Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

STRATO's "service" bij problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was sinds gisteren een erg tevreden klant bij STRATO, dat kwam dan vooral om dat de server dit ik had nooit problemen had. Sinds vorige week vrijdag hadden ze mijn server eruit gegooit omdat er bij hun wat fout was gegaan met de overgang van creditcard naar bankrekening. Helemaal geen probleem dacht ik, even bellen en de server werd snel weer aangezet.

8 uur later werd de server eruit gegooit omdat ze de server er van verdachte dat hij een ddos attack aan het uitvoeren was. (de server is alleen van het netwerk afgeweest nooit gereboot of aangeraakt sinds de afsluiting) erg vreemd.

Geen probleem ik moest uizoeken wat er aan de hand was. ben ik een avond druk mee geweest erg lastig voor een server die geen inkomend verkeer heeft behalve een ssh tunnel want ik kon dus zo ook niks downloaden naar de server.

Het kwam er op neer dat ik niks kon vinden en dat ik mijn server maar opnieuw moest installeren, prima. maar dan wil ik natuurlijk wel graag nog een laatste backup draaien en die ergens dumpen. Dat is dus op geen enkele manier te realiseren bij die gasten. Er wordt echt totaal niet meegedacht voor een oplosssing. Krijg continue de mededeling. "ja meneer daar kunnen wij niks aan doen dat moet u zelf uitzoeken, u moet eerst het probleem verhelpen voordat wij de blockade eraf kunnen halen" 8)7 beste man ik wil de server opnieuw installeren meer zeker dat die meuk eraf is kan je niet zijn dan bij een herinstall.... "meneer wij kunnen u niet verder helpen"

Het enige wat ik wilde was dat ik mijn backups kwijt kan.... ik kan wel janken bij dit soort gasten.

Ik hoop dat jullie dit nooit mee mogen maken. :'( ik zit dus nu helemaal vast en kan geen kant meer op....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Andere hoster zoeken en backup terugzetten?

Tja, dan ben je wel wat data kwijt, maar dat is t snelste. Ondertussen kun je zelf wel afwegen of het de moeite waard is om het hard te spelen en je data terug te krijgen, of dat je moet uithuilen en een deel vd data kwijt bent.

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:39

soczol

Doet iets met energie

Je geeft aan dat je kunt verbinden via SSH. Misschien kun je dan ook connecten via SFTP, en dan via een sftp client (sftp op linux, psftp/winscp/of iets dergelijks op windows) e.e.a overzetten?

SFTP gaat in principe gewoon "over" SSH, dus als een SSH verbinding mogelijk is lijkt me dat dit ook tot de mogelijkheden behoort.

[ Voor 36% gewijzigd door soczol op 19-05-2009 12:33 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je tijd hebt kan je naar de fysieke locatie gaan e.d. Verder is er via SSH alles te doen.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
rsync over ssh gaat het snelste, kun je een complete backup maken:

rsync -arvpz --numeric-ids --exclude dev --exclude boot --exclude proc --exclude sys --exclude tmp -e "ssh -l root@<IPVANVPS>" root@<IPVANVPS>:/ /dir/op/eigen/machine

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel, ik had ook al zoiets in gedachte maar het is een soort ssh tunnel waar je doorheen gaat. En ik weet zelf niet of je door zo'n tunnen kan syncen.

in iedergeval bedankt

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
laat maar

[ Voor 94% gewijzigd door ebia op 19-05-2009 13:18 ]

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 08:02
Tsjah You get what you pay for. Strato staat al lang bekend om hun mindere service. En bot gezegd is het ook niet helemaal hun probleem. Blijkbaar heeft is er iets gebeurd op je server dat niet door de beugel kan en strato wil niet het risico lopen op nog meer klachten hierover. Wellicht kun je hierna beter zoeken naar een webhoster die je op weg helpt bij dit soort problemen.
Pagina: 1