vraag.
Ik kan uit je verhaal niet opmaken wat nu je ontwikkel database is (ligt waarschijnlijk aan mij) en wat je 'produktie' db is?

(extra korte uitleg OTAP)
Normale manier van werken is dat je de wijzigingen in je ontwikkeldb bijhoud (evt met versiebeheer) en deze dan via een upgradescript (of tool, bla bla) in je testomgeving aanbrengt. Daar testen dan naar acceptatie, testen en dan live!

Als je de data uit productie nodig hebt in je OTA omgeving dan is export/import het eenvoudigst. Daarna je upgrade eroverheen en klaar.

Kun je het nog volgen?

Verwijderd

Topicstarter
moet nu weg. Ik reply morgen

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Script gewoon allebei je db's en doe dan een compare, maar er is toch wel een sysobjects table met daarin de pk's en fk's die je met elkaar kan vergelijken?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 15:30 schreef sjako het volgende:
zucht.

Ontwikkel
Test
Acceptatie
Productie

Dit is een zgn OTAP omgeving.
probeer hier eens wat documentatie over te vinden (weet ik zo niet uit mijn hoofd, sorry).

Maar nu even terug naar je vraag.
Ik kan uit je verhaal niet opmaken wat nu je ontwikkel database is (ligt waarschijnlijk aan mij) en wat je 'produktie' db is?

(extra korte uitleg OTAP)
Normale manier van werken is dat je de wijzigingen in je ontwikkeldb bijhoud (evt met versiebeheer) en deze dan via een upgradescript (of tool, bla bla) in je testomgeving aanbrengt. Daar testen dan naar acceptatie, testen en dan live!

Als je de data uit productie nodig hebt in je OTA omgeving dan is export/import het eenvoudigst. Daarna je upgrade eroverheen en klaar.

Kun je het nog volgen?
Die omgeving ken ik wel, alleen niet die afkorting.

Je moet het zo zien.
Er is een productiedb waar 40.000 man oplopen te werken.
Daarnaast is er een maatwerk omgeving waar het bedrijf zegt bijv. Ipv de keuze mannetje/vrouwtje kies je voortaan 1/2 (zie je de gevolgen en gevaren al). Daarnaast kunnen ze velden zichtbaar of onzichtbaar maken, etc. Vergeet effe niet dat er meerdere bedrijven met 1 pakket werken en elkaars aanpassingen de anderen niet mag beinvloeden.

De bedoeling is dat de 'gegevens'database geupdate wordt met de 'maatwerk'database. Dus 2 databases die identiek zijn op technisch gebied.

En er mag uiteraard geen/minimaal gegevensverlies plaats vinden.

Vandaar een tooltje die deze verschillen vindt. Wat daarna dient te gebeuren is een volgend en ander probleem, maar dat is een vervolg taak voor een FO

snappie nou?

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 09:11 schreef WesleyGraanoogst het volgende:

snappie nou?
Mja, pff.
40k man zeg je? Het wordt met de dag gekker. |:(

Ik blijf het een vreemde manier van werken vinden maar ala.
Wat jij wil lijkt mij meer iets voor je applicatie (UI) dan voor de database.

Om maar gewoon antwoord te geven op je vraag : gewoon zelf even een script schrijven. Via een databaselink kun je alles makkelijk vergelijken. : je kunt het precies zo maken als je zelf wilt.

Ik ken geen tooltje dat precies doet wat jij wilt. (met die dikke kikker kun je wel makkelijk create/insert scripts genereren)

• -=Arjan=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:37
Dan kan met de Change Manager uit het Change Management Pack van Oracle Enterprise Manager.

Daarmee kun je ook exports/imports doen van de resultaten :7

I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Je zou eens diep moeten kijken in wat onderdelen van data-migratie. Daar kan je redelijk veel informatie bij vinden die voor jou voor belang zullen zijn.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

TOAD met DBA option (Quest software).
Hier kun je eenvoudig schema's met elkaar vergelijken.
Pagina: 1