Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:31
Ik probeer met een Samsung SE-S224Q (externe DVD-brander) een mooi plaatje te lightscriben op Platinum 16x DVD+R's. Het lukt voor geen meter en begin er wat moe van te worden, ik moet op heel korte termijn iets van 40 stuks branden dus de tijd dringt :)

Het lightscriben start gewoon op maar kapt er na bijvoorbeeld 85% mee met een foutmelding. Code 4231, die volgens de LightScribe Diagnostic Utility "The LightScribe service has produced an error. It might be necessary to restart the service." betekent. Zo'n melding waar je geen zak aan hebt dus ;) Gebeurt in Nero 8 CoverDesigner Essentials (zat bij de brander, loopt trouwens al vast tijdens het designen), in LightScribe Template Labeler en in LightScribe Simple Labeler. Google geeft tig hits maar nergens een generieke oplossing.

Ik heb het geprobeerd op twee pc's: een HTPC met een Asus A8N VM CSM moederbord & AMD Athlon 64 3200+, 1GB Corsair ValueSelect PC3200, Windows XP Professional en een Asus EEE PC 1000HE (met 2GB Kingston ValueRAM PC2-5300), met Windows XP Home. Allebei gaat het mis (op de EEE PC stop het scriben al eerder, bijvoorbeeld na 20%).

De brander heeft de meest recente firmware (TS02 1), LightScribe System Software heeft versie 1.18.4.1 (meest recent).

Op allerlei forums, bijvoorbeeld hier wordt vanalles geroepen over incompatible DVD'tjes (vind ik altijd zo'n gelul, als iets niet compatible blijkt te zijn moeten ze er geen LightScribe logo opzetten), kapotte kabels (ik heb er 3 geprobeerd), verstorende applicaties in de achtergrond (alles uitgeschakeld voor zover mogelijk), firmware updates (alles is up-to-date)... I'm lost.

En nog wat, overal lees je dat je hetzelfde plaatje voor een tweede keer kan lightscriben zonder dat de tweede afbeelding verschuift. Ook dat gaat dus niet, ik heb 1 schijfje weg moeten gooien omdat het dus NIET netjes aansluit, het werd een grote blur. Ik moet me inhouden om die brander niet uit het raam te smijten.

Wie helpt :P De Samsung brander kan natuurlijk stuk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Als het op verschillende systemen verkeerd gaat en je hebt nog garantie: lekker terugsturen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
Denk dat er inderdaad niets anders op zit. Hoewel dat qua planning niet zo handig uitkomt. Ik kijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
Op systeem nummer 3 (HP Compaq 6710b) gaat het wel goed... apart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18
Ik vermoed dat het een combi kwaliteit dvd (platinum :X ) en kwaliteit brander is.
Verder geen ervaring met lightscribe maar misschien een lagere brandsnelheid proberen :? (weet niet of dat kan)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
De brander kapt er nu ook op die HP laptop regelmatig mee, dus dat is het ook niet.

Een lagere brandsnelheid kan met LightScribe niet (en het duurt nu al 30 minuten per DVD, áls het al lukt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-08 08:57
1e hit op google:
http://www.windowsbbs.com...tscribe-error-4231-a.html
wat zegt die diagnose tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
Dat had ik eerder kunnen melden: op geen van de (inmiddels) 4 systemen geeft die diagnose tool problemen aan. De Intel Application Accelerator heb ik niet, dus dat kan het niet zijn.

Het apparaat zal wel simpelweg stuk zijn, dus die gaat terug. Het gekke is wel dat ik gisteren bijna 20 stuks achtereenvolgens probleemloos heb beschreven. Hij werkt wellicht alleen op oneven dagen ;)

Ik ga nu maar op de oude manier labeltjes op papier printen.
Pagina: 1