Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

voeding "elektrisch ruis" na power off

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ,

recentelijk is mijn pc verhuist naar m'n slaapkamer en ben ik dit beginnen opmerken, namelijk dat er een soort van " elektrische ruis" uit mijn voeding komt" na de power off van m'n pc.

Het komt wel degelijk uit m'n voeding , en niet vanuit m'n case.

Als ik fora nalees schrijft men de ruis toe aan het feit dat je moederbord onder stroom blijft of voor evt Wake on lan functies wat ik al wist maarja.

Wol staat uit in m'n bios.

Het rare of juist niet rare voor iemand die er meer van kent of ik is dat dit ruis verdwijnt wanneer ik de powerknop van m'n voeding uitzet.wat logisch is , maar als ik deze terug aan switch begint de ruis niet opnieuw.

Akkoord , waarom schakel ik deze dan gwn niet telkens uit mocht dit normaal zijn maarja, ik heb weinig zin in een overwachts platte cmos.

Wat ik me nog kon bedenken was dat psu in een cheapo verdeelstekker zat met overspanningsbeveiliging,
ik heb ze dan ook eens rechtstreeks op een stopcontact gestoken zonder resultaat.

Jammergenoeg heb ik hier boven, buiten in de badkamer nog geen beschikking over geaarde stopcontacten 8)7 waardoor ik dit denkpad nog niet heb kunnen testen. |:(

Mijn voeding : Zalman ZM500-HP , 500 watt , modulair

voltages in bios :

Vcore schommelt tussen 1.280 a 1.288 v
3.3V lijn staat op 3.232 v
5v lijn staat op 4.992 v
12v lijn staat op 12.335 v

Mijn systeem:
Antec sonata II case
Asus P5B-E mobo
2x 1024 Corsair DDDR2 ram
Intel C2D E6400 stockkoeler
Asus 7900 GS graka
Creative X-Fi gamer edit soundk.
3 x Seagate HDD
Samsung syncMaster 206BW scherm.

dank op voorbaat

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Electrische ruis ... als in een spoel die fluit / staat te resoneren? Indien zo zou ik even die voeding opentrekken en de spoelen nalopen en de boosdoener van een druppie uit een lijmpistool voorzien.

Een verlengsnoer vanuit de badkamer is zo getrokken om evt (afwezigheid van) de aardlijn uit te sluiten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Xorsist op 19-05-2009 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xorsist schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 00:16:
Electrische ruis ... als in een spoel die fluit / staat te resoneren? Indien zo zou ik even die voeding opentrekken en de spoelen nalopen en de boosdoener van een druppie uit een lijmpistool voorzien.
http://www.youtube.com/wa...gl=NL&hl=nl&v=iH7-gt6es2U als dit is wat je bedoeld denk ik van niet, als mn voeding draait terwijl m'n pc runt hoor ik niets abnormaals.
Een verlengsnoer vanuit de badkamer is zo getrokken om evt (afwezigheid van) de aardlijn uit te sluiten ;)
:*) lol idd , zal ik morgen even snoer zoeken en testen.

Is wel balen zoiets met een dure zalman, ik geloof niet dat m'n oude voeding die bij m'n case zat dit deed 8)7

Ik vraag me af of dit een gekend iets bij de fabrikanten en wat hun standpunt hierover is ivm rma ?, wat als ik hem zelf opendoe is mn garantie weg toch ? nuja wat ze in de fabriek meer kunnen doen is ook maar de vraag, en dan ben ik hem een eeuwigheid kwijt lol ,

mja mss erg stom iets maar als je er eenmaal begint op te letten drijft het je gek als je probeert te maffen >:) , mss moet ik het ook is proberen opnemen op de een of andere manier