Toon posts:

Verschil type moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag als Leek....

Ik heb een scaleo T met het type moederbord Gigabyte GA-81848PM.
Deze werkt niet meer en wil de graag vervangen voor een andere.

Ik kan aan een moederbord komen type: GA-85GXP Deze komt ook uit een scaleo T maar is dus niet gelijk aan de mijne.

Is het verstandig deze aan te schaffen of kan ik hier niets mee of ga ik er op achteruit?
Hij heeft wel meer PCI poorten heb ik kunnen zien op een foto en is ook voorzien van een AGP slot zoals ik al reeds heb.

Wie kan mij het verlossende antwoord geven....
Ik heb het antwoord niet kunnen vinden op internet.

Alvast bedankt...

Richard

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 13:05

the mod man

iets van beeldmaker

Moederborden met hetzelfde socket zijn gewoon onderling uitwisselbaar. Waar je wel op moet letten dus is het socket (processor voetje) en agp/pci-e (heb je al gedaan) en of ie verder wel genoeg aansluitingen heeft voor je.
De meeste moederborden hebben echter ruim voldoende aansluitingen voor de gemiddelde gebruiker.

Ik voorzie geen problemen

I can't wait to shoot!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:13

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Met een beetje geluk hoef je zelfs je windows niet opnieuw te installeren, is mij een keer gelukt om een schijf met een windows-installatie van een AMD machine met Uli (is nu van nVidia) chipset gewoon in een P4 systeem met intel chipset te hangen en te booten zonder problemen.

Kalm aan! En rap een beetje!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij dit soort dingen is het belangrijk te kijken naar de chipset en of alles gesupport wordt door het bord wat jij erop wilt prikken. Als je zeker weet dat alles werkt op het bord, dan kun je op zoek gaan naar benchmarks van de chipsets en vergelijken hoe zich dat verhoudt. Eventueel kun je de retailvariant van dit bordje zoeken, daar kun je doorgaans wat makkelijker benchmarks van vinden dan van een OEMplankje, zonder dat de resultaten niet meer te vergelijken zijn.

In ieder geval maakt het niet uit of je nou een nieuwe retailplank, of 2ehands OEMding haalt, het uitzoeken van hardware is iets dat je zelf kunt doen op basis van benchmarks en specificaties. Dit topic gaat daarom ook dicht.

Dit topic is gesloten.