Product-koppeling: Openen in nieuw scherm (tab)

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik heb het forum in de oude lay-out.

Alle links naar de frontpage openen dan in een nieuw scherm (in fx dus een nieuw tabblad). Ik ben dus gewend om dan het tabblad te sluiten, en dan staat het forum weer netjes voor m'n neus.

Als ik een link aanklik uit de product-koppeling, opent deze in het zelfde tabblad, en op het moment dat ik terug naar het forum wil, en het tabblad sluit.... Shit....

Het zou een stuk handiger zijn als ook de product-koppeling in een nieuw scherm zou openen. Uniformiteit zou het gebruikersgemak ten goede komen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hier ook de oude layout, maar bij mij openen de productkoppelingen in de oude én nieuwe layout in hetzelfde tabblad ondanks het feit dat ik het vinkje in m'n voorkeuren bij Open externe links in nieuw venster? heb staan. Als je zelf artikelen gaat toevoegen opent die product-koppeling wel in een nieuw tabblad.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:26

crisp

Devver

Pixelated

Het is sec gezien geen externe link. Binnen content wordt er geen onderscheid gemaakt en wordt gewoon alles als 'externe link' behandeld.

In feite zouden we eerder in de oude forum layout de menu-links e.d. die naar de frontpage leiden ook in hetzelfde venster moeten laten openen aangezien dat ook de (intended) behaviour is in de huidige template.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:21:
In feite zouden we eerder in de oude forum layout de menu-links e.d. die naar de frontpage leiden ook in hetzelfde venster moeten laten openen aangezien dat ook de (intended) behaviour is in de huidige template.
In de nieuwe layout zit je niet met het verschil in template alleen met een eventueel uitgeschakelde tracker, de oude staat op dat punt verder van de frontpage af.

Toch is het in mijn ogen handiger om de externe en tweakers-linkjes in een nieuwe tab te laten openen omdat je zo pricewatch en GoT weer van elkaar gescheiden houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:12:
[...]

In de nieuwe layout zit je niet met het verschil in template alleen met een eventueel uitgeschakelde tracker, de oude staat op dat punt verder van de frontpage af.

Toch is het in mijn ogen handiger om de externe en tweakers-linkjes in een nieuwe tab te laten openen omdat je zo pricewatch en GoT weer van elkaar gescheiden houdt.
Daar is de shift-knop voor ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
In Firefox werkt;
- Shift + knop: Nieuw Scherm (altijd, ook als je settings niet zo staan, geen focus)
- Ctrl + knop: Nieuw Scherm (deze kan je instellen als openen in nieuw tabblad, en focus zetten)
- Ctrl - Shift + knop: Nieuw Tabblad (en focus zetten)

Dat zou voor mij inhouden dat ik 2 knoppen ingedrukt moet houden voor een kick naar het product, terwijl ik via het topmenu ga, er wel netjes de site in een nieuw venster laadt en de focus zet.

Links in forum-posts openen standaard al in een nieuw venster, ongeacht waar ze heen gaan. Ze horen dus bij de content, dus dienen ze (juist vanwege de uniformiteit) in een nieuw venster te openen.

Ze staan namelijk IN de discussie, dus zou je denken dat je dus een nieuw venster krijgt. Ik sluit liever een tabje/venster dan dan zit te vloeken omdat ik niet meer wist in welk topic ik zat. Ik klik dus vaker door, en na 30 minuten op de FP te zitten, en loeihard het venster sluit, is dan echt ff zwaar naatje. Ik onthoud niet vanaf welke pagina ik een link aanklik, maar alles opent naar de FP in een nieuw venster, behalve die koppeling.

Naja... ik zet hem wel uit, gemakshalve gezien dan... Kan dat niet meer fout gaan... ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

/me Wiethoofd gebruikt de scroll-klik om de boel in een nieuwe tab te openen ;)

Je kunt ook de gesloten tabs terughalen door 'Tabblad sluiten ongedaan maken' aan te klikken in je rechtermuisknop-contextmenu in de tabbladenbalk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ze horen dus bij de content
[...]
Ze staan namelijk IN de discussie [...]
Daar verschillen we dan alvast van mening, ze staan nmm namelijk boven de discussie en maken er geen integraal onderdeel van uit ;)

Anyway, ik snap je punt, maar dat punt komt voornamelijk voort uit het feit dat je nog de oude layout gebruikt en niet de standaard geintegreerde layout. Ik voel er vanuit onderhoudsoogpunt weinig voor om voor generieke (en gecachede) meta-content op basis van forum-template uitzonderingen te maken tenzij er echt een noodzaak voor is...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Ik zeg ook niet dat het noodzaak is hoor. Het was ook maar een klein verzoekje.

Ik ken het templaating systeem niet, maar een simpele rel="external" zou de truuk moeten doen lijkt me.

Anyhow, zovaak gebruikte ik het niet, ik ging te vaak nat. Heb het nu uitstaan, dus problem solved ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

In dit geval wordt de gehele markup voor de produkten gecached en op meerdere plekken en dus in meerdere templates gebruikt. Een rel="external" toevoegen zou dus in andere situaties ook zorgen voor het openen in een nieuw venster waar dat juist niet gewenst is.

wontfix dus :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.