hallo ,
recentelijk is mijn pc verhuist naar m'n slaapkamer en ben ik dit beginnen opmerken, namelijk dat er een soort van " elektrische ruis" uit mijn voeding komt" na de power off van m'n pc.
Het komt wel degelijk uit m'n voeding , en niet vanuit m'n case.
Als ik fora nalees schrijft men de ruis toe aan het feit dat je moederbord onder stroom blijft of voor evt Wake on lan functies wat ik al wist maarja.
Wol staat uit in m'n bios.
Het rare of juist niet rare voor iemand die er meer van kent of ik is dat dit ruis verdwijnt wanneer ik de powerknop van m'n voeding uitzet.wat logisch is , maar als ik deze terug aan switch begint de ruis niet opnieuw.
Akkoord , waarom schakel ik deze dan gwn niet telkens uit mocht dit normaal zijn maarja, ik heb weinig zin in een overwachts platte cmos.
Wat ik me nog kon bedenken was dat psu in een cheapo verdeelstekker zat met overspanningsbeveiliging,
ik heb ze dan ook eens rechtstreeks op een stopcontact gestoken zonder resultaat.
Jammergenoeg heb ik hier boven, buiten in de badkamer nog geen beschikking over geaarde stopcontacten
waardoor ik dit denkpad nog niet heb kunnen testen.
Mijn voeding : Zalman ZM500-HP , 500 watt , modulair
voltages in bios :
Vcore schommelt tussen 1.280 a 1.288 v
3.3V lijn staat op 3.232 v
5v lijn staat op 4.992 v
12v lijn staat op 12.335 v
Mijn systeem:
Antec sonata II case
Asus P5B-E mobo
2x 1024 Corsair DDDR2 ram
Intel C2D E6400 stockkoeler
Asus 7900 GS graka
Creative X-Fi gamer edit soundk.
3 x Seagate HDD
Samsung syncMaster 206BW scherm.
dank op voorbaat
recentelijk is mijn pc verhuist naar m'n slaapkamer en ben ik dit beginnen opmerken, namelijk dat er een soort van " elektrische ruis" uit mijn voeding komt" na de power off van m'n pc.
Het komt wel degelijk uit m'n voeding , en niet vanuit m'n case.
Als ik fora nalees schrijft men de ruis toe aan het feit dat je moederbord onder stroom blijft of voor evt Wake on lan functies wat ik al wist maarja.
Wol staat uit in m'n bios.
Het rare of juist niet rare voor iemand die er meer van kent of ik is dat dit ruis verdwijnt wanneer ik de powerknop van m'n voeding uitzet.wat logisch is , maar als ik deze terug aan switch begint de ruis niet opnieuw.
Akkoord , waarom schakel ik deze dan gwn niet telkens uit mocht dit normaal zijn maarja, ik heb weinig zin in een overwachts platte cmos.
Wat ik me nog kon bedenken was dat psu in een cheapo verdeelstekker zat met overspanningsbeveiliging,
ik heb ze dan ook eens rechtstreeks op een stopcontact gestoken zonder resultaat.
Jammergenoeg heb ik hier boven, buiten in de badkamer nog geen beschikking over geaarde stopcontacten
Mijn voeding : Zalman ZM500-HP , 500 watt , modulair
voltages in bios :
Vcore schommelt tussen 1.280 a 1.288 v
3.3V lijn staat op 3.232 v
5v lijn staat op 4.992 v
12v lijn staat op 12.335 v
Mijn systeem:
Antec sonata II case
Asus P5B-E mobo
2x 1024 Corsair DDDR2 ram
Intel C2D E6400 stockkoeler
Asus 7900 GS graka