[Windows 7] Waar zijn mijn volume indicatiebalkjes?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste!

Mijn Acer 5715z had onder Windows Vista verschillende indicatie balkes op het scherm met het harder en zachter zetten van het geluid, het aan / uit zetten van mijn draadloze internet en voor de verschillende FN toetsen.

Ik bedoel dus de groene tekst die vaak onderin je scherm verschijnt als je deze dingen doet.
Maar sinds ik Windows 7 erop heb gezet, mis ik deze functie. Ik heb verschillende drivers geprobeerd en Windows Update eroverheen-gerold.

Echter heb ik geen idee wat dit precies voor naam heeft en waar ik het beste kan zoeken... en dat brengt mij dus tot de vraag: hoe krijg ik dit weer gemaakt?

Alvast bedankt!
Erik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de juiste software van Acer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Mijn dell Quickset icoontjes zijn ook weg, op de indicatie die komt als ik mn adapter eruit haal na dan. (Sinds ik naar 7 over ben natuurlijk) maar ik stoor me er niet zo aan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:47:
Probeer de juiste software van Acer te vinden.
`
Heb het programma van Acer geprobeerd maar elke keer als de PC aanging kreeg ik de melding dat het geen Acer product was waar ik op werkte.
(drivers Vista SP1 gebruikt, niet uitgevoerd in Compatibility modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TrekDude101 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:52:
Mijn dell Quickset icoontjes zijn ook weg, op de indicatie die komt als ik mn adapter eruit haal na dan. (Sinds ik naar 7 over ben natuurlijk) maar ik stoor me er niet zo aan eigenlijk.
Het gaat mij ook voornamelijk over de volumeregeling indicatie, was zeker een onmisbaar ding voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Meestal gaat dat niet om de driver maar om de bijgeleverde software. Zoals Setpoint bij logitech. Wil je dat hebben moet je even de Acer site bezoeken, ik weet niet of ze het hebben en ook niet of ze het doen op win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-07 05:31
Er zijn ook wel 3th party tooltjes, probeer bijv. eens Microsoft IntelliType (ook al heb je geen Microsoft toetsenbord), daar zitten ook van dat soort grapjes in.

Hier een downloadlinkje voor Seven 32-bit:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=137190

Hier een downloadlinkje voor Seven 64-bit:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=137189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 02:01
De functie die jij bedoelt heet "On-Screen Display (OSD)". Zoals hierboven al aangegeven moet je daarvoor de juiste driver of utility zien te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Maniakje op 19-05-2009 13:37 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK! Ik ga 't even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Als het goed is zit naast de mediatoetsaansturing ook de OSD in de applicatie Acer Launch Manager.

Wel even als in Vista compatibiliteitsmodus en met admin privilege draaien. Dit trucje hielp althans wel bij een andere Acer notebook van een maat van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maranello schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:45:
Als het goed is zit naast de mediatoetsaansturing ook de OSD in de applicatie Acer Launch Manager.

Wel even als in Vista compatibiliteitsmodus en met admin privilege draaien. Dit trucje hielp althans wel bij een andere Acer notebook van een maat van me.
Dit gaf de doorslag! Heb alles weer zoals het is!
Noxious schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:32:
Er zijn ook wel 3th party tooltjes, probeer bijv. eens Microsoft IntelliType (ook al heb je geen Microsoft toetsenbord), daar zitten ook van dat soort grapjes in.

Hier een downloadlinkje voor Seven 32-bit:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=137190

Hier een downloadlinkje voor Seven 64-bit:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=137189
Hielp mij ook, enkel werkte sommige functionaliteiten niet maar er was wel een volume balk. ^^

----
Bedankt iedereen voor de hulp!
Keep up the good work :>
Pagina: 1