Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Andere schijfletter na recovery met Ghost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor:

Een HDD van mijn pc was op sterven na dood.
Nu is het gelukt om via Ghost en een andere computer een backup te maken van deze hdd.

Via diezelfde pc heb ik de image met ghost terug gezet op een nieuwe hdd.
Deze heb ik voor de recovery meegegeven dat het station geactiveerd moet worden.
De recovery gaat netjes en de pc begint ook gewoon op te starten.

Net voor het inlogscherm blijft de pc echter "hangen".

Zowel veilge modus / laast bekende configuratie etc. kom ik niet in Windows.

Vervolgens heb ik een Windows XP Upgrade geplaats en aangegeven dat hij de vorige windows versie moet herstellen.
Na een hele tijd is dit ook wel gelukt, alleen kom ik voor de volgende verrassing te staan.
I.p.v. dat de HDD de schijfletter C:\ heeft word het nu ineens H:\

Dit heeft tot het gevolg dat programma's niet meer opstarten, want die verwijzen allemaal nog naar de c-schijf.

Wie heeft dit vaker mee gemaakt of weet hoe ik dit kan verhelpen?

Ik zit er behoorlijk mee omhoog!!!

Iedereen die reageert alvast heel hartelijk dank.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit topic past beter in WOS, dit probleem is niet door Ghost, maar door Windows zelf veroorzaakt :)

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit klinkt misschien erg dom maar:

Heb je toevallig een USB cardreader of iets anders aan je PC hangen? Zoja: probeer die eens los te koppelen en het liefst ook de optical drives en andere HDD's nádat het Ghost image is teruggezet. Probeer je opnieuw op te starten na een ghost, wil Windows op een of andere manier toch soms de drive waar het zelf op staat installeren als nieuwe hardware, aangezien hij een andere volume ID heeft dan zijn origineel. Dit is geen probleem als hij maar als eerste gepakt wordt, maar, en dat is meer een BIOS probleem, vaak vind hij USB drives eerder, en sommige BIOS-en vinden de optical ook een betere kandidaat voor de gewilde positie van C-drive.