[Mappen delen] Standaard op lezen en schrijven

Pagina: 1
Acties:

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Goedemorgen,

Situatie:
Meerdere Macs in een netwerk, Mac Mini en 2 iMac's (allen OSX 10.5). Op de Mac Mini wil ik nu een map delen die door de andere macs benaderd kan worden en waarop zij bestanden kunnen zetten. So far so good. Echter, als ik nu een Word document schrijf op een een iMac en deze opsla op de gedeelde map van de Mac Mini moet ik handmatig de rechten wijzigen van het Word document op de Mac Mini voordat het document door andere Macs beschreven kan worden.

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om alle bestanden die in de gedeelde map van de Mac Mini komen te staan automatisch op lezen en schrijven te zetten.

Mijn zoektocht op internet levert enkel het delen van de map op en de rechten die daarbij in te stellen zijn, niet de rechten van de bestanden die daar in komen te staan.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Dit is een optie die zover ik weet enkel in Mac OS X Server aanwezig is (inheritence van rights). Of de freeware tool SharePoints zou moeten werken, heb ik zelf echter nooit aan de praat gekregen...!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:41
Wat als je CMD+i op de map doet en bij delen en bevoegdheden op het tandwielicoontje klikt. Dan kan je kiezen om op alle onderliggende onderdelen hetzelfde toe te passen.

Misschien dat dit een antwoord biedt, anders zou ik het niet weten hehe

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
1voud schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:56:
Wat als je CMD+i op de map doet en bij delen en bevoegdheden op het tandwielicoontje klikt. Dan kan je kiezen om op alle onderliggende onderdelen hetzelfde toe te passen.

Misschien dat dit een antwoord biedt, anders zou ik het niet weten hehe
Dit is inderdaad de handmatige methode die ik nu toepas. Echter zou ik graag willen dat dit automatisch gaat. Dus elk bestand in de gedeelde map wordt automatisch leesbaar en schrijfbaar voor iedereen.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zou je niet iets met folder actions kunnen doen?
Ik weet niet precies wat je wilt maar laat google ('osx folder actions') er eens op los