Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP Camera + te hoge eisen

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Deze post heeft wel wat raakvlakken met programming en elektronica, dus als ik hier niet goed zit, probeer ik het daar wel.

Ik zou namelijk graag een IP camera aanschafen, opzich niet zo`n probleem, wil het niet dat ik nogal wat eisen stel aan het apparaatje. De camera krijgt geen bijzonder doel, anders dan een ruimte filmen en dat zichtbaar maken via het netwerk. Via de pricewatch, google en got kom ik niet echt mensen tegen die vergelijkbare camera`s zoeken of de functionele eisen hebben die ik wel heb. (Overigens is in de PW er buister weinig te vinden over ip cam`s)

Graag zou ik een camera aanschaffen die:
  • Zo goedkoop mogelijk is (maximaal 150 euro.
  • 1,3 megapixels en 25fps of beter
  • Wireless IP camera (802.11G) geen gesloten systeem
  • De stream moet ook via een zelf geschreven .NET applicatie worden gemaakt.
  • Moet kunnen omgaan met weinig licht. (gedimt licht in woonkamer bijvoorbeeld)
Eventuele infrarood leds kan ik zelf toevoegen, en ook zoom of bewegende kop is geen vereiste, wel mooi natuurlijk.

Camera`s van www.pixord.com en www.axis.com beginnen pas bij 200 a 300 euro en zijn dan ook wa tte hoog gegrepen.

Voor zelfbouw voel ik ook wel wat, echter kan ik hier weinig echt bruikbare tuturials over vinden. Is er iemand die mij op weg kan helpen in deze zoektoch?
Of en dat is nog beter zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke ip camera.

Can`t live without the mods

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34
Ik zou eens kijken bij Video Frank.

Goedkope ip camera's, werken prima voor het geld en beeldkwaliteit is ook ok.

Linkje!

• siepeltjuh
  • Niet online
Staan inderdaad een paar leuke camera`s op, maar geen van allen zijn wifi cams. Be bekabelde ' zelfbouw' kits zijn wel reuze interresant, maar ja dan zit je alsnog met een kabel, en dat moet nu juist niet.

Meer suggesties zijn meer dan welkom.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik denk dat je eisen niet realistisch zijn. Of je zit met bedrade camera's of je zit met camera's die een stuk lagere resolutie hebben of camera's die niet over 802.11 gaan.

Ik denk dat je je eisen enigszins moet bijstellen. 150 euro is natuurlijk een bedrag van niks voor een IP camera, zeker als deze ook nog aan die waslijst eisen moet voldoen.

Copy.com

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 15:01

Rmg

tjah dan kom je op zoiets pricewatch: Conceptronics C54NETCAM (VGA, WiFi) alleen dan zit je weer dat het geen 1,3 mp is

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 07:04
Als de prijs wat minder van toepassing is maar het aantal pixels wel zou ik eens kijken naar een Mobotix camera. Ze zijn wel behoorlijk aan de prijs maar je hebt dan ongeveer de beste van de beste. Ook in het donker zijn ze zeer goed.

Of het simuleren van een stream via een .NET applicatie lukt betwijfel ik want ze hebben hun eigen codec voor de video/audio stream. Ook of ze wireless verkrijgbaar zijn weet ik niet (maar anders kan een ethernet naar wireless bridge je wel helpen)

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• siepeltjuh
  • Niet online
Ja die 1,3 megapixels kan ik wel vergeten voor dat bedrag.
Inmiddels begrijp ik dat 640*480 eignelijk alleen haalbaar is.

MPEG 4 is trouwens ook een eis die ik beter kan laten varen, aangezien er praktisch geen fabrikanten zijn die een API aanbieden voor hun MPEG4 stream.
Voor MPJPEG is het echter heel eenvoudig en heb ik geen SDK/API nodig van de fabrikant. Jammer is dan dat je het geluid wel mist.

Met deze gewijzigde eisen kijk ik nu verder, vervelend is wel dat ik nu terecht kom bij camera`s die echt een beroerde kwaliteit hebben. (plastic lens enz)
Jammer dat de Axis camera`s net buiten mijn budget vallen, dat zijn mooi apparaatjes.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je aan zelfbouw doet kan je ook gewoon een goede camera nemen, een oude pc met een wifikaart en linux oid er op gooien. IP video streaming software is gratis (bijvoorbeeld darwin streaming server of VLC). (Of windows als dat moet van .NET)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Zoiets: http://www.videofrank.nl/ip-9060amp-ip-camera-p-796.html
En dan in combinatie met: http://www.belkin.com/uk/...ct/?lid=enu&pid=F5D7330uk

Dan zit je zo rond de 150 euries, denk ik.

//edit:
Ik zie dat de F5D7330 (Wireless Ethernet/Gaming Adapter) niet meer in de Pricewatch staat, alhoewel hij nog wel beschikbaar moet zijn. Op Marktplaats etc. is 'ie nog wel te vinden.
Anders pak je een F5D7130 (Wireless AP) - ongeveer dezelfde hardware met andere software maar wel te misbruiken zodat 't werkt als een F5D7330.

[ Voor 45% gewijzigd door lordsnow op 20-05-2009 00:24 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 15:01

Rmg

lordsnow schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:10:
Zoiets: http://www.videofrank.nl/ip-9060amp-ip-camera-p-796.html
En dan in combinatie met: http://www.belkin.com/uk/...ct/?lid=enu&pid=F5D7330uk

Dan zit je zo rond de 150 euries, denk ik.

//edit:
Ik zie dat de F5D7330 (Wireless Ethernet/Gaming Adapter) niet meer in de Pricewatch staat, alhoewel hij nog wel beschikbaar moet zijn. Op Marktplaats etc. is 'ie nog wel te vinden.
Anders pak je een F5D7130 (Wireless AP) - ongeveer dezelfde hardware met andere software maar wel te misbruiken zodat 't werkt als een F5D7330.
dan kan je ook een fonera nemen en andere firmware erop flashen :+

• siepeltjuh
  • Niet online
Zelf heb ik een Linksys gezien die wel aardig voldoet, ik moet helaas genoegen nemen met mindere kwaliteit gezien de idioot dure camera`s. 640*480 is echt de max binnen dit budget. Hogere resultie betkend 225+ euro.

Erg jammer. Wat ik niet vermeld had, maar wel redelijk logisch is dat het gewoon 1 apparaat moet zijn. Dit ook ivm mogelijkheid om hem op een accupackje aan te sluiten het allemaal nog een beetje te tillen/verplaatsen is.

Mochten er nog meer suggesties zijn dan hou ik me aanbevelen. Ook ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dergelijke camera`s en er vervolgens in .net mee programmeren.

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 19:27
kun je niet een gewone cheapass camera halen en dan een oude pc gebruiken met een wifi verbindinkje? is niet echt compact ofzo maar dat zie ik ook niet in je wenslijstje zitten.

• siepeltjuh
  • Niet online
Nee, het moet wel compact blijven.

Als laatste optie heb ik nog gekeken naar een soort van netbook met een gewone usb webcam. Dan heb ik veel flexibiliteit, maar ja compact is het niet en het is vooral erg duur.

Ik ga gewoon voor die Logitech, ben ook wel een beetje klaar met het eindeloos zoeken.

Pagina: 1