[C# / LDAP] Probleem met datetime en generalized time

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
Op het oog iets kleins maar ik kom er niet uit...
In c# heb ik een datetime veld, en in mijn ldap database heb ik een Generalized Time veld.

12 augustus 2009 om 01:00 uur zou dan in de Ldap opgeslagen moeten worden als 20090812010000Z
Zo staat de bestaande informatie ook in de ldapdatabase.

Probleem wat ik nu heb is wanneer ik deze gegevens ophaal en later weer wegschrijf dat er standaard .000Z wordt toegevoegd. De tijd wordt dan dus 20090812010000.000Z
Hoe dit kan is me een raadsel en dit is dan ook ongewenst gedrag.

In C# maak ik een directoryentry aan en voeg ik de datetime gewoon toe aan het juiste veld. De conversie richting het Generalized Time veld doe ik dus niet zelf. Ik ben zelf al aan het experimenteren geweest om de informatie als string op te halen / als string weg te schrijven, maar dat heeft geen vruchten afgeleverd.

Verder kan ik op internet zeer weinig tot niks vinden over dit probleem waar er dus een ongewenste .000Z wordt toegevoegd. Iedere vorm van hulp is dan ook wenselijk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Is dit niet de timezone informatie waarbij 000Z UTC is?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Dat zou inderdaad de tijdzone aanduiding moeten zijn H1GHGuY. En blijkbaar is het inderdaad vrij standaard om .000Z te doen voor UTC... alleen wordt de informatie ook door een ander pakket gebruikt wat dus niet met .000Z overweg kan en in plaats daarvan alleen Z wilt...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Zoals vaker is de oplossing weer nog makkelijker dan het al leek. De .000 is vermelding van miliseconden die het systeem helemaal niet wilt hebben. Deze er even afgehakt en probleem opgelost :). H1GHGuY bedankt voor het meedenken!

Strava