Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DNS, meerdere domeinen en Google

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 10:24
Ik zit met een probleempje waar ik niet helemaal uit kom...

Ik heb circa 10 domeinnamen en één website waar ze allemaal naar toe linken. Het bedrijf waar ik de domeinnamen host heeft twee mogelijkheden tot doorsturen:

Standaard Redirect
Bij een standaard redirect zal de Domein Naam doorverwijzen naar de URL van uw keuze. Het adres in de adresbalk van de browser veranderd, na de verwijzing, in de door u opgegeven URL. De bezoekers kunnen zien dat deze worden doorverwezen naar een andere Domein Naam.

Verborgen Redirect
Een verborgen redirect is een doorverwijzing naar een externe pagina op het internet met behoud van de Domein Naam in de adresbalk van de browser.
Het is dus mogelijk om een doorverwijzing te doen, zonder dat de bezoeker ziet dat hij naar een externe pagina wordt verwezen.
Ook verwijzingen naar aparte pagina's zoals http://www.uwdomeinnaam.nl/contact.html worden automatisch verwezen naar de pagina contact.html.
Daarnaast kunt u de Meta Tags voor title, keywords en description opgeven!

De eerste lijkt me een soort forward, de tweede een soort truc met een frame ofzo...

Mijn hosting heb ik elders, en aan dat pakket zit ook één domeinnaam. Ik heb zo veel domeinnamen om beter in Google te komen. Met de naam die bij de hosting zit ben ik ook prima te vinden, de rest niet.

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat Google die andere domeinnamen ziet als de hele site, en ze dus laat zien in de index?? Moet ik dan iets aan de DNS instellen?

Ik krijg de indruk dat Google bij het domein met hosting netjes de index download en scant op woorden etc, maar dat hij bij de domeinen met forwards alleen het forward script download en scant, en dan kom ik niet ver met m'n trefwoorden natuurlijk...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat jij wil mag niet van Google.

Jij wil dus je inhoud van 1 website, op 10 verschillende domein hebben. Als je dat wel doet, ben je aan het vals spelen.

Lees je eens in op de richtlijnen van Google, vooral het stuk kwaliteit: http://www.google.com/sup...r.py?hl=nl&answer=35769#3
Probeer niet via allerlei trucjes uw positie in de zoekresultaten op te schroeven.
En dat ben je nu wel aan het doen op die manier. De kans dat je site wordt aangegeven bij Google vanwege misbruik (door de concurent bijvoorbeeld) kan dat zelfs inhouden dat Google je helemaal uit hun index haalt.

Bedenk dus goed dat wat je wil, precies averechts kan werken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

RaZ schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:21:
Wat jij wil mag niet van Google.

Jij wil dus je inhoud van 1 website, op 10 verschillende domein hebben. Als je dat wel doet, ben je aan het vals spelen.

Lees je eens in op de richtlijnen van Google, vooral het stuk kwaliteit: http://www.google.com/sup...r.py?hl=nl&answer=35769#3

[...]

En dat ben je nu wel aan het doen op die manier. De kans dat je site wordt aangegeven bij Google vanwege misbruik (door de concurent bijvoorbeeld) kan dat zelfs inhouden dat Google je helemaal uit hun index haalt.

Bedenk dus goed dat wat je wil, precies averechts kan werken.
Sorry, maar dat doen toch een hele hoop websites. Soms zelfs mensen die loze pagina`s maken met daarop alleen maar trefwoorden...
En ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo, als hij 10 domeinen wilt hebben betekend het toch niet dat hij daardoor verbannen word?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:59:
[...]

Sorry, maar dat doen toch een hele hoop websites. Soms zelfs mensen die loze pagina`s maken met daarop alleen maar trefwoorden...
Maar omdat een ander het doet, wil niet zeggen dat het zo hoort. Dat soort dingen zijn gewoon not-done.
En ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo, als hij 10 domeinen wilt hebben betekend het toch niet dat hij daardoor verbannen word?
Als je de pagina leest die ik hierboven gaf leest... Ja.. dat doen ze wel.

Stel dat TS mijn concurent is, en ik sta op plek 2, en hij op 1. Stel nou dat hij dmv die 10 domeinen plekjes 1 t/m 11 krijgt, en ik 12. Sta ik mooi op de 2de pagina, en niet op de eerste. Dan naait ie mij dus.

Dan dien ik een report in, en Google haald alle domeinen er z'n index. En dan sta ik namelijk op 1.

Dus ja... Zoiets kan leuk zijn... tot je gesnapt wordt. Lees meer hierover in: [SEO] Tips & Trucs

Ey!! Macarena \o/

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Dit is gewoon een sport voor sommige mensen. Ik ken ook zo iemand die dus 200+ domeinen heeft die in sommige gevallen doorgelinkt zijn en in andere gevallen nog leeg omdat daar een "nieuwe" site opgezet moet gaan worden met de informatie in net een ander vaatje als de "home" site.

• demasterbaas
ok

das wel duidelijk. moet ik dus verschillende site gaan maken.

ik vind het wel raar: stel je verkoopt met je bedrijf koeien en schapen. je registreert koe.nl om handig gevonden te worden, dan maak je veel kans om gevonden te worden met trefwoord koe omdat dat letterlijk in de url zit.
maar dan mag je dus niet schaap.nl registreren en naar je site linken om daar op goed gevonden te worden?? raar verhaal.

• demasterbaas
hoe doen dit soort gasten dat dan?? http://www.pdashop.nl/

Verwijderd

demasterbaas schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:44:
ok

das wel duidelijk. moet ik dus verschillende site gaan maken.

ik vind het wel raar: stel je verkoopt met je bedrijf koeien en schapen. je registreert koe.nl om handig gevonden te worden, dan maak je veel kans om gevonden te worden met trefwoord koe omdat dat letterlijk in de url zit.
maar dan mag je dus niet schaap.nl registreren en naar je site linken om daar op goed gevonden te worden?? raar verhaal.
Dat is helemaal geen raar verhaal. Als er simpelweg geen reden is om er twee aparte sites voor te maken, moet je dat ook niet doen. Als je een aparte site hebt over koeien en een aparte site over schapen, dan is er an sich iets voor te zeggen. Wat het mooist zou zijn, is een enkele domeinnaam waaronder je gewoon je site zet, met een goede indeling. Dat is wat we met zijn allen willen zien, dus dat is wat Google wil zien.

Als je zoekt op schapenhandel, wil je op de website van een schapenhandelaar komen. Je wilt niet 20 keer dezelfde website in de zoekresultaten terugzien.

Regel één domeinnaam, zorg dat er interessante content op staat zodat andere websites ernaar kunnen linken, en als je er wat mee wilt verdienen, trek dan bezoek aan met online en offline reclame in de vorm van advertorials, adwords, etcetera.

Trucjes worden vroeg of laat toch wel afgeslacht.
Pagina: 1