Ik heb zelf BI gedaan aan Inholland Rotterdam. Ik was 24 toen ik begon, 27 toen ik klaar was (in het 2de jaar ingestroomd). Mijns inziens is die specifieke BI opleiding vooral goed als je processen ed wil modeleren, vooral aan de softe kant van de IT. Echt technisch werd het niet. Toen ik in 2007 afstudeerde was er (duh) nog meer dan genoeg vraag naar startende IT'ers. Wat ik wel merkte op carrierebeurzen was dat er, in verhouding, minder naar technische IT'ers werd gevraagd dan de "management" IT'ers (ik kan geen beter woord bedenken). Als ik nu echter zo de markt bekijk zie ik dat er vooral veel vraag is naar technische IT'ers, en veel minder naar de "management" IT'ers. Logisch ook, veel detachteerders hebben van die laatste groep veel op de bank zitten. En ook willen studenten graag meteen manager worden.
Mijn punt is dus, zorg dat je ook technisch inhoudelijke kennis leert, vergroot over 3 jaar alleen maar je kansen op de arbeidsmarkt. Mocht je de technische kant niet leuk vinden, dan zul je iets anders moeten vinden om je te onderscheiden van de andere afstudeerders.
Ik ben trouwens zelf als programmeur aan de slag gegaan en dat bevalt me nog steeds uitstekend

.
offtopic:
Het niveau van de opleiding voor ik zeer laag, met 2 vingers in je neus kon je makkelijk alles halen. Ik hoop dat dat het specifiek voor die opleiding aan die school was. In het 3de/4de jaar hadden we gelukkig 1 docent die het niveau flink omhoog trok. Kijk hier goed naar!
[
Voor 3% gewijzigd door
JBrennan op 19-05-2009 11:26
. Reden: beroep toegevoegd ]