Toon posts:

WD Passport for Mac Vs. WD Passport Essential ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe externe HDD, en mijn voorkeur gaat uit naar een 2,5" USB-Powered schijf. Ik heb op het moment 1 witte 320GB WD Passport Essential, en die doet alles wat ik van hem vraag... dus waarom dan verder zoeken.

Maar nu zat ik eens wat te kijken op de WD Site en daar zag ik de Passport for Mac staan.

Er staat dat die geschikt is voor time-machine (Wat ik nog niet gebruik overigens dus nog niet echt bekend mee ben), maar volgens mij kan elke passport dat toch ?
Verder is hij geformatteerd in HFS+ Journaled, en heeft ie een iets ander uiterlijk.

Zijn er verder nog verschillen ?
Ik vind hem namelijk wel erg mooi.

Ik ga hem voornamelijk gebruiken om films op te zetten de ik afspeel met mijn WD TV.
En wellicht voor het backuppen van mijn foto's enzo.

Ik neem aan dat je deze schijf als je dat wil toch ook gewoon naar NTFS of FAT32 kan formatteren ?

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 22:08
Elke USB HD is geschikt te maken voor time-machine, mits hij als HFS+ is geformatteerd. Met 'hacks' kan je elke NAS ook `geschikt` maken.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-02 10:53
een Passport Essential kan je ook gebruiken als time amchine schijf als je inderdaat maar als HFS+ formateerd. dus dat voor mac is volgensmij een betje bull verder want elke schijf kan je gewoon in/met een mac gebruiken. zolang je hem welf even formateerd.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Het verschil is dus zoals je zelf al aangeeft dat de Mac versie geleverd wordt met HFS+ geformatteerde partitie, en bij de PC versie van dezelfde drive is dat niet zo. Je kan achteraf beide versies formatteren met het bestandssysteem van je eigen keuze, dus als de Mac variant duurder is is dat een beetje onzinnig.

Time Machine heeft verder niks te maken met de drive an sich. Elke harde schijf kan voor Time Machine gebruikt worden, mits deze is geformatteerd in HFS+. Voor Time Machine over het netwerk (ala Time Capsule), kun je in principe ook elke NAS gebruiken, al is dat minder plug en play als een USB schijf.

Ik gebruik zelf een WD Elements geformatteerd als HFS+ als Time Machine schijf, en dat gaat als een tierelier.

Dus, koop wat je mooi vind, al vind ik zelf dat als de Mac versie duurder is als de PC versie het zonde van het geld is om de Mac variant te kopen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02 07:37
Zonder te kijken naar specs, maar heeft de Passport for mac geen FireWire aansluiting?

Sowieso schrijf je zo!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

nadroJ schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:28:
Zonder te kijken naar specs, maar heeft de Passport for mac geen FireWire aansluiting?
Volgens mij is dat ook het enige verschil (technisch dan).

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:22
Wel een belangrijk verschil want Firewire is volgens mij net iets lekkerder qua snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
nadroJ schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:28:
Nee dat heeft hij niet helaas :(

Dan was de keus niet zo moeilijk.
Liever FireWire dan USB natuurlijk, maar de goedkoopste van WD met FireWire is de Passport Studio, en die komt zo'n 40 euro duurder uit dan de Mac of Essential... en dat vind ik toch aardig wat geld voor zo'n functie.

Maar zover ik uit de huidige reacties op kan maken zijn er maar een paar kleine verschilletjes :
- Standaard HFS+ Geformatteerd
- Ander uiterlijk

De prijs is overigens exact hetzelfde, dus daar gaat het niet om.
Hij word zoiezo HFS+ geformatteerd, dus dan gaat het alleen nog even om het uiterlijk lijkt me.

Die Mac versie spreekt me wat uiterlijk betreft behoorlijk aan.
Ik heb ook niet zo'n geweldige ervaring met de behuizing van mijn Essential, daar zijn al hoekjes uit het plastic. Vraag me niet hoe, maar het is zo. Ik heb hem altijd in mn laptoptas zitten die vrijwel altijd thuisligt dus ik vond het maar vreemd.

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-02 10:53
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:54:
[...]

Nee dat heeft hij niet helaas :(

Dan was de keus niet zo moeilijk.
Liever FireWire dan USB natuurlijk, maar de goedkoopste van WD met FireWire is de Passport Studio, en die komt zo'n 40 euro duurder uit dan de Mac of Essential... en dat vind ik toch aardig wat geld voor zo'n functie.

Maar zover ik uit de huidige reacties op kan maken zijn er maar een paar kleine verschilletjes :
- Standaard HFS+ Geformatteerd
- Ander uiterlijk

De prijs is overigens exact hetzelfde, dus daar gaat het niet om.
Hij word zoiezo HFS+ geformatteerd, dus dan gaat het alleen nog even om het uiterlijk lijkt me.

Die Mac versie spreekt me wat uiterlijk betreft behoorlijk aan.
Ik heb ook niet zo'n geweldige ervaring met de behuizing van mijn Essential, daar zijn al hoekjes uit het plastic. Vraag me niet hoe, maar het is zo. Ik heb hem altijd in mn laptoptas zitten die vrijwel altijd thuisligt dus ik vond het maar vreemd.
dan zou ik als ik jou was gewoon voor de mac versie gaan als je die mooier vind.
en hoef je hem ook niet meer te formateeren :) scheeld toch weer een beetje tijd :P

Verwijderd

Topicstarter
sk1nny666 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:14:
[...]

dan zou ik als ik jou was gewoon voor de mac versie gaan als je die mooier vind.
en hoef je hem ook niet meer te formateeren :) scheeld toch weer een beetje tijd :P
Jups, dat gaat hem worden :)

Bedankt voor het meedenken allemaal ! 8)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als alternatief kun je ook nog kijken naar de Seagate FreeAgent for Mac. Deze heeft wel FireWire (en ook USB, mits je een 2e poort aansluit voor de power).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1