Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chipset drivers op Vista 32

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views

• Alexk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-10 11:44
Hallo,

Ik weet dat dit nogal een domme vraag is, maar ik kon het zelf simpelweg niet vinden op internet, en ik heb de vraag ook al op andere fora gesteld, dus ik hoop maar dat jullie het misschien weten.

Ik krijg binnenkort mijn pc weer terug van RMA, en hij is volledig geformatteerd. Nou weet ik dat ik om hem werkende te krijgen ik vista moet installeren, de GPU drivers, audio drivers, enz. Maar wat is nou het verhaal met chipset drivers? Wat doet dit, en moet ik dit dus ook installeren? Ik kan namelijk niet goed een download locatie vinden hiervoor, ook niet op de website van fabrikant MSI (wat is dat trouwens voor slecht engels op die site zeg).

Mijn moederbord is de MSI P45 Neo-F.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Edit: Volgens mij heb ik dit in een verkeerd subforum geplaatst, sorry daarvoor. Kan een mod dit verplaatsen?

[ Voor 7% gewijzigd door Alexk op 19-05-2009 11:47 ]

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 11:58
Je moet de chipset drivers zeker installeren.
En hier kan je de chipset drivers vinden: http://eu.msi.com/index.p...c=driverfile&dno=6719&i=0

[ Voor 20% gewijzigd door Saampje1460 op 19-05-2009 11:55 ]

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je chipset is eigenlijk de mini-verwerkingseenheid van het moederbord zelf. Het stelt je in staat om de functies te gebruiken die aangeboden worden door de chipset zelve.

Een chipset bestaat uit 2 grote delen waarvan de Northbridge en de Southbridge. Deze twee hebben elk hun eigen specialiteiten.

Kortom als je chipsetdrivers niet installeer kan je perfect werken met je systeem MAAR dan benut je nooit het volledige potentieel van je moederbord en zijn functionaliteit. Dus altijd je chipsetdrivers installeren. Indien ik het goed heb kan je die van jou vinden op de volgende site:

http://www.msi.com/index....maincat_no=1&prod_no=1481

"Intel INF Drivers for P3x/P4x/G3x/G4x Chipsets"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alexk schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:42:
Hallo,

Ik weet dat dit nogal een domme vraag is, maar ik kon het zelf simpelweg niet vinden op internet
Tja, dan bekruipt me toch het gevoel dat je nog niet echt je best hebt gedaan ;)
zoals je ziet krijg je binnen de kortste keren alsnog de links van de website van je fabrikant - daarnaast kun je zelf ook prima aan de hand van de specificaties (moederbord handleiding) opzoeken welke spullen je nodig hebt.

Op Tweakers gaan we toch wel van een bepaald nivo basiskennis uit, en één van de onderdelen daarvan is dat je tenminste de moeite neemt om de handleiding van je spullen door te nemen.

Helaas komt daar maar weinig van terug in je topic, en daarom gaat er ook een slotje op.
Neem even de verkorte Forum FAQ door waar een goede topicstart aan moet voldoen? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.