Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista 32bit - BOOTMGR is missing

Pagina: 1
Acties:

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Topicstarter
Hoi,

Gisteren heb ik opnieuw vista voor mijn vrouw geinstalleerd, alles werkte prima, totdat zij Windows Update startte en deze al de updates liet installeren, nu kan zij niet meer booten; de pc geeft de error "BOOTMGR is missing".

Ik heb al vanalles geprobeert (bootsect, bdedit, windows repair) - niets lijkt te werken.

Wanneer we de Vista cd in de pc laten zitten boot hij -wel- gewoon, zodra we zonder cd proberen te booten krijgen we de bootmgr error.

Haar pc heeft 2 HD's, een van 120GB en een van 500GB, de 120GB staat als 1e HD ingesteld terwijl de 500GB als 3e is ingesteld (2e bestaat niet en 4e is de DVD-rw), Windows is geinstalleerd op de 500GB, niet erg logisch maar met haar vorige installatie werkte dit prima - en voor de windows updates waren er geen problemen.

In windows heeft de 500GB de "C:" drive letter en de 120GB heeft de "D:" drive letter, wanneer ik in de repair console boot is dit omgekeert.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, bedankt!

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Probeer eens de 500GB al 1e master in te stellen(via de jumper op de disks)

• Naatan

Naatan

Systeem Beheerder

Topicstarter
Bedankt voor je reply Sefyu.

Het zijn SATA schijven, dus geen jumpers.. en zoals ik al zij - het werkte tot voor de windows update en ik kan wel booten wanneer de vista installatie disc er in steekt.. ik betwijfel dus dat dit het probleem is.

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je kan proberen in de het BIOS de bootvolgorde te veranderen. Je kan ook proberen te booten met slechts de 500GB schijf aangesloten, als Vista dan wel boot, dan weet je dat het aan de 2e disk zit(er moet dan dus ergens een optie in het BIOS zitten die de oplossing biedt).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt weliswaar geen master/slave settings bij serial ATA, maar dan kun je alsnog invloed uitoefenen op de bootvolgorde door sata0/1 als de bootschijf aan te sluiten en deze als eerste disk in je BIOS in te stellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Naatan

Naatan

Systeem Beheerder

Topicstarter
Net even gechecked, de 500GB staat als 1e boot ingesteld, dus dat is het probleem niet.

Heeft nog iemand een idee? Keep in mind > het werkte voor de windows update gewoon! Dus bios instellingen of dergelijke zullen weinig effect hebben.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je hebt niet toevallig Vista op de verkeerde schijf geinstalleerd? Als je hem opstart via de DVD (dat kon wel gaf je aan), op welke schijf staat Vista dan geinstalleerd als je kijkt via deze computer? Het zou je probleem verklaren, ik heb dit gehad toen ik via een usb stick xp geinstalleerd had op schijf D. Met de usb stick erin kon hij booten, maar zosnel die ontbrak kreeg ik soortgelijke melding. Als dit het geval is: opnieuw installeren op C:.

Staat vista gewoon op c:? dan de startup repareren via de installatie dvd.

Plaats de dvd in de pc en reboot. Zorg ervoor dat je in de setup terecht komt. Als je hier inzit kies je voor 'Repair your computer'. Selecteer de installatie waar het om gaat en klik 'repair'.

In het System Recovery Options menu kies je 'Startup repair' en wacht af wat voor melding er komen gaat.

Desktop | Server | Laptop

• Naatan

Naatan

Systeem Beheerder

Topicstarter
Hoi Rupie, het maakt niet uit op welke partitie vista staat, zolang de boot manager maar op de primaire hd/partitie is geïnstalleerd.. wat het geval is.. althans (en dat is het vreemde) in Windows heeft de Windows schijf de C: letter, en in recovery mode heeft de 2e HD de C: letter.. beetje vreemd dus.

In ieder geval, het werkte voorheen gewoon.. het probleem doet zich pas voor na windows update te hebben gedraaid.. dus ik denk niet dat het een kwestie van "foute partitie" is ..

Pagina: 1