Verwijderd

Topicstarter
Beste experts,

Al enige tijd zit ik met navolgend probleem.

Zodra ik een film (ISO) gebrand heb, dit doe ik op dvd's van Verbatim (16x) op een snelheid van max 4x met of het programma Nero of met Imgburn, wil ik deze natuurlijk op mijn gemak gaan bekijken. Echter waar ik mij regelmatig aan stoor is het feit dat de audio en video niet synchroom lopen. Om precies te zijn loopt de audio voor op de video.

Dit kan ik tijdens het kijken van de film tijdelijk oplossen door de film te pauzeren en weer verder te kijken (10 minuten later moet ik deze handeling herhalen). Dit probleem doet zich voor op diverse DVD-spelers als ook op de pc via Media-center.

Enige tijd heb ik gedacht de oorzaak mijn verouderde brander was. Naar aanleiding hiervan heb ik een nieuwe brander aangeschacht (Samsung, Writemaster), dit heeft het probleem helaas niet verholpen. Eveneens heb ik een ander type DVD's geprobeerd (Platinum 16x) wat ook tevergeefs bleek te zijn.

Op zoek naar een oplossing via het internet heeft me ook niet geholopen. Het probleem komt vaker voor bij avi's heb ik gelezen. Dit is bij mij echter niet het geval. Ook maak ik geen gebruik van een plasma of LCD tv in combinatie met een home-theater-set, dit zou namelijk ook een oorzaak kunnen zijn.

Heeft iemand voor mij een oplossing, of kan iemand mij verwijzen naar die informatie die mij gaat helpen met dit probleem.

Alvast bedankt,

M.v.g.

Stefan

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Het lijkt mij stug dat dit veroorzaakt wordt tijdens het brandproces van ISO naar DVD. Ik ben veel nieuwsgieriger wat je bronmateriaal is en hoe je er een ISO van maakt, m.a.w. hoe je je DVD-authoring doet.

Verwijderd

Topicstarter
Vergeef het me als ik iets verkeerd doe, want ik ben me niet bewust van het feit of ik dergelijke dingen hier op dit forum mag weergeven.

Wat ik doe is het volgende:

- Ik download de film
- dit betreft meestal een ISO welke is ingepakt
- ik pak de ISO uit met gebruik van WinRar (v. 3.51)
- ik selecteer de ISO en brand deze met Nero o.i.d. op een Verbatim dvd (16x) met een max snelheid van 4x
- vervolgens wil ik de film bekijken maar lopen vaak (niet altijd) het geluid en de video niet synchroom
- wanneer ik vervolgens een beetje heen en weer spoel en of de DVD pauze zet en de film weer hervat is het
even opgelost.
- Vervolgens na dit 3 keer gedaan te hebben zet ik de film af omdat ik me hieraan irriteer.

Dit bovenstaande is me overkomen met de film Fast and Furious (R5)

Nogmaals, mocht het de bedoeling zijn dat dit niet op dit forum thuishoort, verwijder dan rustig deze post.

Echter zou ik het fijn vinden mocht iemand me kunnen helpen.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat ik denk is dat het om NTSC materiaal gaat en dat je DVD spelert of TV daar niet mee om kan gaan?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Daar was ik al bang voor.... de asynchroniteit zit ongetwijfeld al in het bronbestand. Maar aangezien dat op niet geheel legale weg verkregen is, kunnen we daar hier op Tweakers niet verder mee....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik snap 'm, zo'n vermoeden had ik zelf al een klein beetje. Hoewel het downloaden zelf in NL toch niet geheel illegaal is.

@ Martin iig bedankt

@ wagenveld, ook bedankt, maar R5 is naar mijn weten geen NTSC. PAL geeft overigens soms dezelfde symptomen.

Mocht iemand me een oplossing kunnen bieden naast dit forum dan hoor ik het graag natuurlijk. (pm?)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 16:02 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:51

Zoefff

❤ 

De oplossing is, hoe flauw het misschien klinkt, de DVD te kopen of te huren bij de dichtsbijzijnde videotheek. We kunnen je op GoT helaas niet verder helpen om je illegaal verkregen films te fixen. Ook niet per DM!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.