Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kop in Word 2003 vastzetten

Pagina: 1
Acties:

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 07:54
Beste mensen,

Hebben jullie dat ook? Je hebt een aantal koppen in Word en wanneer je iets wijzigt in de vorige dan verplaats hij naarmate je meer wit gebruikt, en dat terwijl de hele pagina (bv.5) nog verder wit is en de kop (bv.pag.6) meeverandert. Irritant!

Ik heb de koppen geindexeerd als inhoudsopgave, maar wil ze vast laten zetten totdat er eventueel op de vorige pagina teveel tekst komt, in dat geval moet een heel nieuw pagina worden overgeslagen maar de kop moet op exact dezelfde plaats zitten, en niet naar het midden verschuiven omdat ik wat regels erbij typ.

Iemand enig idee?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijder al je enters (witregels) tussen de kop en de laatste alinea daarboven, zodat ze tegen elkaar staan zeg maar. Dan zet je de cursor voor de kop en druk je CTRL+Enter. Daarmee ga je naar een nieuwe pagina en kun je op de vorige pagina gewoon nieuwe regels typen zonder dat je kop verschuift.

Basisfunctionaliteit.

Mother, will they like this song?

• melkislekker
TheLunatic schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:00:
Verwijder al je enters (witregels) tussen de kop en de laatste alinea daarboven, zodat ze tegen elkaar staan zeg maar. Dan zet je de cursor voor de kop en druk je CTRL+Enter. Daarmee ga je naar een nieuwe pagina en kun je op de vorige pagina gewoon nieuwe regels typen zonder dat je kop verschuift.

Basisfunctionaliteit.
Goede tip, het helpt als je EN een nieuwe pagina wilt EN de kop op de juiste plek wilt zetten!

Alleen, ik heb namelijk de koppen al, en als ik wijzigingen wil brengen dan springt ie over en neemt een ander kop in, dus ipv 10 koppen worden het er dan 9, en druk ik op CTRL+Enter bij kop 7 dan wordt die kop 8!

Hoe voorkom ik dit?

• melkislekker
Laat maar het gebeurt zelden!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad wil je (zo goed als) nooit enters gebruiken voor witregels. Zelfs ctrl-enter vindt ik in veruit de meeste gevallen 'vies'. Zorg voor goede opmaakprofielen. Zo kan je daar instellen dat er een pagina-einde voor elke Kop1 "alinea" moet komen.

Als je al enters of ctrl-enter gebruikt, doe je het pas op het allerlaatste moment voor je op print (of opslaan-als-pdf) drukt. Tot die tijd verandert er nog te veel en is het zinloos je druk te maken over zulke opmaak.

Dit is iets dat, zoals je weet, in Officesuites en -software thuishoort. Dus CSA => OFF.

Ik snap niet wat je bedoelt met die laatste vraag, kan je dat duidelijker stellen?

edit:
Oeh, het hoeft al niet meer van je. Vreemd, als Tweaker zou je juist willen weten waarom iets af en toe gebeurt maar niet altijd. Lijkt me een goed leermoment :Y)
Gebruik ajb overigens de edit-knop als je binnen 24u iets wil toevoegen terwijl nog niemand heeft gereageerd.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 19-05-2009 11:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)