Toon posts:

heb ik recht om terug te sturen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb zaterdag ergens iets besteld. en er bij gezet dat ik het met SPOED nodig heb.
zaterdag bevestiging ontvangen.
maandag verstuurd.
nog steeds niks ontvangen. :(:(

ik heb het echt nodig, dus wil ik het strax in een pc winkeltje in de buurt gaan halen..

zal je zien dat morgen het pakketje komt, heb ik dan het recht om te zeggen retour afzender?? :?:?

Verwijderd

nee lijkt me niet he ? want die gozer die betaalt wel verzendkosten voor jou dus jij maar lekker wachten en anders had je maar moeten nadenken en het niet moeten bestellen als je wist dat je het in een winkeltje zou kunnen kopen

Verwijderd

waarom niet ?

Je mag alles terugbrengen.. Met bonnetje :)
En deze bestelling dus ook.

Verwijderd

ja, de "spoed" kosten zijn wel voor jouw..

Verwijderd

nou als ik winkelier was en ik moest spul verzenden naar dit soort klanten dan deed ik dat 1 keer maar daarna niet meer

: een verkoop moet gebaseerd zijn op wederzeids vertrouwen , anders kan je maar beter niks kopen/verkopen

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
darkman?? beetje de moraalridder uithangen?

Sinds wanneer hebben computerzaken vertrouwen?

Als jij tegen de computerzaak hebt gezegd dat je het zaterdag moet hebben....en hij zegt dat toe, en het is er niet, dan heb jij in principe het recht het terug te sturen, het was alleen wel wat slimmer zo niet, netter geweest als je de bestelling al eerder had afgebeld of zo....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 14:39 schreef Xorion het volgende:
waarom niet ?

Je mag alles terugbrengen.. Met bonnetje :)
En deze bestelling dus ook.
ok, als zo'n gozer nog aan de deur komt zeg ik gewoon dat hij het terug mag sturen...

stelletje eikels.. is al de 2e keer dat het niet opschiet.. :(
1e bestelling duurde 2 weken :(:(:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 14:47 schreef dutchrups het volgende:
darkman?? beetje de moraalridder uithangen?

Sinds wanneer hebben computerzaken vertrouwen?

Als jij tegen de computerzaak hebt gezegd dat je het zaterdag moet hebben....en hij zegt dat toe, en het is er niet, dan heb jij in principe het recht het terug te sturen, het was alleen wel wat slimmer zo niet, netter geweest als je de bestelling al eerder had afgebeld of zo....
ze zouden het maandag versturen dan heb ik het dinsdag in huis... wat is het vandaag? woensdag... en ik heb nog steeds nix nada noppes :(:(:(

edit:
net ff pc winkeltje 2 straten verderop gebeld, en ik ga hem nu ophalen *D

ennuh.. het ging trouwens om een videokaart, tsja, heb je toch met spoed nodig?? anders kan je toch nix doen?? *D

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik neem aan dat je nog niets betaald hebt, want geld terug eisen en krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Strikt jurische genomen, blijft hij (als hij echt geeft toegezegd dat jij het zaterdag zou hebben) in gebreken en kan jij dus de koop overeenkomst ontbinden. Laat dit de leverancier per omgegaande weten. In dat geval zijn ook de verzendkosten niet voor jou.

Let wel, hij mag jou in de toekomst altijd als klant weigeren!!! (zou ik waarschijnlijk ook doen).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 14:49 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

ok, als zo'n gozer nog aan de deur komt zeg ik gewoon dat hij het terug mag sturen...

stelletje eikels.. is al de 2e keer dat het niet opschiet.. :(
1e bestelling duurde 2 weken :(:(:(
Als je eerste bestelling zo lang geduurd heeft waarom bestel je er dan nog een keer? Niet echt slim als je je spulletjes snal moet hebben.

Verwijderd

onder rembours besteld...dan kan je gewoon terugsturen! no problemo...zullen ze niet leuk vinden...naja boeiuuuu 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 14:53 schreef Cyberpope het volgende:
Let wel, hij mag jou in de toekomst altijd als klant weigeren!!! (zou ik waarschijnlijk ook doen).
van mij mag hij dat doen, ik bestel er toch nix meer... ik beloof dat ik betaal, dat doe ik ook wel... maar hij belooft dat hij het maandag verstuurd zodat ik het dinsdag heb, dat is dus niet zo.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 14:54 schreef petpas het volgende:

[..]

Als je eerste bestelling zo lang geduurd heeft waarom bestel je er dan nog een keer? Niet echt slim als je je spulletjes snal moet hebben.
de vorige keer had hij gemaild dat het niet op voorraad was..

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 14:56 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

van mij mag hij dat doen, ik bestel er toch nix meer... ik beloof dat ik betaal, dat doe ik ook wel... maar hij belooft dat hij het maandag verstuurd zodat ik het dinsdag heb, dat is dus niet zo.. :(
Als je betaalt dan een stuiver op het bedrag verminderen. Als ie erom gaat zeuren zijn zijn administratieve kosten veel hoger dan dat ene stuivertje dat ie nog moet krijgen. :D
LACHEN!!!! Zo pak je m mooi terug :)

Verwijderd

heb ik ook eens gehad.. Ik bestel iets met de 24 uurs service van mycom..
1 dag...
2 dagen..
3 dagen....
4 dagen.....
1 week.......
1 1/2 week....

Na 2 dagen en na 1 week en 1 1/2 heb ik ZEER boos gebeld, en toen ... kreeg ik mooi 50,- korting ! :) en heeeel veel sorry's..
Het bleek fout te zijn gestickerd of zoiets. Na 1 week en 1 dag had ik het dan toch, met 50,- op een prijs van 250,- Is niet niks.
Als ze het zo doen, dan vind ik het best. Dit is toch een nette manier van sorry zeggen tegen een klant.

Verwijderd

Zo heb ik nu ook een monitor besteld bij asci in assen via internet, wou ik afgelopen vrijdag hebben (maandag daarvoor besteld), nog steeds niks binnen.
Wel onder rembours.

Volgende keer maar bestellen in de trant van:

indien u dit produkt kunt afleveren op <datum>, bestel ik dit product bij u.
Zo niet, bestel ik bij iemand anders.
Indien de levertermijn wordt overschreden, wordt de overeenkomst ontbonden zonder enige kosten van mijn kant.

De consument heeft tenslotte de keus waar hij winkelt, en als de winkelier geld aan de consument wil verdienen moet hij maar accoord gaan met de voorwaarden van de consument omtrent de levering van het product. Anders winkelt de consument wel ergens anders.

O ja, eens kijken of de admin's / crew de :+niet de "pricewatch":+ --> SHOP SURVEY kunnen uitbreiden met een categorie "gemiddelde levertijd"

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:21

Floor-is

5.2

Je hebt _altijd_ een niet goed geld terug garantie van 30 dagen. (Bij dit soort aankopen, niet bij auto's oid).

Dat is verplicht, je hoeft niet eens een opgaaf van redenen te geven, maar het product moet wel in topstaat zijn. (Als in 1 of 2 keer gebruikt, of nog nieuw).

Bericht hierboven

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 17:46 schreef Floris_Diemel het volgende:
Je hebt _altijd_ een niet goed geld terug garantie van 30 dagen. (Bij dit soort aankopen, niet bij auto's oid).

Dat is verplicht, je hoeft niet eens een opgaaf van redenen te geven, maar het product moet wel in topstaat zijn. (Als in 1 of 2 keer gebruikt, of nog nieuw).
Niet waar, er is sinds 1 februari een nieuwe wet waarbij je aankopen op afstand (lees online aankopen) binnen 7 dagen zonder een reden op te geven retour mag doen. Na die 7 dagen heb je mooi pech gehad en zit je er aan vast.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:21

Floor-is

5.2

Hmm die heb ik dus gemist :(

Maarrrr dat is neem ik aan 7 dagen na levering van het artikel?

Bericht hierboven

Verwijderd

maximaal 7 dagen na levering?
Dus mag 5 seconden na levering ook?
Tegen postbode zeggen (rembours): neem maar weer mee, heb hem nu 5 seconden van de 7 dagen die ik wettelijk heb om het artikel uit te proberen.

Overigens gaat dit 7-dagen-wetje wel boven de bepalingen van de webwinkel/online-shop?

Heb al bij diverse internetshops gezien dat ze opchrijven dat de "7-dagen-termijn niet bij ons geldt"

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 14:40 schreef Xorion het volgende:
ja, de "spoed" kosten zijn wel voor jouw..
HAHAHAHA SPOED HAHAAHAHHAHA

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06-2025

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Op woensdag 28 februari 2001 18:42 schreef BBL the 2nd het volgende:
maximaal 7 dagen na levering?
Dus mag 5 seconden na levering ook?
Tegen postbode zeggen (rembours): neem maar weer mee, heb hem nu 5 seconden van de 7 dagen die ik wettelijk heb om het artikel uit te proberen.
Nee, dan kun je beter meteen tegen de postbode zeggen dat je het niet wilt hebben, dan kan die um weer terug sturen... scheelt een hoop gezeur en administratieve shit >:) En je hoeft niet eerst te betalen...

Survival of the W-est

Verwijderd

Heb al bij diverse internetshops gezien dat ze opchrijven dat de "7-dagen-termijn niet bij ons geldt"
Dat is heel leuk voor die internetshops dat zij dit opschrijven, maar onder een wettelijke bepaling komen ze echt niet uit.

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 19:41 schreef Ivo het volgende:

[..]

Dat is heel leuk voor die internetshops dat zij dit opschrijven, maar onder een wettelijke bepaling komen ze echt niet uit.
Dat is een feit, alleen jammer dat je hun regels automatisch accepteerd als je iets bestelt. Die bestelling staat dan zwart op wit, en jou toezegging dus ook. Ik vraag me af hoe dit juridisch in mekaar steekt. Is er een tweaker met rechtenstudie in de zaal ?

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
Maar we hebben toch ook te maken met een derde party (waarschijnlijk ook de slechtste party) namelijk de PTT! Als die nou in gebreken blijven , dan is het voor de verkoper een overmacht situatie, en derhalve moeilijk juridisch aan te pakken.
En ik weet dat de PTT sucks, met pakketjes maar met de gewone post helemaal!, ik heb post van mij gevonden 300 nummers verder in de flat, sorry hoor, dyslextische postbode of zo? Dus vandaar een wat minder aardig berichtje voor de PTT-ers onder ons

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe het nu zit (het is een tijdje geleden dat ik privaatrecht gehad heb), maar wat je ook tekent in 'algemene voorwaarden', wat er in de wet staat geldt; tenzij er een geschillencommissie is ie door de rechter goedgekeurd is.
Dus als er een wet of een jurispudentie die zegt dat je alles b.v binnen 7 dagen terug kan sturen, kan dat ten allertijde, ongeacht wat de winkel je laat tekenen.

Verwijderd

Als je nog niet hebt betaald is er niks aan de hand. Hij houdt zich niet aan de afspraak, dus heb je volgens mij het recht om het bestelde produkt te weigeren (en anders spant hij maar een rechtszaak aan :P).

Als je het netjes wilt afhandelen stuur je de winkel een mail dat je het niet meer hoeft wegens het niet op tijd leveren.
Als je ze wilt naaien doe je niet open als de postbode komt. Het pakketje blijft dan geloof ik nog 2 weken op het postkantoor liggen (hun lange levertijden dan de jouwe ook :P).

Verwijderd

Het kan best zijn dat de verkoper in dit geval geen blaam treft de PTT is vaak erg laks met de leveringen.
(Vind het trouwens netjes van de verkoper dat ze bij de vorige bestelling een mailtje hebben gestuurd dat het gevraagde niet op vooraad was)
enne op pakketjes die niet onderspoed verzonden worden (denk ik het geval) zit vaak een levertijd van +/- 2 à 3 dagen na dat het verstuurd is.
Als je weigerd wat overigens zonder meer kan en mag heb je wel kans dat de verkoper jouw de verzend kosten berekend of jij moet aan kunnen tonen dat de verkoper in gebreke is gebleven (wat hier heel moeilijk is).

Verwijderd

Zijn overeenkomsten via internet/email eigenlijk wel rechtsgeldig?

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 09:29 schreef BBL the 2nd het volgende:
Zijn overeenkomsten via internet/email eigenlijk wel rechtsgeldig?
Ja een overeenkomst die via E-mail/Internet
is aangegaan is zeer zeker rechtsgeldig.
(helemaal als het om een regulierbedrijf gaat)
Een overeenkomst is niets meer dan een overeenstemming over een bepaalde 'zaak', dit kan een order zijn, maar ook een werkcontract. Als beide partijen het eens zijn over het geen waar de 'zaak' over gaat spreekt man over een overeenkomst.
In feite zijn alle schriftelijke overeenkomsten rechtsgeldig ( daar valt E-mail dus ook onder) met mondelingen overeenkomsten ligt het vaak iets anders ( getuige),maar dat word ook vaak geldig verklaart.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die gozer mailtje gestuurd dat het pakketje terug komt.. krijg ik een boos mailtje terug van PTT dit PTT dat.. en blah blah blah...

ik stuur mailtje terug en zeg: dat zal wel maar wij hadden een afspraak.

mailtje terug: onze excuses dat hadden wij niet gezien. wij zien het pakketje wel weer verschijenen

nou... toch nog opgelost.. alleen ik bestel daar dus niet meer... :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 02:13 schreef Tweaker het volgende:
Als je nog niet hebt betaald is er niks aan de hand. Hij houdt zich niet aan de afspraak, dus heb je volgens mij het recht om het bestelde produkt te weigeren (en anders spant hij maar een rechtszaak aan :P).

Als je het netjes wilt afhandelen stuur je de winkel een mail dat je het niet meer hoeft wegens het niet op tijd leveren.
Als je ze wilt naaien doe je niet open als de postbode komt. Het pakketje blijft dan geloof ik nog 2 weken op het postkantoor liggen (hun lange levertijden dan de jouwe ook :P).
het blijft daar 3 weken liggen.. moet ik het de laatste dag op gaan halen.. duurt dan nog 2 weken voordat die zijn geld heeft.. in totaal duurt dat voor hem dan dus 5 weken.. maar de postbode mag het weer mmeenemen. (als die ooit nog komt...)
Pagina: 1